Засідання Комітету 17.03.2015р.

02 грудня 2015, 12:46

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань інформатизації та зв'язку

від 17 березня 2015 року

Веде засідання Голова Комітету О.І.ДАНЧЕНКО

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Доброго дня, шановні панове депутати! Сьогодні присутні 5 депутатів зі складу Комітету з питань інформатизації та зв'язку, тому кворум є, можемо оголошувати засідання відкритим. У нас на порядку денному 6 запитань.

Перше. Це проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" (щодо маркування імпортних товарів державною мовою) ( реєстр. номер 1241). Ми його вже розглядали, але тоді рішення не прийняли. Яка у нас ситуація по цьому законопроекту, Олександр Георгійович?

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Шановний Олександр Іванович, ви виписали більш детально проект нашого висновку. Розглянули питання так, що стосовно маркування погоджуємося. Але, зверніть, будь ласка, увагу, в самому висновку в частині інформації споживачам українською мовою – однозначно погоджуємося, без питань локалізації. Ну, це можна було б доопрацювати. Ну, ці питання, вважаємо, що треба було пропрацювати стосовно реальних видатків суб'єктів господарювання і суб'єктів бізнесу, якщо це буде внесення змін в програмне забезпечення.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Юрій Миколайович.

 

МОРОКО Ю.М.  Александр Иванович, ну, я, к сожалению, что я ни по одному законопроекту голосовать не смогу, потому что я не готов. Я еще их не читал, не смотрел, не видел.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Але ви їх отримали ж заздалегідь. Тобто питань до секретаріату немає?   

   

МОРОКО Ю.М.  Немає питань до секретаріату.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, ми його вже розглядали.

 

МОРОКО Ю.М.  Я ж…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Просто були зауваження з боку…

 

МОРОКО Ю.М. Смотрите, Александр Иванович, одно дело, когда мы рассматривали и відхилити, за відхилити я могу голосовать вообще не рассматривая. А если мы его підтримуємо, то надо разбираться. Я естественно…

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Юрій Миколайович, пробачте, на доопрацювання рекомендуємо, але виписали більш чітко.

 

МОРОКО Ю.М.   А, на доопрацювання? Все.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. На доопрацювання, але ми зняли ті зауваження, які були від Руслана Валерійовича з точки зору локалізації. Я також це підтримую повністю.

 

МОРОКО Ю.М. Все. Тогда, Александр Иванович, тогда прошу прощения. Прошу прощения. Если это на доопрацювання, тогда я готов голосовать.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Просто ми даємо більш чітку свою позицію.

 

МОРОКО Ю.М. Не проблема, не проблема.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Руслан Валерійович. Роман Сергійович.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да. Тоді ставлю на голосування пропозицію комітету рекомендувати Верховній Раді України направити суб'єкту законодавчої ініціативи на доопрацювання проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо маркування імпортних товарів державною мовою, з урахуванням висловлених зауважень і пропозицій  направити висновок комітету до Комітету з питань економічної політики.

Хто – "за"? Прошу голосувати. Рішення прийнято одноголосно.

До речі, там же немає вже голови в цьому комітеті.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, да. І через зал, а в залі, мабуть, будуть питання.

Питання друге. Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прозорості власності засобів масової інформації, а також реалізації принципів державної політики в сфері телебачення і радіомовлення" (реєстр номер 8031), Княжицький, Денисенко.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. За основу.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Були зауваження від народних депутатів.

 

_______________. Вибачте, шановні колеги, цей законопроект в принципі нашого комітету яким чином стосується? Яким боком, точніше?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тільки як третій чи четвертий ми стоїмо.

 

_______________. Я про що говорю. Це питання Комітету свободи слова та інформації.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми просто повинні дати свою резолюцію на нього.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, так.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми є в переліку, тому ми повинні надати свою пропозицію. Згідно Регламенту ми повинні дати свої пропозиції.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Питання до секретаріату. Є вже висновок профільного, головного комітету?

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Ні, не було. На момент опрацювання не було. Можливо, пізніше на сайті вивішують висновки.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, так воно і є, вони чекають наші ж… Тобто комітет… Так і є. Тобто це нормальна процедура.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г.  Ми пропонуємо їм створити робочу групу по цьому законопроекту, в нашому висновку.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Так. В нашому висновку ми пропонуємо створити робочу групу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дуже багато, дуже багато зауважень.

 

_______________. (Не чути) 

(Загальна дискусія) 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, ми в першому читанні його рекомендували, за умови врахування вказаних, але ми ж можемо змінити…

Є дві пропозиції. Є пропозиція відправити його на доопрацювання.  Хто за таку пропозицію, щоб…

 

_______________. (Не чути) 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да?

 

_______________. (Не чути) 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тут в частині… Таким чином, що цей закон, він є достатньо… Тут є два питання.

 

_______________. …мається на увазі… Дивіться, ідея сама…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тут є два питання. В цьому законі є два питання. Одне питання – це прозорість власності, яке з одного боку, воно підтримується в демократичних державах світу, з одного боку. З іншого боку хочу сказати, що також вони й захищають власників. В нас ситуація – це більш військова, що ми хочемо бачити кінцевих власників наших медіа-компаній, тобто і теле, і радіо.

Це, з одного боку. З іншого боку, ми  кажемо про реалізацію принципів державної політики у сфері телебачення і радіомовлення. Це, з моєї точки зору, два різних питання. Вони можуть бути в одному  законі, і тут вони в одному законі. І тому тут масло масляне.  Тому, в  принципі, з точки  зору прозорості, власності засобів масової інформації, я вважаю, що це можна підтримувати. А з точки зору принципі державної політики, то  це потрібно доопрацьовувати.

 

_______________. И этот законопроект – как раз классический пример того, таких у нас, правда,   80 процентов законопроектов, когда название не соответствует содержанию. Потому что все мы судим по хорошей и красивой шапке, но содержание там совершенно другое, честно говоря.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ставлю…

 

_______________. З пропозицією створити  спільну групу… І готовий особисто взяти участь. Бо сама ідея має право на життя.

 

_______________. Ідея антиолігархічна в принципі.

 

_______________. Такого терміну я не знаю.

 

_______________. Олександре Григоровичу, от  не плутайте ви ідею, закладену в назві законопроекту і в самому тексті законопроекту. Это совершенно разные вещи.

 

_______________. Форма не співпадає зі змістом.

 

_______________. Это мудрый ход, который часто  применяется опытными депутатами.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я вважаю, що ми не  можемо обговорювати інших депутатів за  їх відсутності.

 

_______________. Это действительно…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Так, нажимайте, будь ласка.

І так,  у нас є дві пропозиції. Пропозиція секретаріату – відправити… Пропозиція прийняти за основу з урахуванням, в першому читанні, з урахуванням наших зауважень. І друга пропозиція –  це відправити законопроект на доопрацювання.

Першою ставлю… 

 

_______________. Відправте Романа в робочу групу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Я не можу без згоди Романа.

 

СЕМЕНУХА Р.С.  Я погоджуюсь.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Все, добре.

Тоді дві пропозиції. Перша пропозиція по Закону номер 1831 – відправити його на доопрацювання з пропозицією створення робочої групи, з направленням від комітету Семенухи Романа як представника нашого комітету до цієї  групи.

 

_______________. Присоединяюсь. Прошу делегировать  вместе с Романом Сергеевичем…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Щось вони там задумали.

Я прошу наживати… Панове, я прошу натискати…

 

_______________. Подивіться… (Не чути)

 

_______________.  Олександр Іванович, є пропозиція делегувати в разі створення такої спільної групи…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ну, ми не можемо казати "в разі", ми кажемо, тобто ми кажемо, що ми пропонуємо створити робочу групу за участю двох народних депутатів України, членів Комітету з питань  зв’язку та інформатизації.

Хто – "за", прошу голосувати. Одноголосно.

Пункт 3 порядку денного. Проект Закону України "Про саморегульовані організації" (реєстр. номер 1444), народний депутат Королевська. Ну, так…

 

_______________.  Можна два слова? В якій частині? Тобто головна суть там є, що проти чого ми можемо заперечувати, це голосування третейських судів. (Шум у залі) В саморегулюванні.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Юрій Миколайович, я прошу, натискайте. Наш комітет і так кажуть, непрозорий. Тому я прошу вас натискати.

 

_______________.  (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді це значить, що ви відмовляєтесь від… Ну, я вас прошу, виконувати регламент комітету. Або ви задаєте питання прозоро, або ви їх не задаєте. (Шум у залі) Ну, от непрозоро, але не на засіданні. Засідання повинні бути повністю прозорими.

Олександр Георгійович. .

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Обмежує право суб'єктів, які вступають в профільну асоціацію звертатися до судів загальної юрисдикції. Норма – визначення всіх спорів у третейських судах. Тобто наші учасники ринку, якщо вони входять в "Телас" чи в якусь іншу асоціацію, якщо буде прийнятий цей закон, їх права можуть бути обмежені, вони всі спори, які в середині асоціації, можуть бути вирішувати в третейських судах. От мені здається, що це обмеження прав.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Руслан Валерійович, таким чином, це, я вважаю це відгук законів від 16 січня минулого року, коли громадським організаціям хочуть представники з Опозиційного блоку обмежити їх права і вільно свою думку… Це ганебна практика і це не всіх…

Юрій Миколайович.

 

МОРОКО Ю.М.  Александр Иванович, ну мы с вами понимаем, что вот сейчас мы с вами занимаемся чисто демагогией по принципу, мы не видели фильмов Голливуда, но мы их осуждаем.

Я этот законопроект честно говоря не читал. Не имею представления о нем совершенно…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Юрій Миколайович, це…

 

МОРОКО Ю.М. …как думаю, и все остальные члены комитета тоже его не читали.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Всі законопроекти були направлені до всіх, опрацьовані всіма народними депутатами. Я знаю, наприклад, що народний Матузко, вона направляла і казала мені…

 

МОРОКО Ю.М.  Обращаю внимание членов комитета,  и в связи с тем, что наше…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. І є висновок. Є висновок народного депутата Матузко Олени…

 

МОРОКО Ю.М. Александр Иванович, два слова буквально. Обращаю внимание членов нашего комитета и всех тех читателей, которые будут читать вывешенную нашу стенограмму, нашего заседания, они должны обратить внимание, ни один из членов комитета законопроект не читал, в глаза не видел и будем принимать голосование на основании каких-то экспертных заключений.

Экспертные заключения – это очень замечательно, это прекрасно. Мы понимаем, что народные депутаты объективно не могли ознакомиться с содержанием этого законопроекта, потому что в силу объективных, определенных ситуаций комитет был перенесен с среды 14.30 на 12 часов во вторник.

Я предлагаю это законопроект, рассмотрение отложить, ознакомиться с текстом законопроекта и потом проголосовать.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Юрій Миколайович, я хочу вам сказати, що ви не праві. Комітет, який буде завтра на 14.30, він залишається і в нього є окремі питання. Є дві агенди, які були розіслані, і сьогодні є порядок денний сьогоднішнього комітету, і ми йдемо по ньому, нічого не змінюючи, я також прошу  це під стенограму.

Питання, які є завтра, вони  залишаються, комітет завтрашній він проводиться. На цьому тижні у нас два комітети, тому що у нас дуже багато справ і дуже серйозні питання.

Я не хотів ставити велику кількість питань на один комітет. І для того, щоб народні депутати мали змогу виконати свій основний  обов'язок народного депутата – відпрацювання  законів, то ми зробили два  комітети на цьому тижні. Всі дані були надіслані завчасно. Народні депутати України, як  мінімум, Костянтин Усов, Олена Матузко, Олександр Данченко, як мінімум, були ознайомлені. Я його  особисто читав. Наші помічники відпрацювали, секретаріат відпрацював всі ці закони і  надіслав до  всіх народних депутатів.

Тому я не приймаю зауваження щодо середи і вівторка. І я вважаю, що  основний обов'язок народного депутата – це його законотворча діяльність.

 

МОРОКО Ю.М. Александр Иванович,  значит, я говорю не для того, чтобы  сприймаєте чи не сприймаєте? Це ваша личная точка зрения, вы на  нее имеете  право. Вы сейчас называете трех народных депутатов, которые прочли законопроект, но два из которых здесь не  присутствует.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  А тут присутні їх помічники.

 

МОРОКО Ю.М. Вот. Но если наши помічники тепер будуть за нас вирішувати і читати наші законопроекти  тогда, извините, пусть они садятся в зал, и это будет правильно, будут получать за нас заработную плату, будут принимать решения и будут голосовать.    

Теперь вопрос номер два. Я впервые слышу на сегодня, мне вчера была прислана повестка дня только на 14.30. И я информации другой о втором заседании комитета на этой неделе не имею. Это первое.

Второе. Повестка дня вот это та, которую мы сейчас рассматриваем, она мне была прислана на среду на 14.30, Так я понимаю, Александр Григорьевич.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.   Відповідайте, будь ласка.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Шановний Юрій Миколайович,  у лютому місяці, як мене не зраджує пам'ять, 19 лютого ви затвердили розклад засідань комітету на березень місяць. В цьому  розкладі розгляд законопроекту, зазначу, 1444, який був зареєстрований депутатами 11 грудня минулого року. Ви бачили в розкладі, що буде розгляд саме 17 березня. В цьому розкладі затверджено є 2 засідання: 17 березня і 18.  В п'ятницю нами,  Анастасією Сокуренко були розіслані порядки денні на обидва засідання уже уточнені, уточнені в порядку денному.

 

МОРОКО Ю.М. Значит, я обращаю внимание голови комітету, Алесандра Ивановича, обращаю, так сказать, внимание руководителя секретариата о том, что идет полная чехарда с организацией заседания комитета и с отсылкой документов. Сначала высылаются одни повестки дня, потом присылаются повестки дня другие.

В пятницу,  если я не ошибаюсь, в конце недели я получил повестку дня последнюю на 14:30, на среду. Так?

 

_______________. Нет.

 

МОРОКО Ю.М. Як нет? Вот с этой повесткой дня…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я вибачаюся, скажіть, будь ласка, у нас на сайті комітету в Інтернеті викладені…

 

МОРОКО Ю.М. Меня ваш сайт не интересует совершенно. Я работаю с официальными документами, которые присылает мне секретариат. Поэтому сейчас я проведу служебное расследование внутри своей команды, и посмотрим, что комитет присылал, что не присылал комитет. Я по этим вопросам готовился на 14:30 на среду. На среду. Сегодня комитета у нас не должно было быть. Правильно?

 

            СТАРИНЕЦЬ О.Г.  В розкладі засідань, які затвердили на березень, сьогодні і 17-го і 18-го затверджені, вами проголосовані. Ви підтримали це, Юрій Миколайович.

 

МОРОКО Ю.М. Вы прислали на 17-е число, на сегодня на 11 часов вы прислали сообщение о том, что в 11 часов сегодня повестка дня или нет?

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г.  На 11, нет. Мы прислали на 14:30.

 

МОРОКО Ю.М. Какую повестку дня вы прислали мне в пятницу на сегодня?

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Абсолютно вот эту, без... Единственное, в нее не был включен вопрос про план реформ, все решта було.

 

_______________. Це можна обговорити в порядку "Різне".

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г.  На завтра інші законопроекти дуже важливі 2220 – Томенко пропонує визнати радіочастотній ресурс.

 

МОРОКО Ю.М. Вы его прислали уже мне?

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Да.

 

_______________.  Шановні колеги, мені не цікаво це питання. Давайте це обговоримо в "Різному". Давайте до суті питання, вернемося до суті питання.

Я, поки ви дебати тут вели, я ознайомився з законом. Уже можна ще мене добавити в цю когорту депутатів. Я вважаю, що цей законопроект потрібно на доопрацювання.

Із яких причин? Перше. Нечітке визначення саморегульованих організацій є. По-друге, питання до терміну, як уже сказано. По-друге. Потім, розмежування в плані галузевого, регіонального, місцевого незрозуміле.

І по-третє, не визначений чіткий державний орган, який повинен це питання врегульовувати. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Таким чином…

Так, Роман.

 

СЕМЕНЦХА Р.С. Я вважаю за потрібне сказати одну ремарку. Я як молодий депутат хочу поділитися враженням, що вивчити всі законопроекти, які ідуть через комітет і загалом через сесійну залу, просто фізично неможливо. Для того депутати і об'єднуються в комітети і у фракції. Наскільки я знаю, у нас всі законопроекти, які ідуть через комітет, розподіляються, ну, за депутатами. Тому на мені є певний обов'язок як депутата вивчити законопроект через комітет і через фракцію, так. І по цьому конкретному законопроекту у нас єсть депутат, який закріплений за законопроектом, який своєчасно надав висновок по цьому законопроекту. Тому я вважаю за доцільне, Олександр Іванович, просто є пропозиція, Олександр Іванович, або вам, коли ви доповідаєте і ведете порядок денний, що якщо ми ідемо по законопроектах, було б все-таки правильно говорити по кожному законопроекту хто був закріплений з депутатів, хто його вивчив.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я по Регламенту, я не можу, Регламент не, в Регламенті немає такого, що конкретний депутат може бути закріплений, тому що це право кожного депутата чи бути чи не бути. Тому ми не можемо надавати такі… І кожен депутат зобов'язаний, згідно Регламенту Верховної Ради, приймати участь у кожному обговоренні кожного закону, це є прямий обов'язок народного депутата. Народний депутат може делегувати право свого голосу підтримуючи чи не підтримуючи законопроект. А читав він його чи не читав – це, на жаль, самоорганізація народного депутата. Але це його особиста проблема. Але, віддаючи свій голос чи так, чи ні, чи утримавшись, народний депутат бере на себе відповідальність про те, що він… про цей закон.

 

________________. Шановні колеги, я тоді пропоную організувати роботу порядку денного наступним чином. Значить подається законопроект, який розглядається. Потім іде хто веде цей напрям і доповідає. Ну це може співпадати, може не співпадати. І все, і ми тоді будемо бачити, хто ж повинен доповідати по цьому законопроекту, а в основному повинен доповідати та людина, яка веде той чи інший напрям, до якого стосується той чи інший законопроект.

Я прошу винести на голосування мою пропозицію стосовно на доопрацювання, направлення цього закону.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. З пропозицією створення робочої групи по цьому?

 

_______________. (Не чути) 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А. Стоп! Стоп! Да. Я вибачаюсь. Я просто, що хочу, одну ремарку. Я ставлю… По-перше, я ставлю пропозицію на голосування про відправлення законопроекту номер (1444) на доопрацювання.

Хто – "за"? Прошу голосувати. 4. Хто – проти? 1. Рішення прийнято: на доопрацювання. Більшістю голосів. У нас є кворум, більше… Від присутніх. Від присутніх.

 

МОРОКО Ю.М.  Александр Иванович.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. В мене… Хвилиночку.

Я хочу зробити одну ремарку на вислів Руслана Валерійовича, що дійсно, ми можемо розподіляти. Можемо розподіляти, рекомендувати, але навіть комітет, він не може заставити бути відповідальним якогось чи іншого депутата. Але це буде касатись тільки тих законів, які відносяться напряму до предметів відань нашого комітету.

До нас дуже часто, як зараз, наприклад, заходять закони, які не є предметом відання, і тому ми не можемо згідно розподілу предметів відань когось призначити, це є також проблема. Я просто хочу, щоб ви пам'ятали, що, наприклад, по самоорганізованим в нас такого немає. І я не можу призначити без згоди чи якимось іншим чином.

 

МОРОКО Ю.М. Александр Иванович.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я свою позицію висловив. Я сказав, що я цей законопроект читав, секретаріат його відпрацював, і я свою пропозицію як головний я доповідав по ньому.

 

_______________. ……..потім депутати висловлюють свої…… вносять і на основі цього йде голосування, приймають те чи інше рішення, чи секретаріату, чи якогось окремого депутата.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Юрій Миколайович.

 

МОРОКО Ю.М. Да. Колеги, мы… Смотрите, вот Роман Сергеевич говорит следующим… обычно комитеты… это происходит в связи с тем, что у нас нету подкомитетов и мы ушли от этой формы. Я не настаиваю, к стати, на подкомитетах, я просто говорю, что в других комитетах, у которых есть подкомитеты, всегда голова расписывает по направлению по подкомитетам и на заседании докладывает законопроекты каждый руководитель подкомитета по своему направлению. Это не догма, мы с вами избрали иную форму, ну, по умолчанию избрали, когда все законопроекты фактически докладывает голова. Но голова, так сказать, самоустранился, и теперь докладывает Александр Георгиевич. Ну, ясно, что глава ж не может, так сказать, повникать во все законопроекты там досконально и основательно. Нет, ну может, конечно, согласен с вами. Но, если Александр Иванович этого хочет. Но если мы народные депутаты проголосуем за то, чтобы изменить такую форму подготовки и будем просить голову расписывать все-таки по направлениям на депутатов, мне кажется, что мы только выиграем от этого. Проработка законопроектов будет глубже, будет больше аргументов, будет больше экспертных заключений, человек будет встречаться с экспертами. То есть, он будет готовится к комитету и какую-то позицию излагать.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я хочу сказати, що така практика вона є. На минулому засіданні були розписані законопроекти згідно відповідальних, тобто… І я дуже чекаю, як це буде виконано. Я дуже чекаю і хочу сказати, що один із таких законопроектів, про поштовий зв'язок, був розписаний на вас, Юрій Миколайович, ми не отримали ніяких від вас зауважень.

 

МОРОКО Ю.М. Александр Иванович, вперше чую, что на меня расписан какой-то законопроект и я ответственный, мне поручил комитет его доложить на заседании комитета. Это вопрос, почему когда мы рассматривали почтовую связь, Александр Иванович не сказал: "Юрий Николаевич, доложите, пожалуйста, о почтовой связи, так как вам было поручено комитетом разобраться с этим законопроектом, подготовится и доложить". Я бы с удовольствием это сделал.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре, домовились.

Переходимо до пункту 4: проекту Закону України про Державне бюро розслідувань. В кого є які пропозиції? Так як напряму цей законопроект  не належить до предметів відання нашого комітету. Прошу всіх депутатів висказатися по цьому законопроекту.

 

МОРОКО Ю.М.  Высказываю свою точку зрения: не читал, не знаю, о чем законопроект, в связи с тем, что считал, что сегодня этот законопроект не рассматривается. Не знаю,  относится он, не относится, сложный или тяжелый. К сожалению, я лично прошу, чтобы его рассмотрение было отложено. Хотел бы разобраться в нем.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Юрій Миколайович, ваша позиція зрозуміла. Які ще є пропозиції?

 

_______________.  Шановні колеги, стосовно даного питання – про Державне бюро розслідування – якщо вводиться якийсь додатковий орган контролю чи слідства, чи ще якогось питання, стосовно контролю за громадянами, за підприємцями, за фізичними, юридичними особами, я вважаю, що це питання якогось лобістського характеру. І стосовно висновків науково-експертного, я вважаю, що це питання потрібно відхилити або направити на доопрацювання. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Так, Роман. 

 

СЕМЕНУХА Р.С.  Я підтримую частково колег, які до мене виступали щодо цього законопроекту. Як на мене, це дуже важлива штука. Я його на сьогоднішній день не читав. Просто перенесення розгляду цього законопроекту на найближче засідання комітету. Я обов'язково його вивчу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Вивчаючи  цей законопроект, я хочу сказати, що питання створення нового… Я підтримую позицію Руслана Валерійовича Лук'янчука, що якщо є питання створення нового суб'єкту права законодавчої ініціативи і про Державне бюро розслідування, то це питання є дуже важливим, і воно проходити, повинно проходити як мінімум публічні обговорення, яких я не бачив, тим комітетом, який хоче це зробити. Для цього повинні бути дуже якісь важливі принципи, чому ми його створюємо. У проекті цього законопроекту я цього не побачив. Тому моя пропозиція була відправити на доопрацювання.

В нас є інша пропозиція двох народних депутатів – відкласти його розгляд. (Шум у залі) Відкласти розгляд чи приймати рішення?

 

_______________.  В мене була пропозиція відхилити. Так?

 

_______________. Юрій Миколайович, ………. законопроект до завтрашнього дня. Наприклад, перенести його на завтра. 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тому в нас є три… У нас є три пропозиції: перенести його на розгляд на інше засідання, на доопрацювання чи на відхилення.

 

_______________. Шановні колеги, ми вже створили Антикорупційне бюро. Ми вже створили кучу нюансів, які контролюють суспільні процеси в плані громадян і юридичних осіб. Я пропоную зупинитись на даному питанні і довести питання з тими структурами, які в нас є, силовими, до якогось логічного порядку і нормального функціонування, і ефективного функціонування, і тоді займатися додатковим створенням органів.

Якщо потрібно додатково додатково створити орган, то потрібно тоді і реформувати якийсь існуючий орган, ну не додатково добавляти до цих всіх існуючих органів ще контролюючий механізм і репресивного якогось характеру. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, в мене є пропозиція, оскільки, в тому числі, співавторами є Костенко і Сотник – це мої колеги по фракції. Пропозиція перенести розгляд цього питання на завтрашнє засідання комітету. Дякую.

 

МОРОКО Ю.М.  Ну я, к сожалению, не смогу поддержать Роман Сергеевича в этом вопросе, потому что у меня… он по моей просьбе отложить предыдущий законопроект не поддержал. Поэтому в данном случае…

 

_______________. (Не чути) 

 

МОРОКО Ю.М.  Я шучу. Да. Значит, в этом случае… я просто в связи с тем, что відхилити, я доверюсь так сказать, компетентной точки зрения своего коллеги Руслана Валерьевича. Раз он вникал и читал, тем более, вопросы там безопасности ему так сказать, близки и он в них разбирается, поэтому я так сказать, доверяю мнению коллег и Александра Ивановича, и підтримую їх пропозицію про відхилення.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Я казав про доопрацювання  його… В мене доопрацювання. В нас три пропозиції, тому я якраз хотів сказати, що в нас…

 

_______________. (Не чути)

 

_______________. У нас пленарне засідання на 12 годину.

 

_______________. Я хотів підтримати проект рішення комітету, але Руслан Валерійович переконав, що додаткове створення додаткових структур не обґрунтовано і не на часі зараз. Тому я теж за відхилення цього законопроекту.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді перше. Голосуємо почергово. Перша пропозиція була комітету відправити на доопрацювання цей законопроект. Хто – "за"? Прошу голосувати. Хто – проти? Хто утримався? Четверо. Рішення не прийнято.

Друга пропозиція була відхилити цей законопроект.  Прошу голосувати, хто – "за"? Троє. Хто – проти? Утримались? Двоє. Рішення прийнято:  відхилити цей  законопроект.  Дякую.

Так і…

 

_______________. Одне питання, Олександре Григоровичу, ми запрошували традиційно авторів?

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г.  Листами запрошували  всіх.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Я хочу пункт 5 порядку денного проінформувати от членів комітету про дуже  ганебну  ситуацію, яка складається з планом законодавчого забезпечення реформ в Україні – в частині, що  стосується предмета відання нашого комітету.

Я був на останньому засіданні нацради з питань проведення реформ, де була презентована паном  Гройсманом,  Головою парламенту України,  План  законодавчого забезпечення  реформ в Україні. Отримавши через два дні проект цього плану і  детально проробивши його із секретаріатом, до речі, також цей план відомий для всіх народних депутатів, ми побачили таку інформацію, що  законопроекти і законотворчість, яка  є  предметом  відання нашого комітету, вона якимось дивним чином розписана до інших комітетів, які жодного відношення  навіть близько не мають до таких питань. Що це  є? Чи це є недбалість Апарату Верховної Ради? Чи це вже якась корупція? Це будемо з'ясовувати.

Тому ми підготували звернення від нашого комітету, яке я пропоную підписати  всіма членами комітету, до внесення змін все ж таки в цей План законодавчого забезпечення реформ в Україні  в частині, що стосується  предмета відання нашого  комітету.

Вчора на Погоджувальній раді я під стенограму зачитав як голова комітету наші зауваження до цього, вони були прийняті. Але я пропонував би ще для підсилення нашої позиції зробити звернення від нашого комітету. Таким... Воно звучить таким чином: "З метою нормалізації в Україні економічної, політичної та соціальної ситуації необхідно проведення радикальних реформ. Основні напрямки реформ сформульовані у позачерговому Посланні Президента України Петра Порошенка до Верховної Ради  про внутрішнє і зовнішнє становище України…"

 

_______________.  (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Звичайно, так, так!

 

_______________.  ……… не обязательно его озвучивать ………..

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Давайте.

 

_______________.  Олександре Івановичу, якщо  ви  були присутні, хто є автором от цієї  концепції?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Автором цієї концепції є Адміністрація Президента. Відповідальний – Дмитро Шимків.

 

_______________.  Я просто хочу під стенограму нагадати тоді всім, хто нас буде читати, що в нас парламентсько-президентська республіка, а не навпаки. І я думаю, що правильно, в принципі, якби, ну, така концепція бачення все-таки була б спільною позицією парламенту і уряду. Це моє таке перше зауваження.

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Я думаю, що ми зафіксуємо це в стенограмі і викладемо цю  позицію. Я повністю підтримую комітет з точки зору нагадування гілкам влади, що в нас є парламентсько-президентська республіка. Але маємо те, що маємо.

Руслан Валерійович.

 

ЛУК'ЯНЧУК Р.В. Стосовно даної програми забезпечення  реформ в Україні, да? Дійсно, дивлячись на цю програму, інформаційна безпека, майже повністю обійшли наш комітет…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  4G, 5G знаходяться в Комітеті слова…

 

_______________.  Потім, як Олександр Іванович сказав, 4G.

І ще питання стосовно врядування, теж ми не задіяні в даному процесі.

Тому дуже цікава ця програма, і я думаю, що потрібно жорстко відреагувати на ці всі нюанси, які, по логіці речей, допустила, і більше всього, що це упереджено допустила Адміністрація Президента. Дякую.

 

_______________. Хочу додати до того, що сказав Руслан Валерійович, в Адміністрації Президента вже відбулося  декілька  публічних круглих столів на тему розвитку там … прийняття 3 G, перспективи її покриття по Україні, 4 G, да? І знову, фактично, проігнорований профільний комітет Верховної Ради.

Я думаю дуже слушним є таке звернення, що все таки в разі… Чомусь комітет має безпосередньо займатися тими предметами відання які за нами є.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми вже відреагували, дуже жорстко відреагували. І вчора на погоджувальний раді це питання підняте до пана Гройсмана. Також надіслані документи до Адміністрації Президента і до пана Гройсмана. Але я прошу комітет підтримати мене і підсилити цю позицію за загальним зверненням і з підписами всіх депутатів членів нашого комітету.

 

МОРОКО Ю.М.  Я в целом поддерживаю точку зрения коллег и Александра Ивановича. У меня есть как бы два замечания. В списке, который мы рекомендуем закрепить за нами, есть проект Закона про концепцію забезпечення інформаційної безпеки. Мне кажется, что інформаційна – это контент, это относится не к нам, это Минстець, это Министерство информационной политики, это Національна Рада по телебаченню і радіомовленню которое определяет информационную политику государства в области телевидения и Госкомтелерадио. Мне кажется, что это не наш профиль…

 

_______________. Юрій Миколайович, ви подивіться, будь ласка, зміст даної інформаційної безпеки. Дана інформаційна безпека, крім інформаційної безпеки,  ще і кібернетичну безпеку…

 

МОРОКО Ю.М.  Ні. Кібернетична безпека…  Тут же проект закону окремо про кібернетичну безпеку…

 

_______________. Так правильно, але вона складається в блоці інформаційна безпека, ви ж бачите, да?

Кібернетична безпека. Но, що цікаво, що Комітет з національної безпеки займається кібернетичною безпекою.

 

______________. Це не правильно.

 

_______________.  Ну, я про що і говорю.

І ще, там далі про земельний кадастр іде. Земельний кадастр є земельний реєстр, в якому прописано…  І ведення реєстрів по Мінюсту теж залежить від нашого комітету.

 

МОРОКО Ю.М. От меня по земельному кадастру, коллеги, как бы тоже особое, хочу поделиться особым мнением. Мне кажется, что это все-таки не наш вопрос, потому что земельный кадастр, заниматься всеми изменения в земельный кадастр головным должен быть комитет который занимается земельным кадастром, как и относительно Бюджетного кодекса, Податкового кодекса.  Изменения касаются любых отраслей, но все вопросы головным является все-таки комитет бюджетный, либо оподатковий. Но это мое мнение.

 

ЛУК'ЯНЧУК Р.В. Юрій Миколайович, я з вами згоден, що головним вони. Но ми повинні були також записані як додатковий комітет. Тому що земельний кадастр це є земельний реєстр, земельний реєстр – це база даних, а база даних  це є сукупність даних і плюс його захист та зберігання. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Руслан Юрьевич, я с вами как бы абсолютно согласен, но я думаю, что там ведь в перечне не указаны, по каждому законопроекту будет 5-6 комитетов рассматривать, будет основний и вспомогательный комитеты. Они ж не записывают все, они записывают только основных.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Нє, нє, нє, Юрій Миколайович, я хочу вам чітко прочитати, що тут написано.

Це пункт 67 цієї програми. Про внесення змін до Закону України "Про державний земельний кадастр" щодо забезпечення вільного доступу в мережі інтернет до інформації про право власності. Тобто це на пряму є предметами відання нашого комітету: реєстри, інформаційні бази, вони прописані у віданнях нашого комітету.

 

МОРОКО Ю.М. Александр Иванович, смотрите. От представьте себе, что мы пишем законопроект о внесении в Бюджетный кодекс по вопросу финансирования, скажем, там, НКРЗИ или Госспецсвязи, но это вопросы наши чисто, но рассматривать гласный будет бюджетный комитет не мы. Мы обязательно должны участвовать в рассмотрении этого законопроекта, но то, что касается зеленого кадастра, нам его никто не отдаст, хотя там написан вообще комитет ошибочно даже другой.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Там велика помилка.

В мене є пропозиція. Всі вже висказали своє бачення. Чи будемо ми ставити на голосування підтримку такого листа, в такому тексті чи ні?

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре. Тоді, Олександр Георгович, я прошу вас забезпечити підпис цього листа, хто згодний, забезпечити підпис цього листа всіма членами комітету і якнайшвидше надіслати його до Апарату Верховної Ради.

 

_______________. Я кстаті дивлюся космічна галузь тоже нас обійшли, наскільки я розумію.

 

_______________. Розширити?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я би розширив, це слушне зауваження.

 

МОРОКО Ю.М. И прошу прощения, мы будем вносить в текст изменения, которые касаются вот с нашей точки зрения не совсем, скажем так, правомочных действий, в данном случае  Аппарату Администрации Президента или не будем?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.   Давайте не потрібно.

Тому що  це є робочий документ, він ще  не затверджений. Тобто цей план реформ він відпрацьовується, він повинен бути затверджений 20 березня. Тому зараз ми поки що працюємо, у  нас є час до 20 березня.  Якщо нас не почують,  тоді , я вважаю, буде за доцільне. Але , я думаю, що ми всі як члени коаліції, я прошу  звернутися внутрі своїх    фракцій для підтримки цього  питання.

 

ЛУК'ЯНЧУК Р.В. Я ще звернув увагу, ХI розділ – інфраструктурне забезпечення. Там  є телекомунікації. Так, я думаю, що на них теж варто звернути увагу більш детальніше.

 

_______________. … пункти 180, 181…

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. У нашому зверненні, Руслан Валерійович.

 

ЛУК'ЯНЧУК Р.В.  Інформатизація і зв'язок.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. От там, де чорним я ставив фішки, Руслане Валерійовичу, бачите воно збоку…

 

ЛУК'ЯНЧУК Р.В.  Так-так, я бачу.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Як пропозиція, можливо, Олександре Івановичу, можливо, ще додати адресата на Адміністрацію Президента, також.

 

ЛУК'ЯНЧУК Р.В. Будь ласка, електронна  торгівля…

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г.  На пряму предмет відання комітету з питань фінансів – електронна комерція в них. Так проголосовано в постанові. Ми піднімали це питання, я був у Ясенчука, він мені прямо показав, що  це не наші предмети відання, ми там можемо бути другі.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Нам потрібно   буде там…

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Нам потрібно буде, але тут, крім  змін до Конституції, визначають по одному комітету.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Але по електронній комерції у нас дуже добрі стосунки й відносини з співголовою Ольгою Бєльковою.  Тому тут у нас є нормальні  робочі стосунки між комітетами.

 

_______________. У мене є пропозиція, оскільки от Руслан Валерійович, під час зараз засідання багато слушних пропозицій дає щодо  опрацювання нашого звернення. Можливо, ми  ще візьмемо якийсь час на доопрацювання, наприклад, сьогодні  до кінця дня… 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ну, сьогодні до кінця дня – це забагато, я думаю. Давайте ми зараз, так, як є до 16 години є перерва, я пропоную  напрацювати  зараз.

 

_______________.  До 16-ї ще продивитися, і, можливо, тоді в секретаріат передати свої пропозиції щодо цього листи. Або до якої? Давайте до 15- ї.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Я погоджуюсь. Але шановні панове депутати, я дуже прошу вас звертати увагу на всі ці законопроекти до того, як вони виносяться на комітет.

Або якщо ви отримуєте інформацію, ви її… Ну, ви не маєте права по обов'язкам народного депутата це не відпрацьовувати. Я хочу зробити зауваження…

 

_______________.  Олександр Іванович, це відпрацьовується, але  сьогодні згідно регламенту з 10-ї до 12-ї відбувається ранкове пленарне засідання Верховної Ради . І комітет об 11-й –  це все-таки  перенесення.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Комітет був підготовлений повністю. Він був зроблений за згодою всіх народних депутатів.

 

МОРОКО Ю.М. Александр Иванович, если вы считаете, что подготовить комитет – это разослать всем документы и … По идее, каждый понимает, что если заседание в среду, то он готовится в среду.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ще раз хочу сказати, я не хочу більше про це говорити. У нас є два засідання: одне у вівторок, друге – у середу. Якщо є питання, прошу у письмовому вигляді подати цей запит до секретаріату і це питання більше не піднімати.

В нас є план, під яким стоїть ваш підпис також засідань комітету. І ми це вже обговорили: якщо  ви вважаєте, що сьогодні цього засідання не було в плані, будь ласка, зробіть письмову заяву на секретаріат комітету, я погодив вашу пропозицію про проведення службового розслідування, і повністю це підтримую. І хочу… Прошу це питання сьогодні до закінчення проведення службового розслідування не піднімати.

 

МОРОКО Ю.М. Александр Иванович, прошу прощения, вашу просьбу услышал. Но поднимать буду вопросы ровно столько, сколько захочу и когда захочу…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Це  ваше право…

 

МОРОКО Ю.М. Это мое полное право.

Я просто хочу обратить внимание, что у нас идет, к сожалению, постоянная попытка чехарды в заседаниях комитета с переносом сроков и времени рассмотрения законопроектов.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я вашу думку почув. Я підготую письмовий доклад на завтра. Прошу секретаріат зробити, внести це, відповідь на це запитання і звинувачення на розгляд комітету завтра і надати  відповідні документи.

 

МОРОКО Ю.М. Це не звинувачення, це зауваження.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, таким чином як і ви можете реагувати, як ви, таким чином і я можу як народний депутат України. Тому я вбачаю, що це звинувачення секретаріату комітету і я прошу, даю доручення секретаріату комітету відреагувати на це звинувачення народного депутат Мороко Юрія Миколайовича. Дякую.

 

ЛУК'ЯНЧУК Р.В. Я ще хотів би звернути секретаріат комітету стосовно адміністративних послуг, це так званий принцип єдиного вікна. Там також наш комітет повинен приймати участь, наскільки я розумію. Так чи ні?

І ще, тут немає питання стосовно ведення реєстрів, які знаходяться у віданні Мін'юсту, тому їх теж потрібно було б врахувати. Тому що реєстри в занедбаному стані і такий підхід, який зараз існує, а саме  це не стандартні рішення по веденню реєстру і формування їх, а також впорядкування і децентралізація. Так що це також потрібно звернути увагу. Дякую.     

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Руслан Валерійович, це ми кажемо ваші пропозиції щодо зміни самої програми. А ми не можемо це робити, тому що це ми повинні тоді чи якось… Це може бути окреме питання, яке ми, наприклад, можемо з вашої ініціативи винести на завтра, тому що я його підтримую. Але потрібно відпрацювати до завтра і винести на комітету, і рішенням комітету направити до Нацради з питань реформ. Тобто є одне, те, що ми бачимо тут, а є пропозиції. Ні, я ж це кажу, але це повинно бути додатковий блок пропозицій.  Дедлайн  він був на минулому тижні, але як народні депутати, як парламентсько-президентська республіка ми, вони планують затверджувати це 20 березня, тобто… ну, якщо він народних депутатів…

 

________________. Воно так і є, Олександр Іванович, є цивілізовані, зрозумілі інструменти прийняття рішень – рада коаліції, да, там, засідання уряду. Мені не зрозуміло Адміністрація Президента висуває якийсь документ, встановлює дедлайни. Мені не зрозуміло ця законодавча норма.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, на жаль, я можу сказати, так як я є асоційованим членом, тобто не постійним членом цієї ради з питань національних реформ, вона створена, є указ Президента. Тобто вона легітимна, туди входять і представники фракцій, туди входять голови фракцій і вони голосують, вони голосують. Тобто це було колегіальне рішення на скільки я розумію, тому що в мене немає прав голосуючого, я не голосуючий члена цієї ради. І вона була проголосована.

Питання в тому, що я вважаю за помилку, що не було зроблено обговорення з фракціями, я повністю… чи з фракціями, чи з парламентом, я повністю це підтримую. Але тільки тут ми можемо констатувати,  що так, воно є.

Я хочу сказати, що комітет і секретаріат фракції миттєво відпрацювали. Ми це отримали тільки в четвер, тільки в четвер на минулому тижні, тобто ми це отримали. І знаючи, що те, що це буде… вже до 20-го повинно бути затверджено, в п'ятницю були підготовлені звернення, вони пішли до… і я особисто зустрічався з Дмитром Шимківим, і Володимиром Борисовичем Гройсманом.

Вчора на погоджувальній раді це питання мною було піднято, воно зафіксовано і воно є. Тобто я вважаю, що ми відпрацювали миттєво. І я повністю погоджуюсь із думкою Руслана Валерійовича про те, що якщо ми зможемо, це було б дуже добре. Але я звертаюся до всіх народних депутатів, щоб не було потім якихось питань, терміново подати свої пропозиції до секретаріату, для того, щоб сформувати і проголосувати по регламенту ми повинні такі речі проголосувати комітетом.

Тобто якщо ми сьогодні до 15-ої чи до 16-ої зробимо узгоджену позицію комітету по такому запиту, ми повинні його, згідно регламенту проголосувати. Тобто нам потрібно буде сьогодні для цього зібратися ще один раз і проголосувати чи "за", чи "проти" направлення такої ініціативи комітетом.

 

МОРОКО Ю.М. Александр Иванович, я правильно понимаю, что мы получили этот План законодавчого забезпечення реформ України официально на комитет в четверг. Я начинаю думать, что это инсайдерская информация.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, він офіційно до нашого комітету не прийшов. Але він оприлюднений. Це не інсайдерська інформація. Він оприлюднений у презентації спікера парламенту. Тобто це є офіційна інформація.

 

МОРОКО Ю.М. То есть правильно я понимаю, что официально этот документ спикер нам не расписывал его на комитет?

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г. Ні, не розписано, але він обнародуваний на сайті Президента.

 

МОРОКО Ю.М. Ні, сайт Президента…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  До нас офіційно…

 

МОРОКО Ю.М.  Какое отношение имеет народный депутат к сайту Президента? Ну, никакого совершенно. (Шум у залі) Не заходив ……офіційно у парламент…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Просто ми хочемо відпрацювати, правильно, як ми кажемо, парламентсько-президентська республіка, ми відпрацьовуємо до того, як це буде затверджено…

 

МОРОКО Ю.М.  Ну, откровенно говоря, вы там коалиция, вам виднее. Хотя, с моей точки зрения, абсолютно неправильная постановка вопроса.

Вопрос идет о законодательном обеспечении реформ. Значит, вот этот документ имела право подготовить группа или комиссия, которая создана при Президенте, при аппарате… Администрации, но этот документ должен был быть направлен на согласование в Верховну Раду. Комитеты все должны были рассмотреть этот серьезнейший документ, эту дорожную карту, которая предлагается, высказать свои официально пожелания, а не с сайтов считывать, списывать и теперь в аварийном  в порядке с таким серьезнейшим документом работать. Вам виднее, но мне кажется, что это вообще неправильная постановка вопроса изначально.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Юрій Миколайович, дякую за зауваження. Я не можу…

Хоча я як член коаліції хочу сказати, що я підняв це питання, і хочу поінформувати просто колег з "Народного фронту" і з "Блоку Петра Порошенка", я підняв це питання на фракції "Самопомочі" у четвер, фракція мене підтримала. І також на Погоджувальній раді і  на зустрічі з … у п'ятницю на зустрічі коаліції це питання було піднято. І нам пообіцяли коаліційну нараду, раду коаліції провести.

До теперішнього часу рада коаліції з цього питання не відбувалася. На жаль. На жаль, не відбувалася.

Тому я вважаю, що дуже слушна пропозиція Руслана Валерійовича Лук'янчука відпрацювати сьогодні наші зауваження та пропозиції до цієї програми. Пані Олено, пане Костянтин, ми зараз обговорюємо пункт 5 нашого порядку денного. Це про ситуацію, що була презентація Плану… Як він правильно?

 

________________. План законодавчого забезпечення  реформ в Україні.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Реформ в Україні, який… І як мінімум 7 питань з цього плану, який повністю відноситься до питань предметів відання нашого комітету, чомусь розписані на комітети, які жодного відношення до цього не мають. Тому… Ну, але є такі, що, наприклад, Комітет з питань свободи слова до розвитку 4G і 5G, це прямим текстом написано, ну, я вважаю, що не мають, ну…

 

МОРОКО Ю.М. Александр Иванович, у меня предложение еще более шире. А давайте мы с вами комитетом обратимся к спикеру парламента по этому вопросу, что комитет считает, что правильно было бы не устраивать гонку по этому плану, что правильно было бы, чтобы нам Гройсман написал, как спикер, направил этот план ан рассмотрение в комитет и комитет мог официальную точку зрения направить свою спикеру.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми можемо офіційну точку зору, згідно Регламенту, я вивчав це питання і зараз висловлювати, тому що це є створена, Указом Президента створена Конституційна комісія, вона вже створена, і головою цієї комісії по реформуванню держави і головою цієї комісії призначений пан Гройсман.

 

________________. Якої комісії?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Конституційної комісії.

 

________________. Ну Конституційна комісія – це зовсім інше.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Але і до цієї комісії віднесено план по реформам. Тому інформація Гройсмана є офіційною.

 

МОРОКО Ю.М Александр Иванович, заметьте, вы же вчера были на заседании комиссии и там как раз по конституционному вопрос прозвучал, что Президент имеет право создавать любые комиссии. Но внесение изменений в Конституцию должны рассматриваться  и приниматься в Верховной Раде.

Точно также и здесь, законодательное забезпечення реформ в Украине, план забезпечення, он рассматривается без участия комитета Верховной Рады. Но это же нонсенс. И без их официальной позиции.

 

______________. Олександр Іванович, Рада з питання реформ не є суб'єктом законодавчої ініціативи.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ви ж мене тут не вговорите. Я повністю, я це питання підняв і я…  Що я хочу сказати. Що є створена при Президенті України Рада з національних реформ, ми можемо дискутувати чи не можемо дискутувати про легітимність, але є указ Президента тому ця рада є легітимною. Правильно вона працює чи не правильно, я вважаю, що ми не можемо…  Я вже за два тижні навчений досвіду в участі у тимчасовій слідчій комісії по Державній фіскальній службі, я хочу сказати, що я таке за два тижні, юридичну освіту отримав і всю іншу, що тут… Я сьогодні і два тижні тому, інша людина. 

Тому я хочу сказати, що ми не можемо з вами обговорювати укази Президента. Я хочу звернути на це увагу.

 

МОРОКО Ю.М. Александр Иванович, я хочу ваше обратить внимание. Никто здесь не подымал вопрос о легитимности и не легитимности комиссии которую создал Президент, никто здесь не подвергает сомнению. Президент имеет право создавать любую комиссию которую считает нужной. Не в этом дело. Мы с вами, как комитет должны отстаивать свои права, как законодательного органа, которые нарушены в процедуре подготовки плана законодавчого забезпечення реформ в Україні. И предлагаю эти права наши отстаивать с вами.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Я думаю, що цю позицію підтримували всі ті члени комітету які були на першій частині засідання. Я просто хочу буквально три хвилинки, дати інформацію вновь прибувшим членам комітету. Йде питання про те, що ми підготували…  Ну, по-перше, я хочу доповісти, що так як я є членом цієї ради, але я є членом асоційованим тобто без права голосу. Після презентації ми отримали ці документи, в четвер, комітет миттєво підготував реакцію, і вже у четвер на моїй зустрічі з Гройсманом та паном Шимківим я висловив свою позицію щодо недопущення такої практики, щоб у цій програмі, як мінімум 7 питань, які відносяться до питань відань нашого комітету, вони розподілені якимось дивним чином між іншими комітетами.

Можемо. Я хочу… Це, наприклад, розділ перший. Є такий лист… Є, є він.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г.  (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, я хочу, наприклад, навести таке,  що питання 4G і 5G технологій, які є технологічними, вони віднесені до питань предметів відання Комітету з питань свободи слова. Тобто там кібербезпека, електронне врядування. Тому…

 

МОРОКО Ю.М.  Александр Иванович.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Можна я закінчу?

 

МОРОКО Ю.М. Да. Перепрошую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Я вибачаюсь. Я хочу сказати, тому було від мене, як від голови комітету ці листи, вони пішли ще у п'ятницю, для того, щоб… тому що до 20 березня планується затвердити вже це питання.

Після цього вчора на погоджувальній раді під стенограму я висловив, задиктував всі наші напрацювання і сьогодні пунктом 5 порядку денного я запропонував підсилити позицію комітету ще додатковим зверненням, під яким підпишуться всі члени комітету.

У процесі обговорення цього питання Руслан Валерійович Лук'янчук запропонував розширити ще як мінімум на космічну галузь і на інфраструктурну, там де є по телекомунікаціям цей лист. І ми домовилися, що народні депутати, пропозиція була підтримана і народний депутат пан Семенуха запропонував там 2-3 години подати ці пропозиції, і розширити цей лист, який ми підготували, підписати його усіма членами комітету і направити до апарату Верховної Ради.

З іншого боку, про що каже Юрій Миколайович, він запропонува ще більше посилити позицію нашого комітету і підготувати звернення про  недопустимість…

Юрій Миколайович, будь ласка.

 

МОРОКО Ю.М.  Я предлагаю как бы сейчас все-таки, чтобы комитет,  у нас папа один – спикер наш родной, и он должен…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  У меня папа сидит на проспекте Науки в своей квартире, я прошу все ж таки не принижувати гідність мого рідного батька.

 

МОРОКО Ю.М.  Поэтому я предлагаю,  с моей точки зрения, порядок рассмотрения подготовки данного плана, он как бы ни совсем правильно сделан. Это план законодавчого забезпечення реформ, и его принимают без комитетов, без обсуждения в  комитетах Верховной Рады вообще.  Этот проект плана  не был направлен в Верховный Совет.

Этот проект плана спикер не  направил на комитеты на  рассмотрение. Потому что это серьезнейший документ, это действительно дорожная  карта, законодательная  дорожная карта для всей страны. И неучастие комитетов, мне кажется,  что это нарушение прав и свобод комитетов Верховного Совета.

Я предлагаю обратиться  от комитета с письмом к Гройсману, попросить, чтобы он нам официально направил этот документ на рассмотрение, чтобы мы его рассмотрели официально на комитете. Выработали свою точку зрения, дали предложение, оформили их и подали  Голове Верховної Ради.

Маленька ремарка, Олександре Івановичу, еще раз как бы, прошу принимать не как  замечание, а пожелание. Если в четверг этот документ был получен, и уже секретариат и вы его видели, было бы очень  хорошо, если б его получили  там в среду, в электронном виде получили или в распечатном виде, но может быть у пятницу.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Він офіційно комітетом не отриманий. Це була  моя особиста…

 

МОРОКО Ю.М. Александр Иванович, давайте я до скажу, а потом вы прокомментируете.

 Потому что сейчас происходит? Честь и хвала Александру  Ивановичу, честь и хвала секретариату за то, что они этот документ обнаружили, что они его  увидели, что они проработали и подготовили пропозиции для комитета. Но мы сейчас потратили уже тьму времени и еще  потратим в связи с тем,  что члены комитета не совсем готовы к такому толстому документу, они его не видели. А было бы неплохо, если бы мы его прочитали заранее. То есть это так, просто пожелание на будущее.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, я звертаюсь до, в першу чергу,  членів коаліції, тому члени коаліції як народні депутати повинні були бачити цей документ. Я все ж таки вибачаюсь і хочу сказати, що цей документ був оприлюднений спікером нашого парламенту, я хочу звернути на це увагу. Панове депутати, я не можу, і ніші, працювати за вас.

Ну, Юрій Миколайович, я хочу сказати, що не може секретаріат, з усією повагою до народних депутатів, працювати замість народних депутатів. І, по-перше,  я хочу подякувати вам за подяку мені особисто і секретаріату, але хотів би, щоб ініціатива від інших членів комітету також надходила. Тому я прошу, Юрій Миколайович, ми не можемо давати завдання секретаріату чи комусь іншому робити те, що вони знають чого і підміняти працю народного депутата. Ця презентація пана Гройсмана цієї програми відбулася у четвер, вона офіційно до комітету не заходила, але ми почали по ній відпрацьовувати. І до теперішнього часу в нашому комітеті, як і в інших комітетах Верховної Ради, цієї інформації немає. Але якщо ми не будемо захищати позицію комітету, тому 4G і 5G – Комітет з питань свободи слова – ну, це мабуть електронне врядування комітету, там, ну, щоб не казати, ну, давайте…

 

МОРОКО Ю.М. Александр Иванович, я с глубочайшим уважением отношусь к спикеру парламента и не хочу ничего сказать о нем плохого, но с моей точки зрения, вот в данном вопросе, он все-таки ущемил интересы комитетов, превысил как бы свои определенные полномочия, и от имени всей Верховной Рады подтверждает этот план без мнения комитетов. Мне кажется, это неправильно. Сложнейший документ, серьезнейший документ – ну, это неправильно.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Пане Усов.

 

УСОВ К.Г. Олександр Іванович, у нас маленький комітет, з маленькою чисельністю і тут неважливо хто заступник, хто просто рядовий член, по-моєму, всі рівні, всі ініціативні, всі хочуть допомагати. Якщо у нас, у вас, цей документ був у четвер, то ми би посилили позицію  комітету, якби ви навіть дали неофіційне доручення секретаріату поділитися з цим документом з усіма іншими членами. Ми точно її би не послабили.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я хочу сказати, що цей документ оприлюднений на сайті Верховної Ради. Я хочу звернути вашу увагу і, якщо надавати завдання комітету для того, щоб він. Я хочу сказати, що миттєво коли ми зреагували, ми сьогодні ми внесли, якщо ви знаєте, цього питання сьогодні не було і ми миттєво його сьогодні внесли для того, щоб донести позицію до членів комітету. Тому я вважаю, що комітет зробив максимум. А ви розумієте, я не можу за Регламентом,  я не можу за Регламентом Верховної Ради, за статусом народного депутата, навіть будучи головою комітету, заставляти вас, ми можемо тільки рекомендувати звертати увагу, що ми сьогодні і зробили. Тому що підписання цього плану планується, на скільки я знаю, на 20 березня, а до 20 березня залишилося 3 дні, тому ми терміново …

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну це не в нас аврал, це в країні аврал.

Пані Олена.

 

МАТУЗКО О.О. Щоб перевести в конструктивне русло, да, не треба робити роботу за депутатів і їх помічників, але секретаріат може розіслати СМС всім: "Будь ласка, ознайомтеся з важливим документом, зверніть увагу", смс достатньо і вже тоді відповідальність, да, поділена і оцього б не було. Просто як пропозиція, да, зверніть увагу на такий-то і такий-то документ. Все.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я повністю підтримую цю пропозицію.

 

МАТУЗКО О.О. В мене останнє запитання серед каші. Що було зроблено, ви кажете, що опрацювали, надали якісь листи і Гройсмана, конкретніше, може я пропустила, що було зроблено?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. По-перше, я дуже дякую Олені Матузко за знов-таки пропозицію працювати у відкритому електронному просторі. Але я хочу сказати, що всі мої ініціативи з таких розсилок електронних чи інших, вони не підтримані членами комітету одноголосно і не є, на жаль, легітимними.

Тому я ще раз прошу членів комітету все ж таки виробити якусь взаємодію, тому що якщо я це зроблю, а члени комітету мають на це право сказати, що це  не є по регламенту, і ми знову будемо у якомусь ступорі.

Тому  я дуже прошу все ж таки членів комітету перейти на ті пропозиції по роботі смс-ками нагадування, електронною поштою і всіма іншими сучасними засобами і не блокувати ініціативи голови комітету.

По суті іншого питання. На жаль, ми цю пропозицію повинні будемо голосувати. По суті питання, значить, у четвер у мене відбулася розмова з Гройсманом і з паном Шимкіним, тому що Шимкін відповідає за цю реформу в Національній раді з питань реформ, де я у розмові сказав про наші зауваження, застереження, і про те, що я підготую документ. У четвер документ від мене як від голови комітету був підготовлений для того, щоб не гаяти часу, поки немає, і він надісланий поштою кур'єрською, і  він отриманий Гройсманом і Адміністрацією Президента. Вчора на  Погоджувальній раді стосовно якраз непогоджених питань цієї програми предметом відання нашого комітету, де ми запросили закріпити за нашим комітетом перелік реформ. (Шум у залі) Ні, оці озвучені пункти.

Сьогодні я запропонував зранку комітету, не зважаючи на те, що цього питання не було у порядку денному сьогоднішнього комітету, я наголошую – сьогоднішнього комітету, підсилити нашу позицію зверненням, яке б підписали всі члени нашого комітету.

У процесі обговорення цього звернення була пропозиція Руслана Валерійовича підсилити ще як мінімум космічною галуззю, галуззю інфраструктури додати до цього листа, підтриманого мною і Романом Семенухою. І ми домовилися зараз на протязі години, двох годин, але це терміново,  всім членам нашого комітету подати свої пропозиції, зауваження. І сьогодні підписати такий лист. Я зверну, єдиною увагою, що згідно Регламенту, для того, щоб такий лист підписати нам потрібно буде провести ще одне засідання сьогодні комітету, наприклад, в кулуарах, тільки по цьому листу, тому що тексту немає.

Тому в мене буде пропозиція до 15 години, якщо вона буде підтримана членами комітету, до 15 години підготувати свої пропозиції та зауваження до цієї, Плану законодавчого забезпечення реформ. Секретаріату до 15.30 підготувати драфт такого звернення, розіслати електронною поштою. Я вибачаюсь, але електронною поштою, на всіх народних депутатів та їхных помічників. І отримати відповіді там до 17 години, наприклад, від народних депутатів. І наприкінці дня провести чи в кулуарах, якщо буде перерва, провести засідання комітету, де затвердити таке звернення і терміново його направити.

І ще є пропозиція по другому зверненню від народного депутата Юрія Миколайовича Мороко. Ще зробити звернення окремо від нашого комітету про порушення процедури проходження такого важливого документу, як національний план реформ.

 

______________. (Не чути)

 

МОРОКО Ю.М.  Ні, вообще, Верховная Рада вообще рассматривать его не будет.   

             

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Є створена…

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я прошу…

 

______________.   Документ реформ по нашій асоціативній угоді.

Шановні колеги, я вважаю, що ми не зможемо в такому режимі, як Олександр Іванович запропонував, подати пропозиції. Для того, щоб їх подати їх потрібно опрацювати, для того, щоб їх опрацювати потрібно перелопатити матеріал. А це  займе не одну годину.

Тому я прошу, ті пропозиції, які  звучали на сьогоднішньому засіданні, їх уже обґрунтувати і покласти в основу цього листа. Ми з нею  ознайомимося. Якщо щось додатково уточнимо, і після того подамо на засідання в кулуарах нашого комітету, проголосуємо і відповідно відправимо. Тому що у нас немає часу для розкачки. Для того, щоб нам ознайомитися, нам потрібно один день,  як мінімум, для того щоб кожний депутат  ознайомився і подав свої пропозиції. Дякую.

 

МОРОКО Ю.М. Колеги, я обращаю ваше внимание, что форма, выбранная нами, это звернення народних депутатів. Поэтому никакого  голосования не требуется. Кто  из народных депутатов под этим  документом подпишется, тот подпишется, а  кто не подпишется, значит, тот не участвует в зверненні.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Але я пропоную зробити як рішення комітету. І ми можемо тоді направити…

 

МОРОКО Ю.М. Александр Иванович, тогда форма должна письма  быть не  звернення від депутатів…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  У нас є дві години для  того, щоб…

 

МОРОКО Ю.М. Письмо от комитета. Но, честно говоря, звернення группы депутатов, по мне, так, наверное, сильнее даже, чем  звернення комітету.

Потому что зверення комітету администрация сможет проигнорировать, а звернення групи народних депутатів проигнорировать не сможет.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, це слушне  зауваження. Згідно Регламенту рішення комітету підписує, лист від комітету згідно рішення комітету підписує тільки одна людина – голова комітету. І там ми можемо дописувати. Тому, якщо  у нас буде  два документи – і рішення  комітету, і звернення, то це просто підсилить…

 

МОРОКО Ю.М.  А я предлагал, по большему счету,  я предлагал все-таки  письмо от комитета на имя спикера, что с нашей точки зрения, что в процессе  рассмотрения данного плана все-таки не учтены интересы, профессиональные интересы, и права комитета, и комитетов вообще взагалі все.

ГОЛОВУЮЧИЙ. У мене все-таки, давайте тоді, в мене є пропозиція, це звернення від народних депутатів. Тому що…

 

МОРОКО Ю.М. Звернення до кого? Олександр Іванович, звернення до кого?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. До Гройсмана і  до Шимківа в Адміністрацію Президента.

 

_______________. Олександр Іванович, підтримую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре.

 

_______________. Є Верховна Рада, в неї є спікер, Голова Верховної Ради.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я погоджуюсь.

 

МОРОКО Ю.М. Мы с вами должны точно понимать. Если мы напишем… Я с вами согласен но имейте ввиду, что если мы идем по пути это звернення на спикера, то наш длинный путь до 20-го числа наши пропозиції не попадуть жодного…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тому я пропоную два документи: це лист від комітету і звернення від народних депутатів. І я прошу вже голосувати чи не голосувати за це питання, тому що дуже багато часу.

Хто за те, щоб по пункту 5 порядку денного сьогоднішнього засідання відправили два документи. Перший документ – це звернення за рішенням нашого комітету, за рішенням нашого комітету, лист від нашого комітету. І друге – це…

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. На Гройсмана. Не звернення, я ж кажу, це не звернення –  лист, це рішення комітету. Але.

І друге. Я пропоную народним депутатам, членам нашого комітету, також зробити звернення як від народних депутатів, членів цього комітету.

 

МОРОКО Ю.М. Я тогда предлагаю, смотрите. Правы, действительно, что высока честь, когда группа депутатов будет писать Шимкиву, но если мы напишем ему как, он кто является в этой рабочей группе?

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Дмитро Шимків він є призначений Президентом, відповідальний у цій  Національній раді з питань реформ за реформу 2020.

 

МОРОКО Ю.М. Если он фактически ответственный секретарь этой комиссии, которая подготавливает этот план, тогда было бы правильно написать ему от имени комитета. Від комітету – это более правильно.

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, шановні колеги, я пропоную…

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ігор Олексійович, не забувайте натискати на...

 

ГРИНІВ І.О. Я ще раз кажу.  Куди надаєте? Та туди не так важливо, що туди дійде, на мою думку. Важливо, щоб насправді в документах Верховної Ради закріплені і сфера відповідальності, і питань, бо ці, да, відання нашого комітету, і це питання внутрішньо в розпорядку Верховної Ради,  і питання внутрішнє Верховної Ради. Шимків може. Ну при всій повазі до Шимківа і до органу, в якому і я в тому числі довго працював, ну все-таки це не питання є Секретаріату Президента це питання є виключно Верховної Ради.

 

_______________. (Не чути)

 

ГРИНІВ І.О. Да, це, але інформаційний лист, з проханням в листі до Гройсмана, що він проінформував, що є документ, який називається "Розподіл повноважень комітетів Верховної Ради", такий документ існує в Верховній Раді, от його направити ще раз в комітет реформ для того, щоб вони при складанні цієї програми врахували діючий розподіл відань комітетів. Коли там дійсно 4ж чи 5 ж відповідає Комітет з питань свободи слова, ну воно трошки смішно звучить, про це можна легко і ясно надати, це нічого не поміняє, до речі, що вони це напишуть.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ви оптимістичні.

 

МОРОКО Ю.М.  Я согласен с…

 

ГРИНІВ І.О. Дайте листа на Гройсмана з одним реченням, щоб Гройсман направив документ, який  або звернув увагу ради реформ на те, що існує розподіл повноважень або відання комітетів Верховної Ради.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. До речі, це слушна пропозиція. Я вважаю, що…

 

ГРИНІВ І.О.  Просто їм направити, щоб вони були в правовому полі сьогоднішнього законодавства України.

Розподіл повноважень комітетів Верховної Ради є документом, затвердженим в Верховній Раді, постановою Верховної Ради.

 

МОРОКО Ю.М. Я с одной стороны с Игорем Алексеевичем полностью согласен, по форме согласен…

 

            ______________. (Не чути)

 

            МОРОКО Ю.М.  По форме полностью согласен.

 

            ГОЛОВУЮЧИЙ. Юрій Миколайович, давайте переходити, вже все ж таки приймати рішення.

 

МОРОКО Ю.М.  Я предложение. Если мы хотим, а мы хотим. Александр Иванович, вы хотите, чтобы все-таки вот в этом документе нашло отражение, что мы занимаемся 4G, 5G…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Звичайно.

 

МОРОКО Ю.М.  Мы как комитет имеем право обратиться в любой орган государственной власти напрямую, минуя Гройсмана. Поэтому я все-таки предлагаю продублировать то, что Гройсману, продублировать так сказать и Шимкиву. Потому что до 20-го числа не успеет бюрократическая машина, и мы не попадем, не изменим документ.

 

ГРИНІВ І.О. Копію Шимківу відправити.

 

МОРОКО Ю.М.  Игорь Алексеевич, полностью с вами согласен.

 

_______________.  (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ну не декларативного, я знаю, це не декларативно.

Шановні колеги! Я хочу, все ж таки давайте підбивати підсумки. Що ми вирішили. Ми готуємо лист від комітету на пана Гройсмана, а також ми готуємо лист-звернення від народних депутатів членів комітету, тобто два листи.

Я прошу ставити на голосування. Давайте на голосування, щоб не було вже більше інших…  Тобто є пропозиція одна: просто лист від комітету на Гройсмана…

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Не копії, а з проханням, як Ігор Олексійович…

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ну, Ігор Олексійович мав іншу…  Просто з копією. Добре.

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тому, я ставлю на голосування. Перша пропозиція: це лист від комітету плюс лист-звернення від народних депутатів, членів комітету. Хто – "за", прошу…

Я вибачаюсь...

 

______________.   (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я розділяю два питання. Тому, одне питання – це направити два документи, тобто рішення комітету плюс лист-звернення від народних депутатів членів комітету.

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Добре. Тому, хто за те, щоб направити лист від комітету на пана Гройсмана із нашими пропозиціями та зауваженнями з копією на Адміністрацію Президента. Прошу голосувати. Одноголосно.

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Прошу…  Да, і підготувати секретаріату звернення від народних депутатів, членів нашого комітету. І за бажанням підписати його сьогодні до 18.00 Дякую.

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ні, не все. "Різне" у нас є.

Хочу нагади, щоб не було таких зауважень, як сьогодні від одного члена комітету, що завтра у нас за планом засідання комітету. Всі документи всі отримали заздалегідь.

 

СТАРИНЕЦЬ О.Г.  Не отримали, тому що…  Поясню зараз. Ми включили за вашим дорученням проект Закону 2220 (Томенко) важливий. По ньому немає висновку з науково-експертного управління. Я говорив, в четвер, вони обіцяли сьогодні. Тобто оце питання важливо. Томенко у нас запрошений на завтра на це засідання. Відпрацьований проект висновку сьогодні ввечері всім направимо. Тому воно не направлено.

Плюс, ще важливий урядовий законопроект щодо внесення змін в Закон про державну таємницю, який є вже висновок, і завтра будемо його розглядати. Дякую.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Тому прошу народних депутатів, якщо є зауваження до цих, подавати їх в установленому порядку і підготуватися до завтрашнього засідання.

І я хочу сказати, що на минулому тижні у члена нашого комітету був День народження. Ігор Олексійович, ми хочемо вас від усього комітету за вже доброю традицією поздоровити вас. (Оплески)  

І вчора був день народження у голови секретаріату Олександра Георгійовичу. Так що прошу його також привітати. (Оплески) Я думаю, ми знайдемо час десь на цьому тижні якось…

Шановні, народні депутати, дякую за плідну працю на сьогоднішньому засіданні. Сьогоднішнє засідання оголошую закритим. Дякую.