Засідання Комітету 07.10.2015р.

16 січня 2016, 12:39

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань інформатизації та зв’язку

від 07 жовтня 2015 року

Веде засідання Голова Комітету О.І.ДАНЧЕНКО

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. … народні депутати, члени комітету. Доброго дня, колеги. У нас присутні п'ятеро народних депутатів, ще двоє запізнюються, але вони будуть. Кворум є, тому засідання можемо починати.

І перше питання. Я прошу проголосувати про затвердження порядку денного. Є у когось зауваження?

Хто - "за", прошу голосувати. Дякую.

Сьогодні у нас на порядку денному два законопроекти, з опрацювання яких комітет визначено головним. Перший проект – це проект Закону про внесення зміни до статті 5 Закону України "Про радіочастотний ресурс" (№ 2448а) від 27.07.2015 року, Кабінет Міністрів України, перше читання.

Ми запрошували… А хто… Це питання космічної агенції, я так розумію, і тому в нас є пропозиція, щоб ви доповіли по суті, що це за законопроект, чому… ну, по суті, якщо можна. Натискайте, тому що…

 

ЖИЛКОВ А.О. Шановний Олександре Івановичу, шановні члени комітету Верховної Ради! Я – Жилков Андрій Олександрович, заступник директора Департаменту космічних проектів. Пан Голов не зміг бути присутній, тому що зараз знаходиться на засіданні Кабінету Міністрів. Як тільки він звільниться, якщо він встигне прибути на засідання, він…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Але я хочу знову тоді попередити, що в нас парламентсько-президентська республіка, і засідання Кабінету Міністрів набагато менше, ніж засідання комітету парламенту. Тому я ще раз роблю зауваження Кабінету Міністрів за зневагу до парламенту, і це вже неодноразово така ситуація.

Добре, доповідайте.

 

ЖИЛКОВ А.О. Я зрозумів.

Згідно з Законом України "Про космічну діяльність" (стаття 6) до компетенції Державного космічного агентства України як центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері космічної діяльності, належить створення та експлуатація наземного сегменту контролю і аналізу космічної обстановки, необхідною кладовою якої є радіолокаційні засоби. При цьому радіочастоти, які забезпечують максимальну ефективність  радіолокаційних засобів контролю космічного  простору, враховуючи, тенденції зменшення розмірів космічних апаратів, які знаходяться на сьогоднішній день на орбіті. Якщо відомо, то це до 10 сантиметрів уже сучасні космічні  апарати розміром, відносяться до …... спеціального користування і радіочастоти ці відносяться до смуги спеціального користування, що призначені виключно для… Електронних засобів спеціального користування. Правові засади для ефективного та  раціонального використання радіочастотного ресурсу України визначені Законом України "Про радіочастотний  ресурс України", а постанова Кабінету Міністрів  від 15  грудня  2005 року номер 1208 регламентує розподіл смуг радіочастот радіослужбам України та визначає  смуги радіочастот спеціального та загального користування.

У зв'язку з цим для забезпечення можливості розробки перспективних радіолокаційних засобів і контролю космічного простору ми пропонуємо внести підприємства і установи, що приймають участь у  розробці створення і експлуатації  радіолокаційних засобів контролю космічного простору до категорій  спеціальних користувачів радіочастотного ресурсу України. В частині створення та експлуатації іноземних і космічних радіоелектронних засобів контролю і аналізу космічної обстановки. Виходячи зі змісту проекту, який поданий на розгляд, його реалізація передбачає внесення змін до  Закону України "Про радіочастотний ресурс України" шляхом внесення змін у частину другу статті 5 щодо віднесення державних підприємств та  установ, що належать до   сфери управління центрального  органу виконавчої влади, що регламентує державну політику у  сфері космічної діяльності до категорій спеціальних користувачів радіочастотного ресурсу України. В частині створення та експлуатації на земних і космічних  радіоелектронних засобів контролю і  аналізу космічної обстановки. Прийняття Закону України  про внесення змін до статті 5 Закону України "Про радіочастотний ресурс України" не потребує додаткових матеріальних та фінансових затрат з Державного бюджету України.

Відповідно до  пункту 3 статті 5 Закону України "Про радіочастотний ресурс України" спеціальні користувачі зобов'язані використовувати радіочастотний  ресурс України  виключно для виконання функціональних обов'язків без права використання його для здійснення підприємницької діяльності та/або передачі в використання іншим особам. У запропонованому проекті Закону України про внесення змін до статті 5 Закону України про радіочастотний ресурс України передбачається, що державні підприємства та установи, що належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що регламентує державну політику у сфері космічної діяльності будуть використовувати смуги радіочастот спеціального користування в частині створення та експлуатації наземних і космічних радіоелектронних засобів контролю і аналізу космічної установки, тобто для виконання  функціональних обов'язків без права використання його для здійснення підприємницької діяльності та/або передачі в користування іншим особам. Плата за користування радіочастотним ресурсом, інші платежі та збори для спеціальних користувачів законом не передбачені.

Проект Закону про внесення змін до статті 5 Закону України про радіочастотний ресурс України погоджено з Міністерством оборони України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством фінансів України, Міністерством юстиції України, адміністрацією Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації.

Закон, згідно вашого запиту від 25.08.2015 року номер 14-21/08 580 інформуємо, що єдиною державною установою, що належить до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику в сфері космічної діяльності і здійснює діяльність у сфері  експлуатації наземних і космічних радіоелектронних засобів контролю та аналізу космічної обстановки є Національний центр управління та випробувань космічних засобів, зокрема, його філія західний центр радіотехнічного спостереження. Дякую за увагу. Прошу підтримувати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.Дякую.

Як ще раз вас?

 

ЖИЛКОВ А.О. Жилков Андрей Александрович.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Андрій Олександрович. Дякую, Андрій Олександрович. В мене одразу буде запитання: а про які смуги йдеться мова і який супутник ви будете моніторити? Мова йдеться про систему контролю космічного простору, яка існувала ще за часів Радянського Союзу і була створена в Україні також для контролю космічних апаратів, які знаходяться на навколоземних орбітах. Тобто на сьогоднішній день засобами Національного ….... центру здійснювали до останнього часу і вівся, і ведеться каталог об'єктів всіх космічних апаратів, які знаходяться на орбіті навколо землі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Який це діапазон частот? І скільки ви зараз платите, сплачуєте за нього? Чи ви не сплачуєте?

 

ЖИЛКОВ А.О. На сьогоднішній день діапазон частот, який ми пропонуємо розглянути і щоб ми були в якості спецкористувачів, це 1,24,  1,4 ГГц.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А чому саме цей діапазон?

 

ЖИЛКОВ А.О. На сьогоднішній день розробляється… Значить, для чого це? Для того, щоб технологічно… щоб радіолокаційний засіб побачив космічний об'єкт на навколоземній орбіті довжина хвилі має бути щонайменше в 4 рази більше, ніж космічний об'єкт.

Тобто на сьогоднішній день ми розглядаємо такі космічні апарати, як …….розміром 10х10. Їх треба відстежувати і тобто дліна хвилі має бути не більше, ніж 40 см.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. І таке обладнання у вас є? І воно…

 

ЖИЛКОВ А.О. На сьогоднішній день таке обладнання проходить розробку, проводяться певні роботи на замовлення Державного космічного агентства. І найближчим часом планується його скажем, випробування з подальшим впровадженням і оновленням модернізації західного радіовузла, а також, можливо, ці питання... це обладнання може бути використано, в тому числі і в інтересах нацбезпеки і оборони, в першу чергу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ну добре. В мене потім будуть питання.

Шановні члени комітету чи є у вас питання? Чи ми надамо слово…

 

_______________. (Не чути) 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Юрій Миколайович, я прошу вас.

 

МОРОКО Ю.М. (Не чути) …. законопроект, то у ЦОВЗа может быть своя какая-то особая позиция. И нам, подкомитету профильному интересно было бы ее знать. Поэтому, ну если есть там что-то сказать…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А подкомитету какому?

 

МОРОКО Ю.М. ЦОВЗу. …………….., если у вас какая-то информация по поводу, скажите, пожалуйста.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну ми запросили… Ну ми інформацію надавали до НКРЗі і до ЦОВЗу.

 

МОРОКО Ю.М.  НКРЗи? Нет. НКРЗи есть высновок А ЦОВЗ мы всегда чего-то игнорируем. Это, мне кажется, неправильно.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Вам є що…

 

_______________. В даному конкретному випадку зауважень до цього законопроекту   в нас не було. Ми проаналізували  і ………. частоти, і напрямки їх використання, і можливості підприємства. Тому це буде супутник радіолокаційна служба, і вважаємо, що можна дати таку можливість стати їм спеціальними користувачами. І в тому числі, не сплачувати за користування ………… ресурсом, хоча там і мізерні кошти йдуть. І використовувати як смуги загального, так  і спеціального користування для своїх …………

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Але це протирічить самому Закону "Про радіочастотний ресурс". Тобто ви… Ви читали Закон "Про радіочастотний ресурс"?  Це просто протирічить. (Шум у залі)

 

_______________.  Протирічить в якому смислі?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Статті 30-й.

 

_______________. Нет, там, смотрите, там в чем часть? НКСИ написала… Смотрите, ………….. здесь предлагается слово "державні підприємства", и оно вызывает сомнения у …………. Что державне підприємство – это… так как оно ………….. преобразующим и они просят вылучить именно "державні підприємства" и оставить "установи, що належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади", а державні підприємства – пропозиція суперечить основним принципам  користування радіочастотним ресурсом, визначеним у статті 30-й, який  гарантує забезпечення рівності законних прав, інтересів усіх фізичних  та юридичних осіб".

 

_______________.  По мне, так откровенно говоря, Кабинет Министров определяет спецпользователей, я правильно понимаю, Владимир Львович? Пользуются спецчастотами. (Загальна дискусія)

 

_______________. Спецчастоти… (Загальна дискусія)

 

_______________. Спецчастотами і загальними вони мають право користуватися…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  І загальними.

 

_______________.  Але зараз мова йде про спецчастоти – це перше.

Друге…

 

_______________. Ну, если "загальні", то они пользуются на общих условиях… 

 

_______________. На умовах несплати за частотний ресурс, в тому числі.

 

_______________. Ну, несплати….  да.

 

_______________. Друге. Доповідач у своїй доповіді зробив якби застереження, посилання на закон, що навіть у випадку державного підприємства користування радіочастотним ресурсом як спеціальним користувачем можливе тільки для власних потреб без надання телекомунікаційних послуг. Тобто не заробляння прибутку на цій діяльності. Ми виходили з цього.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. У представників НКРЗ є якісь питання, зауваження?

 

_______________. Дякую. НКРЗ розглянула цей законопроект. І рішенням від 18 серпня 2015 року № 436 підтримала цей законопроект і висловила свої пропозиції щодо доцільності прийняття з зауваженнями. Справа в тому, що планується, пропонується внести до переліку спеціальних користувачів державні підприємства і установи, що належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері космічної діяльності.

Водночас відповідно до статті 42, частин першої та другої статті 62 Господарського кодексу України підприємства, це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання, підприємцями з метою досягнення економічних і соціальних результатів, та одержання прибутку. Тобто підприємство – самостійний суб'єкт господарювання, створений компетентним органом державної влади або органом місцевого самоврядування, або іншими суб'єктами для задоволення суспільних та особистих потреб, таке інше.

Враховуючи викладені пропозиції щодо доповнення переліку спеціальних користувачів державними підприємствами, що належать до сфери управління центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері космічної діяльності, які можуть здійснювати крім некомерційної господарської діяльності, підприємницьку діяльність з метою одержання прибутку, не відповідає частині третій статті 6 Закону України про радіочастотний ресурс України. Якою передбачено, що спеціальні користувачі зобов'язані використовувати радіочастотний ресурс України виключно для виконання функціональних обов'язків без права використання його для здійснення підприємницької діяльності та/або передачі в користування іншим особам.

У зв'язку з цим пропонуємо слова "державні підприємства та" у законопроекті виключити. Ну, така позиція, таке рішення було прийнято комісією. Крім того, слід зауважити, що у запропонованому законопроекті вказані всі державні підприємства та установи, що належать до сфери управління центрального органу виконавчої влади.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, це мене також дуже хвилює. Чому комітет проголосував за запит? Ви відповіли, що у вас одне державне підприємство, а в законі ви так, випадково, надаєте це право на всі державні підприємства. Тобто, ну, не хочу казати, що це корупція, але це може бути корупцією: безкоштовне використання радіочастотного ресурсу.

 

_______________. Я просто хочу закінчити…

 

_______________. Висновку Комітету з питань запобігання корупції ми не маємо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, да.

 

_______________. Він є.

 

_______________. Де?

 

_______________. Комітет є.

 

_______________. Комітет є, а висновку у нас…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, просили, щоб вони надали.

 

_______________. Виникає питання. Законом прописується, пропонується прописати, що…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Коли мене просять, що безкоштовно давати, то я вважаю, що це взагалі…

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ви ж бачите, що тут дуже багато недопрацьовано в цьому… (Загальна дискусія)

Юрій Миколайович, я вас прошу, Юрий Николаевич, под стенограмму пожалуйста.

 

_______________. Нажимайте, щоб потім можна було з вас спитати.

 

МОРОКО Ю.М. Какая у авторов позиция? У инициаторов, вернее, не у авторов, автор – Кабмин. Щодо вилучення державні підприємства. …….. или нет.

 

_______________. Ми би хотіли залишити в цій редакції, тому що державні підприємства також можуть виконувати свої функціональні обов'язки не тільки з метою отримання прибутку, а також в інтересах держави і виконання функціональних обов'язків в інтересах держави.

 

_______________. А как разделить? Вот выделили вам РЧР, да, радиочастотный ресурс, и как разделить: вы его используете для коммерческой деятельности, для получения прибыли?

 

_______________. Ми застерігаємо: згідно законів України про радіочастотний ресурси. Зазначено, що спецкористувачі не мають право, ми кажемо, що спецкористувачі не будуть… беруть на себе зобов'язання і на мають права здійснювати комерційну діяльність, лише тільки для виконання своїх функціональних обов'язків. Не…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Микола Степанович.

 

_______________. Так. Дякую.

Я прошу звернути увагу, що в частині другій цієї статті вище по діючому Закону про радіочастотний ресурс щодо інших спеціальних користувачів, там де є їх перелік, вказано "якщо їх діяльність пов'язана з використанням радіоелектронних засобів виключно для виконання функціональних обов'язків і з умовою їх фінансування виключно за рахунок Державного бюджету України.

 

_______________. Так точно.

 

_______________. У ваших пропозиціях це відсутньо. Тобто після цих слів іде окрема позиція… пропозиція включити вас, як… ну ваше підприємство і установу, як спецкористувачів, а от застережень щодо їх діяльності, вони відсутні.

Тобто це застереження, воно відноситься до тих, що вище перелічені, а до ваших не відноситься. Як це можна пояснити?

Щодо порушень. Секунду. Спеціальні користувачі знаходяться в зоні відповідальності регулятора спеціальних користувачів, тобто Генерального штабу, і контролюючі органи над загальними користувачами не мають права здійснювати контроль і нагляд над спеціальними користувачами.

Тому порушення виявляти у вас не в НКРЗі, ні УДЦР не зможе.

 

_______________. Ну Министерство обороны будет обманывать.

 

_______________. Міністерство оборони знову ж таки свої повноваження розповсюджує на спеціальних користувачів, на основі частот загального користування…

 

_______________. Ми і будемо спецкористувачами.

 

_______________. …на основі частот загального користування, вони не мають повноважень. І тому виявити порушення ……..загального користування, вони теж не зможуть.

 

_______________. Ну я вам скажу…

 

_______________. Ви виїдете.

 

_______________. Ми не можемо, тому що ви будете спеціальними користувачами.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Сумнівно. Дуже сумнівно. Я б на доопрацювання відправляв би.

 

_______________. Ми не можемо виявити ваше порушення, тому що є спеціальними користувачами.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дивіться… Я вибачаюсь. Все-таки не… В мене питання…

 

_______________. (Не чути) 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да. У скільки ви оцінюєте от мене цікавить? Ну щось не подобається. От дайте мені так… У скільки це оцінюється, це… радіочастоти? Може, якщо це там 100 гривень на рік, так нехай держава платить.

Ви оцінювали скільки ви повинні платити?

 

_______________. Так нам частота нужна.

 

_______________. Нам частоти не дають.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Стоп! Стоп! Вам частоти не дають, але ваш законопроект, основа, направлена на то, щоб ви ними користувалися безкоштовно.

В мене питання. Ну як? Ну як це? 

 

_______________. Ні. Я перепрошую.

 

_______________. Вам потрібно 24 сантиметри довжина хвилі і вона в діапазоні спеціальних користувачів для того, щоб…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так зробіть запити, нехай вони нададуть я не розумію в чому проблема…

 

_______________. Не можуть.

 

_______________. Ми робили запит Міністерству оборони вони сказали отримаєте  статус спецкористувача ми будемо з вами розмовляти.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Це якесь мені дивно, я хочу сказати…

 

_______________. В тоже время понимаете, если вы получаете  статус спецкористувача, то вы получаете право користування не только своими 24…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А й іншими

 

_______________. А всім діапазаном…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так у загального користування про що  я й кажу…

 

_______________. Так ми і діапазоні загального користування ми загальні користувачі…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так от це  ж нас…

 

_______________. А в діапазоні спеціального ми будемо  спеціальні користувачі.

 

_______________. Дозвольте…

 

_______________. Так.

 

_______________. Справа в тому, що не може  один і той же суб'єкт бути одночасно і загальним і спеціальним користувачем. Це  взаємовиключені поняття.

 

_______________. А чому?

 

_______________. Я це в законі не прочитав.

 

_______________. Не мають право  користуватися ……..

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Юрий Николаевич… натискайте, будь ласка. Добре.    

 

_______________. Генеральний штаб користується смугами загального користуванням без будь-яких обмежень і контроль здійснюється і все відбувається.

 

_______________. Тому ми пишемо, тільки в частині контролю космічного простору.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. В чому є проблема, вам не надають частоти або ви хочете, щоб вони  були безкоштовні.

 

_______________. Проблема, не надають частоти, ми не можемо частоти, які віднесені до  спецкористувачів отримати дозвіл на використання цих частот.  

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Але чому є  пояснення  від Генштабу.

 

_______________. … користувач не має права по закону  ……..

 

_______________. Загальний користувач не має права користуватись смугами…

 

_______________. Спеціального користування.

 

_______________. Генштаб не имеет  права выделять эти частоты.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ви розумієте, що ми створюємо дивний прецедент потенційно.

 

_______________. Ні-ні,  у них вопрос правильный только он прописан вот здесь не правильно.

 

_______________. Так тоді треба на доопрацювання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я думаю, що  панове, що треба  на доопрацювання…

 

_______________. Ми тому й пишемо, виключно для контролю космічного простору. Тому що це єдина установа, яка виконує ці завдання, - це Державне космічне агентство.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Розумієте, коли ми кажемо в державі про дерегуляцію, а тут у нас регуляція, контроль за космічними… Скажіть мені, будь ласка, де нас супутник фізично знаходиться?

 

_______________. На орбіті.

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, я можу задавати любі питання. А все ж таки…

(Загальна дискусія)

 

_______________. На жаль, нас цікавлять не тільки наші супутники.

 

МОРОКО Ю.М. И в первую очередь не наши, вы правильно говорите.

 

_______________. Не тільки наші. А ми зараз виконуємо задачі в тому числі і інформаційного забезпечення операцій АТО. Розумієте?

 

_______________. Перш за все це питання відноситься до сфери забезпечення…

 

_______________. І чужі нас супутники цікавлять.

 

МОРОКО Ю.М. Александр Иванович, есть предложение. Потому что, если мы отправим на доопрацювання кабминовский законопроект, - это огромная, длинная история. Я предлагаю отложить рассмотрение законопроекта, отложить просто. Пусть ЦОВС, НКРС…….. интересанты и Генштаб соберутся, выработают - и скажут, какую формулировку здесь изменить ко второму чтению. Мы посмотрим: если она приемлемая…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. К первому, ні, я проти, щоб на перше… Ну, моя особиста позиція: я проти на перше читання.

 

МОРОКО Ю.М. Ну, посмотрим, посмотрим. Потому что сейчас просто вот так как бы цель то у них, действительно, важная, государственная.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, у нас все в державі благими…

 

МОРОКО Ю.М. И отправлять просто на широкий круг… Это не просто законопроект, автор депутат, где все просто, а кабминовский законопроект. Если на доопрацювання, то это целая огромная процедура. Пока отложить, пусть они выработают мнение, на следующем заседании мы рассмотрим. Может, они предложат решение, которое нас всех устроит. А не устроит…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Якщо це кабмінівський, він пройшов усі погодження, вони не можуть туди зміни вносити.

 

_______________. Ми не можемо внести зміни жодні.

 

_______________. Нет, нет, нет… Мы ж…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ви не можете зміни вносити, потрібно по-новому. Тому…

 

МОРОКО Ю.М. Комитет посмотрит. Если его устроит и он согласится с тем, что эти изменения можно внести во втором чтении с согласия всех сторон, примем. Не проголосуем – значит, не проголосуем.

Есть предложение: снять с рассмотрения и отложить его до момента, когда государственные органы согласуют единую позицию по этому….

 

_______________. Колеги, я підтримую думку Юрія Миколайовича. Вона слушна і оперативно-ефективна. Тому давайте так і зробимо: відкладемо розгляд, а нехай вийдуть з ініціативою на народного депутата, виберуть жертву якогось, в смысле якогось кандидата, і він  проініціює це питання. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Є ще у когось якісь зауваження? 

Тоді у нас  є дві пропозиції. Перша пропозиція – це доопрацювання, відправити на доопрацювання.  І друга пропозиція –  зняти сьогодні  з розгляду… (Шум у залі) Ну зняти,  ми повинні  його зняти сьогодні. Перенести  розгляд    цього питання на…  Але я не розумію, що воно  може змінити?

 

_______________. До моменту  ініціювання  даного питання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ким?

 

_______________. Народним депутатом. …………..

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. І тоді ми взагалі…

 

_______________. … между собой договорятся о какой-то единой позиции, между собой обсудят статью  закона, выйдут к нам, и мы ………..

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, і це по-перше. А, по-друге, я просто хочу сказати, що космічна агенція, і це є проблемою для вас, не співпрацює з комітетом. …….. якщо всі інші співпрацюють, вам багато було запрошень. Ви чомусь під грифом надіслали мені інформацію, де я таємного нічого  не бачу.  Ви чомусь закрили ту інформацію по запитам, яку вам надавали. Я ще раз надішлю або відправлю на експертизу, тому що я там  таємного в тій інформації про стан виконання космічної програми і про все, я нічого таємного  там не бачу. Я знаю, де находиться супутник і скільки  коштів на нього потрачено, тому що я з галузі прийшов. І приймав участь з ……… тоді ще, тому  мені якось дивно, що ви засекретили інформацію, яка… Для парламентарів  там нічого секретного немає. Тому  я  хочу сказати, що я пропонував би вам  підходити більш конструктивно до праці з комітетом. Ми  перший раз вас тут бачимо.  І та ситуація, що знову там Кабінет Міністрів…  між парламентом і Кабінетом Міністрів дуже напружені відносини. І кабмінівські законопроекти взагалі дуже важко проходять в парламенті. Тому що Кабмін не хоче співпрацювати з парламентом. І ці зауваження і Гройсман робив, і Президент робив. Тому я тут, Юрій Миколайович, вас повністю підтримую. Тому що в залі може бути повна анархія з цього питання.

 

_______________. … все разногласия переместятся в зал. И закон не пройдет.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Він просто не пройде ніяким чином. Та і в комітеті, я не знаю, чи …. можемо тут зараз. Тому потрібно доводити вашу інформацію не просто листом, це серйозні питання. Тим паче, що зараз ще буде бюджет на наступний рік. І в минулому році ви проігнорували комітет. Єдиний орган, який проігнорував комітет. Ну, будемо тоді по-іншому якось співпрацювати.

Є дві пропозиції у нас. Так-так, Юрій Михайлович?

 

_______________. Просто я бы хотел все-таки Кабинет Министров немножко оправдать в части телекоммуникационной. Кабинет Министров в лице ЦОВЗа, НКРСИ постоянно сотрудничает с комитетом.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да.

 

_______________. По нашей отрасли как бы там упрек Кабинету Министров сказать, вроде, как бы нельзя.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми кажемо про …….. більше, про все інше, Мінфін, тобто ні, наші все відпрацьовують. І агенція з електронного урядування, всі відпрацьовують, тут питань немає. Але в даному випадку просто у нас космічна агенція, вона випала з цього процесу.

Тому перша пропозиція. Відправити на доопрацювання.

Друга пропозиція. Зняти з розгляду. В порядку, перенести розгляд. Тому, хто за першу пропозицію відправити цей законопроект на доопрацювання, прошу голосувати. Хто – проти? Хто утримався?

Друга пропозиція. Хто за те, щоб перенести розгляд цього законопроекту? Одноголосно прийнято рішення про, дякую всім, прийнято рішення про перенесення розгляду цього законопроекту. І я ще раз прошу. Як будете готові, не потрібно для цього там засідання комітету чекати, а просто працювати і надавати інформацію. Проведіть консультації між собою. Да-да, ви  проінформуєте, яка є ситуація, і як тільки ми будемо готові, наш  комітет працює, тобто ми не будемо там чекати, у нас комітет збирається. То це… Так що, як тільки будете готові, не затягуйте це.

 

_______________. Шановні колеги, хотів би уточнити друге рішення. Воно, в принципі, даний формат законопроекту, він знятий, я ж кажу, з розгляду, получається, тому що ми в цій формі не будемо приймати, а будемо чекати нову форму по аналогічним питанням. Правильно?

 

_______________.  По Регламенту він знятий.

 

_______________.  Знятий, да. А не перенесений.

 

_______________.  Ну, я ж…

 

_______________.  Да, нема такого в Регламенті.

 

_______________.  ………….. Поэтому мы просто отложили его в связи с тем, что есть разногласия в позициях государственного ………

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Юрій Миколайович, я вас ще раз прошу…

 

_______________. Почему? Не факт. Может, и эти формулировки нас устроят, позиции свои согласуют, уточнят, скажут …

 

_______________. Але це вони свої позиції. Але вони не можуть зараз ніяких змін вносити.

 

_______________. Ну, представьте себе, если ………. после совещания, после обсуждения скажет, да, в принципе, мы видим, что согласны.

 

_______________.  На жаль, рішення є, воно вже зафіксоване, і…

 

_______________.  Рішення, воно є, рішення… любое рішення органа отменяется другим рішенням органа.

 

_______________.  Ну, це тільки в "Опозиційного блоку" так.

 

_______________.  Нет, это в любом органе государственной власти. Иначе эта власть так не работает.

 

_______________. Но я все ж таки хочу наголосити, що тут Руслан …………. повністю правий, що де-факто по Регламенту ми зняли його з розгляду. І все, що може бути  внесено, це чи той же самий законопроект, чи …………

 

_______________. Перепрошую, я не голосував за зняття з розгляду, я предлагал, предложение – перенести рассмотрение данного законопроекта по его готовности на следующих заседаниях комитета, и не болем того. (Загальна дискусія)

 

_______________. А, ви………

 

_______________.  ……….. зобов'язані прийняти те чи інше позитивне чи інше рішення. Ми можемо безкінечно, без якогось кінечного терміну його просто перекладати. Так що ми перекладаємо. Тоді давайте визначимо, наприклад, що ми на наступний комітет, якщо  до  наступного комітету ми отримаємо обґрунтовані позиції …

 

_______________.  Согласен.

 

_______________. Вы абсолютно правы.

 

_______________. Або якісь коментарі. Тоді ми зобов'язані приймати те чи інше рішення.

 

_______________. Да.

 

_______________. ... пускай… смогут найти общий язык, смогут нам доказать …. на какое-то решение, значит, мы примем решение его…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Все, це питання ми проголосували, рішення є.

Переходимо  до другого питання. Проект Закону про внесення змін до статті 25 Закону України про захист персональних даних (щодо удосконалення системи захисту персональних даних) (реєстр номер 2959) від 26.05.2015 року, народний депутат Тетерук, перше читання, повторний розгляд.

Я хочу пояснити ситуацію. Ми вже голосували з вами за цей законопроект, ми його підтримали, да. Але після цього нашого рішення прийшло просто навіть офіційне звернення, щоб ми переглянули своє рішення, тому що дуже багато, ви пам'ятаєте, що там роздільним рішенням було це голосування, воно було дуже важким. Дуже багато зауважень до цього законопроекту, вони просто, ну, дійсно там і, але ми не можемо його розглядати без, згідно Регламенту стаття... Закон про комітети.

Для того, щоб ми його розглядали, ми повинні проголосувати за повернення цього законопроекту на розгляд і стаття 44 пункт 5: "Прийняті комітетом акти можуть бути переглянуті, якщо за це проголосує більшість від затвердженого Верховною Радою України складу членів комітету. Перегляд актів комітету у випадках, коли рішення з відповідного питання уже прийнято Верховною Радою України,  не допускається".

Тому ми можемо  повернути тільки п'ятьма голосами, якщо п'ять голосів не буде, тут не проста більшість, а... Тому є пропозиція: повернутися до розгляду цього законопроекту.

 

_______________. Просьба, а может кто-то напомнить, как голосовали мы за этот законопроект, кто как голосовал?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Протокол є?

 

_______________. Анастасія, підійміть, 1 липня було це голосування, голосували під куполом на  третьому поверсі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. .... точно пам'ятає.

 

_______________. Ну, я не помню, я просто для того, чтобы понимать…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ви були утримувалися, ви утримувалися.

 

_______________. Я ж...

 

_______________.  ...хочете відреагувати аналогічним чином як були…

 

_______________. Нет. Я не буду говорить, что вот, видите, замечательно все, я предугадал, я предвидел. Я это не буду говорить, честно. Просто расклад, расклад важен.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, расклад, він дуже важен. Але він зараз з точки зору.

 

_______________. Ну, представьте себе, если я голосовал – "за"? А сейчас проголосую – "против"? Я ж должен последовательным быть? Скажите хоть, как я голосовал тогда.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні члени комітету! Шановні члени комітету, поки секретаріат шукає, це ніяк не впливає, є пропозиція повернутися до розгляду цього законопроекту.

Ви утримались?

 

_______________. Я утримався.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Інші не питали, я не кажу.

 

_______________. Нет, кстати, я спросил, как все голосовали? Поэтому просьба, огласите список.

 

_______________. Вибачте, ….

 

_______________. Ні, ви …..

 

_______________. А це персональне голосування і персональні дані.

 

_______________. Хорошо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. На жаль, ми Андрія Тетерука також запрошували. Давайте проголосуємо, чи будемо ми повертатися до розгляду?

 

_______________. А решение было – підтримати, да?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да-да. Чи будемо, ставлю на голосування питання про повернення законопроекту № 2959 на розгляд комітету. Хто – "за"? Прошу голосувати.

 

_______________. Я – "за". Потому что у меня появился еще один шанс убедить вас утриматися.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Рішення прийнято. Тому переходимо до, був тоді Тетерук…

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тому, колега по коаліції, тому у мене є пропозиція, я не знаю, Руслан Валерійович. Чи будемо ми розглядати без? Вислухаємо тих, хто прийшов, а чи будемо ми розглядати і приймати рішення без Тетерука? Ми запрошували?

 

_______________. Ми запрошували і листом, і говорили по телефону…

 

_______________. …Він на завтра стоїть в порядку денному сесії?

 

_______________. Ні, не стоїть.

 

_______________. Не стоїть. А коли?

 

_______________. Ні, він включений в порядок денний сесії. Але для розгляду він… Без подання нашого він не стоїть. Ми не подали…

 

_______________. У нас уже є подання…

 

_______________. Ні-ні, наше подання не було подано, тому що не було подання з  Комітету боротьби з корупцією.

 

_______________. З корупцією, ми ж не можемо зараз…

 

_______________. Ми чекали його  висновку, прийшов ще висновок з Комітету правової політики, де було визначено, що  закон протирічить  Конституції України.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто це  ми будемо дуже погано виглядати…

 

_______________. Повторний розгляд.

 

_______________. Ми повинні сказати, що там є …

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Так, так

 

_______________. И проголосовать.

 

_______________. Так.

 

_______________. Это было  когда?

 

_______________. 1 липня.

 

_______________. 1 липня до сих пор подання комитета…

 

_______________. Абсолютно правильно.

Тому що… На підставі того, що не приймає апарат без висновку Комітету боротьби з корупцією.

 

_______________. А когда 

 

_______________. Прийшов от  у вересні, висновок їх прийшов і після цього 12, я перепрошую, якого числа прийшло з  Комітету правової політики, тому що ми очікували – 17 вересня прийшов лист від Князевича…

 

_______________. А согласно регламента ……… Апарат ……….. комитета без висновку……..

 

_______________. Тільки це не норма Регламенту, це так установлений порядок, що  не приймали  документи.

 

_______________. Извините, кто установил ……

 

_______________. Установили

 

_______________. Керівництвом Апарату так було прийнято в липні тільки на останній нараді сказали, якщо протягом  двох місяців і комітет не подасть пропозиції, то будуть приймати.

 

_______________. Решение комитета … мы его, … потому что   принял вне регламента …….

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми продамо  Гройсману ваше  зауваження…

 

_______________. Приймали…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Це ж ми там, вони не приймають, це дійсно зараз  так…

 

_______________.  Прийняти і затвердити, але такі, які …..

 

_______________. Документы ……….., но комитет…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Юрій Миколайович, ви ж бачите, що ми  демократична коаліція ми готові… Переглядати свої рішення.

 

_______________.  … регламента ….. коалиция…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Юрій Миколайович, дякую за зауваження вони прийняті.

 

_______________.  … наши интересы комитета…

 

_______________. Я думаю, що …

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А це вже дуже  швидко буде.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, ні, як це було, угруповування телекомунікаційне, чи як там… телекомунікаційне угруповування. Добре. Я хочу…

 

МОРОКО Ю.М.   (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Юрій Миколайович, як би ви ще під стенограму це казали, вам би ціни не було.

 

МОРОКО Ю.М. ……………… на основании  чего не принимаются висновки комитета в нарушении регламента.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Юрій Миколайович, я хочу сказати, що ви скоро будете в коаліції, я б  вам… з Гройсманом не свариться.

 

МОРОКО Ю.М.   (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Юрій Миколайович, дякую. Давайте ми по суті перейдемо. Добре.

У нас є запрошені по цьому питанню. Тому я прошу, хто, які аргументи, але, будь ласка…  Перший підняв руку у нас  Тарас, агенція з електронного урядування

 

ОЛІЙНИК Т.І. Доброго дня, Олександр Іванович, доброго дня, шановні  депутати. Позиція нашого  агентства з приводу цього проекту закону   повністю відповідає позиції комітету Князевича з приводу того, що цей законопроект  суперечить Конституції. Але крім того,  цей законопроект, який називається щодо удосконалення системи захисту  персональних даних, на наш  погляд, повинен називатися по-іншому –  щодо ліквідації системи захисту персональних  даних. Це позиція нашого  агентства. Розкажу чому.

На сьогоднішній день електронне урядування іде і так дуже складно. У першу чергу це пов'язано з недовірою населення до інформаційних технологій. У нас  у зв'язку  з прийняттям багатьох нормативних актів і, на жаль, законопроектів, у нас приватного життя населення  завдяки  величезному відкритості даних, да, і скажемо так,  під лозунгом боротьби з корупцією, у нас, на жаль, приватного життя  стає все менше і менше для простого населення.

І, на жаль, є уже відповідне таке бачення, що в наступні роки Україна буде завалена позовами до суду з прав людини європейського щодо незабезпечення прав людини, да? Прав приватного життя.

Тому  наше агентство дуже просило б комітет переглянути свою позицію щодо цього проекту закону і зняти його з розгляду.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, ми не можемо … З розгляду ми не можемо……………

 

_______________.  Я перепрошую. Ну, там я…

 

_______________. Я нагадаю, що коли ми тоді під куполом на засіданні комітету, ми просили автора і через повагу до нього підготувати певне обґрунтування, яке могло би бути враховане між першим і другим читанням. Але підготувати його до розгляду у першому читанні.

Оскільки немає, ну, якщо немає інших думок, то просто пропоную, зекономивши час, поставити на голосування, щоб повернути автору на доопрацювання. Якщо немає інших думок.

 

_______________.  ………….. дійсно, застереження всі свої висказали і просили доопрацювати.

 

_______________. Да, вони були.

 

_______________.  Нічого не…………… І нічого не змінилось.

 

_______________.  Абсолютно правильно.

Тому, в принципі, в нас є три опції: відхилити, повернути автору на доопрацювання і рекомендувати сесійній залі схвалити. От моя пропозиція – направити на доопрацювання.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  ….. давайте послухаємо. Олена Львівна.

 

_______________.  Дякую.

Шановний пане головуючий, шановні народні депутати і запрошені! Я – заступник керівника секретаря та уповноваженого Верховної Ради України з прав людини. З 2014 року ………. Уповноважений Верховної Ради. Виконую функцію  органу, який зобов'язаний, скажемо так, забезпечувати захист персональних даних в Україні. Тобто саме ми є тим органом, який здійснює контроль за захистом.

Щодо цього проекту, я хочу підтримати колегу з Кабінету Міністрів. Це, дійсно… тобто з агенції, що це, дійсно, руйнація системи захисту персональних даних. Чому? Тому що наше законодавство у сфері персональних даних, воно пройшло експертизу всіх експертів європейських і оцінювалося декілька разів експертами місії щодо забезпечення лібералізації візового режиму, і отримала позитивні висновки.

Коли ми вносимо оці зміни і говоримо, що не визначене коло осіб, яке просто співпрацює на підставі чого, як, для чого… Просто співпрацює з правоохоронними органами, силовими відомствами вони можуть просто здійснювати обробку передавати без будь-якого контролю, то фактично ми руйнуємо весь закон. Далі всі норми закону вони вже нікому  не потрібні. Тому що в принципі те, що в пояснювальні написано, що  воно там на виконання безвізового режиму нічого немає спільного з безвізовим  режимом. І однозначно, це   буде крок назад у зворотному напрямку по безвізовому режиму і буде негативна оцінка експертів європейських.

Крім того, ми даємо можливість, скажімо так,  правоохоронним органам  здійснювати тотальний нагляд з усім. Тому що  можу передавати, як хочу, так і буду передавати. Якщо ми говоримо чому воно не відповідає Конституції? Тому що Конституція каже, що  здійснювати збір  можна тільки  у випадках визначених законом і з метою  захисту там національної… Але з метою там  можна будь-які послаблення.

На сьогодні та категорія осіб, яка надає сприяння, скажімо так, конфіденційне… Конфіденційно співпрацює  з правоохоронними органами по Закону про оперативно-розшукову діяльність вони є захищені. Ті особи, які відкривають будь-які персональні  навіть дані, але  з метою саме запобігання, щоб уникнути тої небезпеки, яка існує для держави вони також захищені законом. Тому що завжди при відкритті всіх даних ми проходимо трискладовий тест, і якщо суспільний інтерес або національна безпека вона привалює  над захистом  персональних даних, то ці дані відкриваються і ніякої відповідальності ніхто не понесе. Тому, скажімо, от внесення цієї зміни вони, взагалі, є недоречними.

Перший виняток, який зроблено в цій  статті: "Фізична особа виключно для особисто побутових потреб", це відповідає конвенції, тобто ми робили застереження про те, що  ми не будемо в цьому обмежувати.

І другий пункт, це саме  журналістські творчі цілі, тобто це… Але  теж там  зроблено за умови, де  буде дотримання цього  балансу введення оцієї третьої категорії, взагалі невідомого кола осіб, і юридичних осіб. Я вам скажу, це, в принципі, спроба вивести, наприклад, сайт "Миротворець" з-під нашого удару, наприклад. На сьогодні ми поставили питання по сайту "Миротворець" прес-службою безпеки України, що його функціонування, він поширює персональні дані – це є незаконно. От, в принципі, для таких, як сайт "Миротворець", ця зміна буде дуже ефективною.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Це дуже слушне зауваження, до речі.

 

_______________. І тому ми пропонуємо відхилити, тому що доопрацьовувати тут немає чого, на нашу думку. Дякую вам.

 

_______________. Ну, наскільки я пам'ятаю, то нами пояснювалось, що в умовах військового конфлікту, ми просили там якісь терміни внести… Нічого цього немає, я думаю, що відхилення – це той шлях…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні члени комітету, є інші пропозиції або зауваження?

 

_______________. У мене є зауваження. Я підтримую Олену Львівну, і пропоную взагалі зняти з розгляду цей законопроект…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Відхилити. Відхилити, так? 

 

_______________. Відхилити і забути як…

 

_______________. Я підтримую ……… Борисовича, слушна  думка і варто  за неї проголосувати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Тоді, до нас надійшла тільки одна пропозиція – відхилити цей законопроект. Тому прошу… (Шум у залі)

 Члени комітети, я прошу проголосувати рішення комітету про відхилення проекту Закону  про внесення  змін  до статті  25 Закону України   про захист  персональних  даних  щодо удосконалення системи захисту  персональних даних (реєстр  № 2959 від  26.05.2015 року), народний депутат  Тетерук, перше читання.

Хто – "за", прошу голосувати. Одноголосно.

Рішення прийнято. Законопроект  відхилений. Дякую.

 

_______________. Я хотів Юрію Миколайовичу сказати, що в Регламенті статті 112 передбачає надання нашого висновку разом з висновками інших комітетів до ………

 

_______________. Нашого  і основного.

 

_______________. Як основного, але з висновками відповідних комітетів і… ГНЕУ.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, переходимо до третього пункту про… Дякуємо вам, дякуємо за гарну позицію.

 

_______________. …………… публично говорить того, чего нет.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Проект Постанови Верховної Ради України про внесення змін до Положення про консультативну раду… Він готується бути в коаліції. Він готується бути в коаліції. (Шум у залі)

Проект Постанови  Верховної Ради України  про внесення змін до Положення про Консультативну раду з питань розвитку інформаційного суспільства при Верховній Раді  України. Я нагадую вам, що ми тоді прийняли як концепцію. Ця концепція була обговорена з громадськими об'єднаннями, з усіма, вони  її підтримали. І тому нас є пропозиція  затвердити  проект   постанови про внесення змін.

У кого є які зауваження? Це про консультативну раду. Ну, давайте, я ж…

 

_______________.  Значить,  шановні колеги,  стосовно цієї Постанови про консультативну  раду. Тут консультативній раді наділяються функції директивного характеру.  Це неможливо, вона може бути дорадчим органом. Тому вона не можу  давати  розпорядження. І обов'язковість її рішення для розгляду в інших комітетах і в комітетах Верховної Ради.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Воно так і зараз, до  речі, це не нове.

 

_______________. Ні, ви вносите цим  же ж, що обов'язковість  до розгляду, так.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Воно так і зараз є.

 

_______________. І стосовно, тут надається стосовно учасників консультативної ради, це є ринок …… інформаційних  технологічних  там технологій і послуг, експерти, фахові організації. А стосовно державних організацій, тут нічого не сказано, тому що  державні органи теж мають право  давати, наприклад, спецзв'язок чи  НКРЗІ давати своїх членів  в цю… експертів…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я можу пояснити.  Дуже   хотілося  б, щоб ця дорадча рада була незалежна якраз. Тому що, якщо… І я це пояснював громадським організаціям, чому  голова, наприклад ………. або голова "Теласу" не може бути одночасно  і там, там. Тому що ми знову зберемо  всіх тих самих, і це буде просто наради, це по-перше. По-друге, падає авторитет цієї організації. Тобто це повинно бути незалежно. Якщо  Держспецзв'язок, НКРЗІ нададуть  своїх туди людей, то вони будуть,  звісно, свої  рішення, а нам потрібно, щоб це було незалежне рішення. Тому  виходили тільки з цього.

 

_______________. Ну, ви розумієте, Олександр  Іванович і шановні народні депутати, що дані рішення від виконавчої влади нам потрібно теж знати і враховувати. І також там всі спеціалісти є, і досвід  є відповідного характеру для   відпрацювання того, чи іншого питання, і особливо, якщо це стосується техніки, чи технології. 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Виходячи з  того, що все-рівно, вона ж  рейтинговим голосуванням.

 

_______________. Тому що бізнес буде зацікавлений, що? В ефективності своїх капіталовкладень, а саме: вклавши менше, потрібно отримати більше. Тому бізнес буде працювати з  приводу комерційної складової в даному напрямку. А стосовно там технологічних і державних інтересів, то тут потрібно також державні органи враховувати.  Я вважаю, що це варто врахувати.

Стосовно голосувань так званих інтерактивних. Там іде через систему он-лайн.  Що це за система, який її захист:  чи не буде підтасування цього голосування, чи не буде втручання з зовні третіх осіб в результати голосування по цій системі – це теж є питання.

Стосовно вищої освіти, я не бачу  в цьому  такого особливого, такого акценту. Тому що є люди які мають досвід, а є спеціальна освіта у людей, наприклад,  а вони є керівники великих підприємств – таке теж житті буває. Це як ремарочка, це не основне. Так?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  По вищій освіті  я не згоден тому, що  вища  освіта – це все ж таки …

 

_______________. І все-таки, я звернув     увагу на пункт 9.2: "Рішення, які приймає  консультативна рада є обов’язковими  для розгляду Комітетом Верховної Ради  України  з питань  інформатизації та зв'язку, або ж іншими  комітетами Верховної Ради" – "обов'язковим для розгляду комітетом".

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  А чому тут …

 

_______________. Це потрібно регламент міняти, якщо, я так дивлюся,  з даного  питання.  Тому що Консультативна рада – це є консультативний орган.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Тоді  вона просто…

 

_______________. Вона може давати, а комітет може враховувати: захоче врахує, захоче не врахує.  Депутати не повинні…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ні, то може для розгляду обов'язково…

 

_______________. Тиск здійснювати на депутатів неможливий – це порушення Конституції, Олександре Івановичу.  Дякую. 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  А до розгляду ми зобов'язані  приймати, це ж не…

 

_______________. Тому, щоб це зняти, то я думаю,  що там  треба  вставити часові проміжки подання своїх висновків і пропозицій. Щоб,  дійсно, нам не на засіданні вже комітету:  а у нас тут є багато зауважень якихось. Щоби ми  розглядали це, коли воно подано  завчасно – оце треба туди внести, якийсь часовий проміжок, коли вони мають подавати свої…

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Я так розумію, що ви свою позицію просто погодили вдвох. І Руслан Валерійович зараз, він просто вже знає, хто буде в коаліції.

 

______________. Ну я буду исходить из того принципа, что повторение мать учения. Поэтому закрепление материала оно никогда еще никому не мешало.

Я откровенно говоря вообще не понимаю смысл создания такой консультативной рады, в таком формате, как он есть. Потому что все задачи и права комитетовские, наши с вами, то есть мы создаем орган и дальше можем не работать.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так це нормально.

 

______________. (Не чути)

 

______________. Опрацьовувати методичні рекомендації з питань діяльності комітету нашого з вами. Проведення аудиту та надання експортних висновків законопроектів які належать до предметів нашого комітету. То есть это орган который создается при нашем комитете, дублирует его полностью функции…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Но он не при нашем комитете.

 

______________. При нашем.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Не при нашем.

 

______________. Как? А при каком?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  При Верховной Раде он создается.

 

______________. Он при Верховной Раде создается только работает исключительно с комитетом и управляет им исключительно комитет, считай голова.

Раньше консультативная рада она создавалася, как координирующий орган между комитетами всеми Верховного Совета, она так создавалася.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. На самом деле оно так и есть. Но давайте спросим сколько людей было в этой консультативной раде и сколько раз она собиралась? Ноль. Людей было много, а собиралась она аж ни разу.

 

______________. (Не чути)

 

______________. А?

Тому це просто не працювало. І зауваження, Юрій Миколайович, дуже слушне, що це не повинно бути при нашому комітеті, а це повинна бути координація, це дуже слушно.

 

­______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми ще нічого не рекомендуємо, ми обговорюємо його.

 

_______________. …….которое вот предложено нам, как проект, оно…….

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну я не згоден. Але…

 

(Загальна дискусія) 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте, таким чином. Тобто просто мені було б легше працювати якби ці зауваження надходили до засідання комітету.

 

_______________. (Не чути) 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Це я до всіх. Це я до всіх хочу сказати, що було б непогано якби Руслан Володимирович з майбутнім партнером по коаліції не… тут приносили на засідання комітету одну думку, а відправляли…

 

_______________.  (Не чути) 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте ми зробимо, таким чином, в мене є пропозиція, що ці зауваження прийняті. Група, яка працює в секретаріаті опрацює ці зауваження, ми там завтра знову розішлемо. Але в мене велика пропозиція до народних депутатів, відповісти по електронці.

Тобто, Руслан Валерійович, я зрозумів ваші зауваження…

 

_______________. (Не чути) 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. В п'ятницю чи завтра. Можемо в кулуарах зустрітися. Тому що для ринку це цікаво, це дійсно цікаво, і телефонують. І коли воно… Повірте, якщо правильно зробити, це буде працювати правильно і…… ну ви ж опозиції поки що.

 

_______________. (Не чути) 

 

(Загальна дискусія) 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Дякую. Дякую.

 

_______________.  (Не чути) 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я зрозумів вашу…

 

_______________. Координирует деятельность органов исполнительной власти, это раз. И мы с вами. Ведь ровно через два месяца, мы…….

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Юрій Миколайович, ми доопрацюємо і розішлемо на народних депутатів.

 

_______________. Я повторюся. Представництво державних органів в даній раді, це важливе теж питання. Я обґрунтував чому. Я думаю, що це зрозуміло.

Тому що державні, по-перше, державні інтереси, раз. По-друге, відповідні фахівці і технологічні нюанси, два.

І стосовно системи, яка буде визначати результати по голосуванню. Що це за система, сертифікації її чи доступи втручання, безпека?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми не зможемо це прописати. Ми пишемо, що воно так повинно бути, а яким чином, ми ж…

 

_______________. Ну це потрібно враховувати. Звичайно.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні. Я розумію. Але це якийсь аутсорсінг повинен бути. Його, ну… Ми можемо взяти якусь аналогічну систему, яка існує в СБУ чи ще десь і просто провести.

 

_______________. І обов'язковість її рішень для виконання іншим органам Верховної Ради, це теж сумнівне питання.

Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Пункт 4 "Різного" про визначення дати виїзних комітетських слухань до міста Дніпропетровськ на тему…

Панове, ну це було… Дивіться, я хочу своє "фе" все ж таки висказати. Це було заздалегідь всіма затверджено. Тобто і ми виглядаємо тут, м'яко кажучи, ну погано.

Тому я хотів би повернутися до цієї теми, тому що… Тому що.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні-ні. Ну а це, а це… Стоп! Ви так, ви, до речі, не смійтеся про АТО…

 

_______________. ……ваши претензии совершенно по этому вопросу …..

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Всі голосували. Всі… Тому я хочу, щоб, якщо можна, сьогодні надали пропозиції по датах, по Дніпропетровську. Я розумію, що тут у всіх уже жара ця передвиборча. Ну робота в округах.

 

_______________. Але зимою краще вже в Карпати їхати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Не зимою. Давайте ми на наступному тижні, наприклад чи через тиждень. Заодно і поспілкуєтесь з своїми там ячейками. Де там? В Дніпропетровську.

 

_______________. Напружена робота в округах. Я пропоную це зробити після 25 жовтня.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Які ще?

 

_______________. (Не чути) 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Він хоче після 25-го. Нічого. Попрацюєш в Дніпропетровську замість Харкова.

 

_______________. (Не чути) 

 

_______________. Друзі, до речі є пропозиція там у Харкові 23-го, я вже казав і офіційно повідомляю, 23 жовтня буде проводитися національна  кіберолімпіада – серйозна, абсолютно серйозна  пропозиція, всіх запрошую  членів комітету, і якщо  є така буде  добра воля членів комітету можна  якраз провести і засідання комітету. Я всіх запрошую, обов'язково всім розішлю запрошення…

 

_______________. Єдине, це Роман, два дні до виборів, а Харків це от таке... Це пропозиція є давайте  інші пропозиції.

 

_______________. Збірна України  з ….. футболу виступає з логотипом "Касперський", який є спонсором збірної України з …… футболу. І на чемпіонаті Європи  зараз, де…

 

_______________. …футбол, то уявляєте, де ці логотипи  знаходяться…

 

_______________. Ні-ні, ми зайняли друге місце вийшли у  фінал і на весь світ… На весь світ, до речі, наша збірна Україна з "Касперським". Оце смішно.

 

_______________. ( Не чути)

 

_______________. Пляжний  футбол не в воді грають (Сміх)

 

_______________. (Не чути)

 

_______________. Ні, там такі труси як і звичайні, спортивні. (Сміх)

 

_______________. Звідки  я знаю.

 

_______________. Я в нього  граю.

 

_______________. Извините…

 

_______________. Там тільки немає…

 

_______________.  (Не чути)

 

_______________. То ви про волейбол. (Сміх)

 

_______________. Так друзі.

 

_______________. Хотя, що ви там о волейболе, Юрий Николаевич, но ход ваших мыслей мне нравится. (Сміх)

 

________________. Шановні колеги, а в спорті ж електронний підрахунок балів чи  очків…

 

_______________. То у  фігурному катанні. (Сміх)

 

_______________. Гімнастику художню, спортивну… Жіночий бадмінтон, що там ще є, теніс… Так ні, які пропозиції…

 

_______________. Продовжувати.

 

_______________. О, інші пропозиції…

 

_______________. Після 25…(Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ви представляєте все буде в судах, все буде…

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  В окопах. Це ще і в других турах, це… ,А на наступному тижні там після Покрава?

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Пас?

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Значить після 25-го. Коли тоді? Давайте…

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Це 23-го…

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А, хто може 23-го, дійсно, в Харкові, наприклад? Гіпотетично.

 

______________. Дивіться в Харків зараз двічі на день літає, їздить Інтер-Сіті тричі на день ………….

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ігор Миколайович, ви як?

 

______________. А ти чим будеш їхати?

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Та домовимося як.

 

______________.  Я думаю, взагалі, ІТ спільнота, серйозно, вузи, ну, будуть просто в захваті, якщо це буде в Харкові, Олександр Іванович.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, частково залишилось.

 

______________. Ні, ну, Харків одне з міст яке готує ІТшників. Ректора будуть тільки щасливі, реально.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Так виїзне засідання, що він не підпише?

Ладно, це…

 

______________. Я думаю обласна адміністрація всіляко посприяє.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте 23-го тоді.

 

______________. Може тоді і виїзне разом зробимо.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так я ж про виїзне і кажу, щоб зробити одразу виїзне засідання. Відкриємо цю олімпіаду.

Так, панове, є пропозиція 23 жовтня провести виїзне засідання, не слухання, виїзне засідання комітету у місті Харкові. Хто "за" прошу голосувати. Прошу поставити у ваш розклад. Секретаріат я прошу організувати…

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Переговорити яким чином будемо, з'ясувати всі ці відрядження не відрядження, яким чином ми з Русланом Валерійовичем…

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я думаю, що так.

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, їдемо у Харків.

 

______________. (Не чути)   

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Відрядження, у відрядження. А чому? Траса харківська, вона  нормальна.  А може все ж таки, взнайте  по літаках. Може ми… Чи потяг?

 

_______________. Є три …

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Потяг "Інтерсіті" (Загальна дискусія) Поки немає, можна їхати. (Загальна дискусія)

 

_______________. А там Хюндай, чи як?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.   По Хюндайям  – це у нас Юрій Миколайович якраз.

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Я теж думав, що…

Головне, хто доповідати буде  результати зранку.

Так, давайте ми це питання, щоб не затягувати, ми    попрацюємо.

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Не треба ніяких адміністрацій – ніяких.

(Загальна дискусія)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Все, добре. Там є велика зала конферанс.

Я пропоную від  комітету призначити за організацію відповідальним народного депутата Семенуху.

Так, тепер дуже важливо і я хочу, щоб ви зараз відповідально підійшли. Пункт 5 – це про проведення виїзних комітетських слухань в місті Сєверодонецьку.

Цю тему, пані Вікторія підняла, вона присутня тут, я запросив її на форумі, який проходив тиждень тому по безпеці в Інтернеті, по всьому. І якщо можна, просто надати інформацію і ви зрозумієте чому я буду, я точно туди поїду.

Було б не погано, щоб це був комітет, тому що це державні питання.

 

_______________. Ну начнем с того, что я устала от прессы и всех присутствующих, я стала… посетила как-бы Северодонецк вместе с миссией ОБСЕ "Відновлення України через діалог".

Это происходило 23-24 сентября.

Ну не учитывая там, что мы ездили и в Счастье, значит, в один из дней происходила встреча с общественностью, с гражданскими лицами, ну и в том числе, и с теми представителями в Северодонецке, которые сейчас исполняют обязанности областного центра.

В рамках разделения на группы было много общественных организаций. Они обсуждали гуманитарные, там законодательные проблемы, еще там какие-то.

Но меня задел один из вопросов, который не оставил меня равнодушной. В тот момент, когда говорили все о возможности донесения информации там для переселенцев, обучение там и другое государственно необходимой информации по услугам, по всему остальному. Значит. Предлагались моменты, которые называются, давайте сделаем портал, давайте сделаем еще что-то. И тут встает общественность, и она просто говорит, а мы не можем доступиться, у нас вот был провайдер Интернет, а теперь его нету, мы не имеем абсолютно доступа к этой инфраструктуре.

Подняв свою информацию, которую я смогла, в УДЦРе, то есть за эти две недели, ко вторнику, когда проходил форум я была не много готова, сейчас у меня есть больше информации по этому поводу. Действительно 40 процентов операторов остались по ту сторону, большинство на сегодняшний день не отвечают даже на звонки. Возможности перезаключить договора допустим с тем же Интертелекомом очень проблематично, потому что требуется собственное присутствие либо на территории Донецкой области, либо в Харькове. То есть люди, которые живут в Луганской области.

Фактически мы получаем информационную дыру и говорить о каком-то контенте информационном мы не можем. То есть, ну а свято место, пусто не бывает. И к стати вот, к сегодняшнему дню у меня есть еще такая информация, которое дало наше подразделение… Днепропетровской области, то есть просто зачитываю: "Так звана, тобто за інформацією на  підконтрольній території Луганської області так зване Міністерство ЛНР видало розпорядження, згідно якого зобов'язали Інтернет-операторів надати технічну інформацію по своїм мережам: місця розміщення технічних  площадок, точки взаємопідключення, кількість задіяних та вільних портів та інше".

Другими словами, то есть я понимаю, что одним из вопросов, в тому  числе и реформы КТ, которые подымаются это до введения доступа к Интернету  с камим то качеством до каждого населенного  пункта, а еще лучше, потребованию ЕС  для каждого гражданина, да. Но в данном случае, здесь действительно пустота и мы понимаем, что  мы даже не можем влиять на информационный контент, потому что люди просто не доступаются, они просто   не имеют средств доступа.

 

_______________. Я вважаю, що це  ситуація жахлива і ми знаємо про неї. Тому в мене є пропозиція зробити виїзне засідання на  цю тему в місті Сєверодонецьку отримати дозвіл від СБУ там.  І для того, щоб там на місці так, не просто так і це потрібно робити десь у найближчий  час, щоб не затягувати все це у мене є пропозиція провести виїзне засідання  комітету з цих питань у місті Сєверодонецьку.

Що думаєте?

 

_______________. Є два варіанти …….(Не чути)

 

_______________. Давайте примем решение…

 

_______________. Если бы там  частные кампании …… бизнес ………… Если ………. не заходят, там проблема с прибылью, с доходностью …..  и всем остальным…

 

_______________. Ні, там просто розбомбили всіх…

 

_______________. Ну, разбомбили… раз туда не идут………… как мы заставим инвестировать не представляю.

 

_______________. Надо …

 

_______________. Надо государственную программу, тем более в предверии ………..

 

_______________. И это как раз наше рішення комітету воно ж може бути… Одна справа це народні  депутати і все, а це рішенням комітету. Ми звертаємося, ми ж можемо до НКРЗІ,  до Держспецзв'язку, ми можемо звернутися і до приватних операторів, і знайти рішення, яким чином це. Тому що це ж питання, воно дуже гостро стоїть. 

Я можу вам зараз сказати шляхи – це супутникові дуже швидко можна розгорнути.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ви знаєте, оператори зв'язку зараз допомагають і армії, і всім. І я думаю, що тут можна буде знайти консенсус, але, це потрібно звернути увагу. Тому, я чому пропоную і одразу запропонував, що це засідання комітету і тоді, це по-іншому буде виглядати, і ми можемо це питання підняти. Тому я б пропонував…

Можемо два зробити.

 

_______________. (Не чути)

 

_______________. Насправді, ми ініціювали  таке…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Так,  ми…

 

_______________. Через вибори багато зустрічей з людьми і я наприклад, не був тільки через  цю причину. А за  будь-якої іншої обставини, я  б обов'язково був.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Тобто  дивіться: ми  23-го робимо  у Харкові…

 

_______________. Я про Дніпропетрвоськ.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  … а через тиждень, ми можемо зробити у Сєверодонецьку.  Два підряд – це…

 

_______________.   … передвиборча  кампанія.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ні, після виборчої  кампанії: 23-го у Харкові, а …

 

_______________. Я вам скажу трошки репліку на те, що ви кажете. От що каже Європа: там справді, це базове право, там… на освіту, на життя, це доступ  до інформації і до Інтернету. Але на віддалені села  як правило, там  не має дротового Інтернету і доступ фактично, і це… навантаження мобільні оператори отримували  разом,  в ліцензійних умовах. Так прописані, на жаль, ліцензійні умови, вірніше не ліцензійні, а інвестиційні  зобов'язання операторів по 3G. е дуже важливе питання   і робити - це перед  конкурсом. А 4G, рано чи пізно, він буде, де оператори візьмуть на себе певну відповідальність.

Але мова зараз йшла про забезпечення сіл, у школах, або принаймні створення якихось ну, умовно, коли небудь ми до цього дійдемо ЦНАПів, кожна людина могла прийти і мати до того доступ, ну, якщо ми говоримо про село.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Три роки тому ці пресловуті, це я так дам вам інформацію, вибори, відео нагляд, по-перше це був проект року, технічно все було зроблено фантастично, це був проект року у світі. І всі, так як ці виборчі дільниці дуже багато були в селах, всі 18 тисяч школ України, ті які були, були підключені до Інтернету. Це зробило дві компанії "Укртелеком" і "Датагруп", "Датагруп" супутник робив, "Укртелеком" ми… "Датагруп" зробив 14 тисяч підключень, Укртелеком 12 тисяч підключень. Якими, я вибачаюсь, якими баранами надо було бути, щоб це розібрати. Це було в законі прописано цю систему розібрати.

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  А, де вона до речі?

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну. Але лінії зв'язку можна ж було залишити.

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ну. Але лінії зв'язку можна було…

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, російська фірма "Сітронікс".

 

______________. (Не чути)

 

______________. (Не чути)

 

______________. Мало того найбільша інвестиція, Саша знає, ми теж всі в галуз, не в кінцевому обладнанні, найбільше інвестицій це в транспорт, який туди прикладається.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, з транспортом там проблема, тому що всі оптичні лінії йшли через Донецьк і в Донецьку вони всі обірвані. І транспорту туди немає. І як його зробити, це дійсно величезний капітало…

 

______________. І наразі насправді всі оператори на окупованих територіях це просто, ну, як це рейдерство діючих там бувших національних або локальних …

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. ………… просто відібрали і все. Я не знаю, що там у Укртелекомом.

 

______________. Відібраний. Київстар відібраний. МТС той, що був в Донецьку, відібраний.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Бог його знає як воно там. Те, що я знаю по маленьких операторах, там просто це відібрано і нічого не працює. Так як  все ж таки, якщо ми зробимо  у  Сєверодонецьку після виборів оцей тиждень, коли…

 

_______________. Як на мене, це …………….

 

(?) ЛУК'ЯНЧУК Р.В. Шановні колеги,   я думаю, що дане засідання потрібно, по-перше, підготувати, тому що ми  поїдемо, …… розумний вид  і  покиваємо, що, ой, ой,  погано як все. Нам потрібно, по-перше,  знати стан справ реальний, який  там є, тобто провести моніторинг і хоча б якусь умовну інвентаризацію даного питання, яке там находиться. І вже потім по цих всіх висновках зробити вже додаткове  ще рішення  стосовно  виїзду на дане  засідання виїзне. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Але ми можемо, я погоджуюсь повністю з позицією Руслана Валерійовича, ми можемо, наприклад, запланувати його ось на цей тиждень з 16 по 20 листопада. Просто, щоб ми зараз  з вами, там кожен  запланував, наприклад, цей день. А до цього часу у нас є час підготуватися. Якщо ми будемо готові, то… Але тут…

 

_______________. Я підтримую пропозицію колеги. Можливо,  просто інтервал між цими двома засіданнями…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так я ж кажу 16 листопада, це практично місяць.

 

_______________. Нормально, і другий тур закінчиться.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді у мене є пропозиція. Шановні народні депутати,  подивіться  оцей тиждень  з 16 по 20 листопада дату, яка була  б для всіх…

 

_______________. Але це питання  потрібно обговорити, можливо, раніше. Можливо,  там  на засіданні…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. До Харкова… Дуже слушна пропозиція.

Тоді секретаріату, я прошу вас з  пані  Вікторією. Вікторія, ви зможете нам допомогти, щоб  хтось під'їхав, так. Тоді  у Харкові якраз одне із цих питань… (Шум у залі) Тоді, так, тобто плануємо наші 16-20 там, а обговорюємо його  23-го у Харкові.

Так, пункт 6 інформація першого заступника голови комітету Лук'янчука Руслана Валерійовича про опрацювання  проекту Закону  про основні засади забезпечення  кібербезпеки України.

Будь ласка.

 

ЛУК'ЯНЧУК Р.В. Шановні колеги, я вам розіслав всім матеріали  стосовно засідання робочої групи, яке відбулося 17 вересня… На цій групі були  розглянуті питання, які коротко озвучені  в попередньому засіданні комітету, поза минулому і дійшли висновки… Учасники нашої робочої групи до… Наступні висновки зробили стосовно доопрацювання даного законопроекту в комітеті. І після того як буде готовий,  доопрацьований законопроект відкликати  проект, який був поданий в редакції від  19.06.2015 року.

Таким чином ми забезпечимо  оперативну підготовку, одночасно  врахуємо всі:    рекомендації, зауваження, недоречності, колізії і відповідно, вже не будемо втрачати час для подачі наступного цього законопроекту  по тематиці кібербезпеки. Тому що це питання актуальне, я не хочу, щоб воно затягувалось в довгий ящик, якщо ми зараз  відхилимо… Відкличемо від  19.06 законопроект, то 2126а так тоді ми можемо втратити  динаміку розвитку. Я б хотів би, щоб при підготовці одночасно  подаємо і на заміну таким чином. Хорошо. Дякую.

 

_______________. Я хочу доповісти також  членам комітету, що   два тижні тому я в складі парламентської делегації був у  центрі "Маршала" – це Центр Європейської безпеки і НАТО …. . Три дні це був семінар, де нас дуже жорстко по нам їздили генерали, які відповідають від НАТО, віце-прем'єр, віце… віце-Президент і віце-спікери Європарламенту досталось мені дуже серйозно. Тому що перші завдання, які вони бачать, це  навіть не Закон про електронні комунікації, а це Закон про захист… Вони називаються це  захист інформаційного простору, де кібербезпека є, і це завдання просто було поставлено від НАТО, від Держдепу США і від Євросоюзу номер один, тому що нас слухають в повному обсязі всі. Концепції немає. І вони готові це фінансувати, до речі. Я думаю, Руслан Валерійович це також знає. Тому це як голову комітета мене просто там їздили в повному обсязі.

 

_______________. Ви ж повідомили, що ініціатива є, що є два законопроекти. Один "Основні засади", другий відповідальність підвищує.

 

_______________. Я повідомив. Але ви знаєте, що…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А ще хочу я вам сказати, що було дуже неприємним, тому що, коли… Це були дві парламентські групи Грузії і Україні. Дуже цікаво. О 7-й підйом, о 22-й це все закінчувалось.

Так от в один із днів сесії нас перевезли, це база закрита в горах, цей центр, перевезли в іншу залу, де сиділо 97 генералів і міністрів з усіх країн світу, і нас просто представляли парламентарів, парламентську групу від України і від Грузії. І тут я дивлюся в розкладі дня виступ Олександра від Міноборони, це… про кібербезпеку в Україні.

Я просто був від стида красний, тому що виступили три модератори – це міністр оборони Литви. Міністр, як він називається в Америці? Відповідає за оцю кібербезпеку? Там міністр цілий є. Якось так. Презентації зрозумілі.

І від України… І це ми випадково, ми випадково. Тобто там людина є випадково. Дали структуру, хто відповідає. Тобто він намалював, що у нас є 5 органів, вони там всі, хто відповідає за кібербезпеку – Держспецзв'язок, МВД, СБУ, Генштаб. І хто ж 5-й ще? Чи Міграційна?

 

_______________. Рада безпеки. Так?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А! СНБО. Так. Да.

 

_______________. Ну це орган, він же ж……

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, але. І тому я хочу сказати, що це було просто… Ми як держава виглядаємо, ну, ну… Таким чином, прийшлося мені із залу доповідати, що у нас є по... малювати там якісь схеми.

Це просто недопустимо. Це можна на СНБО сказати, яким чином, направляють на такі серйозні речі?

 

_______________.  Я не думаю, що йому було делеговано доповідати з цього питання, тобто  Генштаб проявив ініціативу. І для того, щоб… 

 

_______________. Але це… Туди так просто попасти неможна. Це, щоб попасти в цей центр маршала і виступи на такому закритому  засіданні?

 

_______________.  (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Я тобі дам повністю, це було просто.  Тому кіборг безпека, але вони хочуть інформаційний  прості, а це номер  один.

Тоді прошу голосувати…

 

_______________. Олександр Іванович, я прошу надати інформацію стосовно даного питання. І я, це  питання… Зараз кіборг безпека – це є одним із ключових питань по стратегії із захисту держави в РНБО, до речі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Я підготую окрему інформацію і надам, там дуже цікавого багато   всього було.

Хто за  пропозицію?

Ще раз, Руслан Валерійович, кінцева пропозиція. Направити…

 

_______________. Пропозиція,  стосовно, підготувати, доопрацювати даний  законопроект в межах нашого комітету і з секретаріатом, і з нашою робочою групою. І потім, коли буде підготовлений, і повністю доопрацьований варіант, відкликати попередній законопроект 2126 і подати на заміну. На заміну поданий, є такий варіант в Регламенті    нашої Верховної Ради.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Хто за пропозицію Руслана Валерійовича?  Прошу голосувати. Одноголосно. Дякую.

Затвердження розкладу засідань комітету.

Олександр Георгійович.

 

_______________. Буквально сьогодні  змінений календарний план, вчора був змінений  календарний план і наступний  тиждень у нас робота в комітетах.  Уже сьогодні проголосували за ….… слухання і 28-го пропонується в комітетський тиждень…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Комітет, не слухання, не слухання. Комітет. І давайте не балуватись з цим.

 

_______________.  І 28-го в комітетський тиждень, в 10 ранку -  це  середа.  Так пропонується.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  28-е.

 

______________. Комітетський тиждень, 28 жовтня.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ми можемо провести не в середу, наприклад, а десь у вівторок, в   понеділок,  щоб тиждень не розбивати. 23-тє – є. а 26-27? 

 

_______________. А 23-тє, по новому графіку, що?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Харків у нас, Харків.

 

_______________. Ні-ні, цей тиждень, 23 число, який у нас.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Робота з виборцями.

 

_______________. Ну так якраз давайте  зарахуємо  це засідання…

 

_______________. В той  тиждень.

 

_______________. Навіть в наступний.

 

_______________. Тоді одне засідання і все.

 

_______________. І тому, ми повинні прийняти рішення про перенесення  засідання 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А у нас його  немає,  ми зараз затверджуємо новий  розклад і  все, тут же питання нового розкладу, нам нічого не потрібно…

 

_______________. Це було у розкладі… і це буде як тиждень з 28  по …

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ы, якщо буде готова ця … Проводимо засідання по Консультативні раді у кулуарах, правильно.

 

 

_______________. Так.

 

_______________. В робочому порядку.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. У робочому порядку. Все, дякую, якщо  є якісь пропозиції, запитання. Так, Тарасе.

 

_______________Т. У мене дуже коротка пропозиція, якщо можна мене включити у робочу групу по  цьому законопроекту, у мене є якби  такий досвід з  приводу кібербезпеки я займався цим питанням давно, якщо можна просто залучити.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми не можемо… Тут є комітет відмовляти…

 

_______________. У Харкові.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. У Харкові доповідь.

 

_______________. У Харкові доповідь.

 

_______________. У мене…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, уже (Сміх) Ви ж багаті, електронна агенція ….

 

_______________. Инициатива…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Наказуема…

Дякую, народні депутати засідання комітету закрите. Дуже дякую за плідну роботу.