Засідання Комітету 22.04.2015р.

Опубліковано 02 грудня 2015, о 12:58

СТЕНОГРАМА

засідання Комітету з питань інформатизації та зв’язку

від 22 квітня 2015 року

Веде засідання Голова Комітету О.І.ДАНЧЕНКО

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, доброго ранку, панове! Сьогодні було заплановано на 8.30 зустріч  на запит американської торгівельної палати. Ще раз хочу сказати, що це  ініціатива американської торгівельної палати повинна була бути зустріч зі мною, на прохання народного  депутата Юрія Миколайовича Мороко він запропонував, щоб народні депутати також приймали зустріч.

Тому  ми запросили, американської торгівельної палати не бачу.

 

_______________.  Розберіться, будь ласка, я тільки що проходив, там ще нікого не було.

Ні, я просто хочу наголосити на те, що це був запит американської торгівельної палати і у нас сьогодні  сесійний тиждень сесії. І на 9.30 у мене ще фракція.

Тобто я  відмовився там…

Ні, у нас також на 9, але я тут попередив, що  30 хвилин мене не буде, замість мене Семенуха буде.

 

_______________. То, что происходит оно уже в принципе  анекдот, я хочу сказать.

 

_______________. За то, я знаю

Нет и самое, что интересное, что мы сейчас сделали вопрос, а куда деньги от  конверсии пойдут, пока не Минобороны, ни госспецсвязи…

Ответить не могут.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да. Так, панове, доброго ранку. Із запізненням починаємо. Я хочу наголосити про те, що сьогодні сесійний день і в мене на 9 була фракція. Я домовився, що я прийду на фракцію на 9:30, тому, на жаль, 15 хвилин ми вже просто просиділи, тому пропоную починати.

Значить, предметом зустрічі є звертання, прохання про зустріч американської торгової палати з народним депутатом Данченко. Я хочу наголосити на те, що було прохання про зустріч саме з американською торговою палатою, вчора у списку з'явилося оператори зв'язку, це право операторів. Тому в мене є декілька запитань до Тараса. Пане Тарас, якщо можна, по-перше, листи, які ви нам надіслали знову, вони датуються  там 28 березня і там 30-ми. Тобто ми їх вже неодноразово розглядали. Ви їх знову повторили, я не розумію, для чого це було зроблено.

Друге, в мене є лист від 2 квітня про те, що... ось офіційний, про моє повідомлення про нового президента американської торгової палати, так. Тобто ті листи, які були за вашим підписом, вони на сьогодні вже... ви не виступаєте сьогодні як виконуючий обов'язки. Правильно? Сьогодні вже, так? Да, тому я дуже прошу, щоб було коректно з точки зору діловодства наступного разу, ну, не робити такі, якби там мене звинуватили в підтасовках, не робити такі також підтасовки. Тобто на сьогодні ви повинні були надіслати нові листи з вашою новою... Юрій Миколайович, це моя зустріч з американською торговою палатою, а не з вами. Добре?

Ну, це ваша, але зустріч... я розумію, що цю зустріч де-факто організував Юрій Миколайович Морока, тому що він знався про цю зустріч до того, як я, тому, ну, це  по-перше.

 

_______________. (Не чути).

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Можна, я закінчу? Я з великою повагою відношусь до Американської торгівельної палати, і хотів би почути і точку зору якраз Американської торгівельної палати.

Ви вирішили запросити ще й операторів зв'язку. Для мене є дивним, що оператори зв'язку не з'явилися в минулу п'ятницю на робочу зустріч робочої групи, яку вони ініціювали, ніхто не з'явився. А сьогодні якимось чином для чогось вони з'являються. Тобто одразу, я прозора людина і кажу все.

Тепер переходимо до, я пропоную, до листа від 30 березня, вашого листа з вашими пропозиціями. Хочу нагадати, що ви були на робочій групі і робочих зустрічах. 6 квітня Американська торгівельна палата була присутня на великій зустрічі робочій тут в комітеті. Є протоколи, велася стенограма. Тобто все було під стенограму. Були досягнуті певні результати цього, які зафіксовані не тільки протоколом, а й стенограмою. Тобто, якщо комусь, у кого будуть розбіжності, а вони чомусь дивним чином, потім з'явилося, що щось було не так, – то є стенограма, яку ми підняли, і вона є.

Я хочу нагадати, що цим протоколом були зафіксовані компроміси, яких було досягнуто усіма, а також ті питання, які залишилися невирішеними. Тому мені дивно, що знову з'являється ваш лист від 30.04 з повним переліком, хоча більше половини було вирішено. І ви були присутні на цьому.

Я для чого це кажу, я хочу бути відвертим і прозорим. Ті звинувачення, які Американська торгівельна палата зараз висунула персонально проти мене, я вважаю необґрунтованими. Я вважаю, що присутній лобізм. І я буду розмовляти з новим Президентом. Я вважаю, що є неприкритий  лобізм трьох мобільних операторів. І мене дивує чому…

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Трьох.

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ну, щось Укртелекома я тут не бачу.

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто ви представляєте…  Тобто чотирьох мобільних, всі інші вас не цікавлять.

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Юрій Миколайович, я хочу нагади вам, що у мене зустріч з Американською торгівельною палатою.

Тому, я хочу…

 

______________. У вас сьогодні зустріч з Американською палатою, але не відбувається в комітеті. І ви погодились на те, що в цьому заході приймуть, ну, зможуть прийняти участь всі народні депутати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Добре.

 

______________. Не статистами, не статистами як це вам хочеться.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Мені дивно бачити Американську торгівельну палату за підтримки "Опозиційного блоку" України, це є дуже дивним.

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Тому переходимо до справи.  Я прошу нажимати, натискати… Я хочу попередити, що іде запис.

 

______________. Чудово, фантастично. Давайте тоді, щоб ми ранкову зустріч перевели в конструктив, я перепрошую, що я трохи затримався, ранкові завжди якісь там проблеми …… Перепрошую.

По-друге, питання в тому, що Американська торгівельна палата ми завжди так само максимально відкрито і прозоро працюємо. І можемо пояснити як формується наша позиція, максимально чітко, ми ніколи цього не приховуємо, тому ми в принципі і не перепідписуємо листи. Тобто тому, той факт, що я виконував обов'язки, у нас з'явився чудовий новий Президент, що ми працюємо однією командою і ми свою позицію не змінюємо. Тобто у нас там ще з 2011 року якісь там листи, до 10-го ми завжди, ніколи свою позицію не змінюємо, хіба що розвивається позиція і ми це обговорюємо.  Тому ми листи не перепідписуємо, вважаємо, що ми максимально коректно поступили.

Друге питання з приводу лобізму і висловлення позиції, тобто це дискусія вічна і як ми і інші бізнес організації, ми виступаємо досить чітко від імені конкретних компаній. То завжди, ми не виступаємо від імені абстрактного бізнесу, ми виступаємо від імені конкретних компаній.

Ми обговорювали це питання в рамках нашого комітету з усіма учасниками ….. сегментами ринку і виробниками продукції і інфраструктурними компаніями, які будуть мережі, і операторами мобільного зв'язку. І на сьогоднішній день у нас Андрій представляє не стільки оператора мобільного зв'язку як співголову Комітету з питань інформації.

 

_______________. Ну, ви ж розумієте, що це таке, дивно достатньо, да? Це наше право, але це є …

 

_______________. Ні, у нас це завжди. Тобто в будь-який комітет, у нас є завжди співголови комітету. Приблизно та сама структура, як в парламенті. Тому тут нічого такого нема. Тут справді Андрій виступає в якості співголови, не як представник конкретної організації.

Коли ми говоримо про зміст листа, безумовно, ми говоримо, що позиція Американської торгівельної палати, найбільше, скажімо так, негативної оцінки отримав цей законопроект, отримав власне з боку операторів мобільного зв'язку. Оскільки на них лягає найбільший тягар.

Тобто в принципі це не є велика, скажімо так, таємниця. Ми готові це говорити відкрито з усіма з вами абсолютно, з пресою, з іншими урядовцями, з бізнесом, з іншими галузями. Тобто ми говоримо про те, що цей законопроект, насправді від дисбалансований і найбільший тягар покладає власне на операторів мобільного зв'язку. Тут у нас ніякого немає ані лобізму, а це просто висловлення позиції.

І ми попросили про цю зустріч чому. Тому що насправді, справді, ми брали абсолютно конструктивну участь. І я думаю, що ми тут абсолютно нормально працюємо по цьому законопроекту і по всіх інших. Тобто немає ніяких проблем.

Але на сьогоднішній день той текст, який подається до першого читання, і далі містить цей незбалансований підхід по відношенню до операторів мобільного зв'язку, на них лягає найбільший тягар. І ми вважаємо, що в рамках подальшої роботи до підготовки до другого читання цей дисбаланс не можна усунути. Тому в принципі ми просто насправді залишаємося в ситуації, коли ми абсолютно чесно і прозоро, але вимушені будемо достатньо негативно ставитись до цього законопроекту. Хоча ми не хочемо, з огляду на те, що у нас є дуже конструктивна співпраця і з вами, і з комітетом.

 

_______________. Ну, ви це вже зробили повторно. Тобто ви, незважаючи на те, що 90 відсотків питань були зняті, вони зняті, звичайно, до другого читання, але позиція моя і комітету, я нагадую, що 7 членів комітету проголосували за, 1 - проти. Тому…

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я не закінчив. Ось. Позиція відверта, що ми не хотіли втрачати час і ми домовились в першому читанні недоліки є, ми повністю і я повністю це признаю. Але для того, щоб не втрачати час це бути, може бути 2, 3, 4 місяці знову, так, і будуть ще якісь питання, да, тому що компроміс, я вибачаюсь, між бізнесом і державою стовідсотковий ніколи ні в якій країні знайти не можна, так? То ми, ми домовилися…

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давайте… Ви знаєте, я на зустрічі, чи я буду зустрічатись з Американською торгівельною палатою, чи я зустріч зараз цю завершу.

 

_______________. Олександр Іванович, Олександр Іванович, Юрій Миколайович, я, якщо чесно, ну, тому всі знають, що…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я хочу…

 

_______________. Я просив зустрічі з вами, з членами комітету. Тобто я…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тому, тому я хочу, я хочу наголосити на тому, що ми признаємо цю позицію, ви пам'ятаєте, да. І ми домовилися, ми всі домовилися знаходити і я дуже вдячний операторам Американської торгівельної палаті, Європейській бізнес асоціації за те, що ми більше двох тижнів кожного дня працювали, кожного дня працювали. Тобто було 6 офіційних тільки зустрічей, але кожного дня по email з усіма відпрацьовував. Результатом цього став проміжний протокол від 6 квітня, де було… І після цього продовжилася праця. Тому позиція, яка є моя і комітету, який підтримав в першому читанні… І я хочу сказати, що ми були прозорі, дивіться, комітет підтримав саме у першому читанні. Тобто ми не обманюємо, ми не подаємо в цілому, в першому і та в цілому, не подали. Тобто ми тут поступаємо дуже прозоро. Ми підготували увесь набір. Є питання, які залишилися, так. Але це вже ті питання тих компромісів, які вже, ну, народні депутати повинні вирішувати, так.  І вони там відключення те, що всі, абсолютно всі асоціації виробники і імпортери абсолютно всі, включаючи ЄБА, АПІТУ, Samsung всі підтримують, ви знаєте цей закон.  Ну як? Це є офіційно, з точки зору, про обов'язкове відключення телефонів оператором. Оператори з цими згодні.

Тобто у мене є дві позиції, абсолютно всі імпортери, абсолютно всі це офіційні листи. І позиція операторів, будемо вирішувати.

Друге питання, по вкрадених телефонах,  я повністю підтримую операторів, що  це тільки  по рішенню суду може бути, щоб нічого не було.

Головне питання, яке було в операторів з точки зору, щоб на замовлення було – ми  домовилися  за це. Це було одне із головних питань. Ми домовилися і є протокол, що радіочастотний  моніторинг буде  проводитися  по замовленню.

Третє. Ми  зняли питання теоретично-дискримінаційне, яке, але воно змогло побороти корупцію з моєї точки зору. Але якщо оператори не хочуть цього, то ми погодилися, ми зняли це питання ефективності частот, вимірювання ефективності частот. Ми його зняли.  Ми його вирішили  вилучити і це є в протоколі.

Тобто таким  чином хоча цей лобістське було, щоб американська торгівельна палата розуміла, що вилучення цього  терміну покриває десятки компаній, це не відноситься до  чотирьох мобільних операторів. Десятки компаній, які отримали за копійки діапазони частот, які їх не  використовують. Тобто вас підвели до того, що ви захищаєте  корупціонерів. Але  це питання і вони бояться, щоб ці частоти в них не відібрали.

Тобто ви б подумали над цим   питанням. Якщо ми ідемо прозоро, то що ж ми тоді з вами робимо? Але це питання знято. Тому я хочу ще раз наголосити на тому, як ми бачимо сьогоднішню співпрацю. Ми можемо знову зараз іти по пропозиціях, але вони можуть бути враховані тільки, тільки, у другому читанні.

 

________________. Олександр Іванович, давайте…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. І я ще раз хочу сказати, я дуже вдячний за ту велику роботу. Я, можливо, вибачаюсь, що воно через одне місце, да, як кажуть, пішло, але я… А воно… Ви пам'ятаєте… Ні, ні, це нормально, я сприймаю критику абсолютно, ось. Тому я хочу сказати таким чином, що якби з моєї сторони провокації не було, ніхто б… Я хочу нагадати, 3 місяці ніхто нічого не робив. Ви згодні з цим?

 

________________. Давайте так. Я хочу висловити свою позицію.  В принципі, я не думаю, що ми ані в часі, ну, тобто в сенсі, не лише в часі зустрічі, ані, грубо кажучи, в ситуації, в якій ми зараз знаходимось, тобто щоб ми зрозуміли поле для маневру, яке є у нас. Тобто я думаю, що насправді на сьогоднішній день ці принципові питання, вони все одно не зняті, тому що законопроект сам по собі… Безумовно, це далеко не перший випадок, коли є на ринку, існують, тобто це не єдиний ринок, на якому існують певні корупційні елементи і прозорі компанії працюють. Ми те саме пройшли з нафтогазовим сектором, де є багато, ну, і міжнародні компанії…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Там ми з тобою були і в комісії слідчій, і ми там…

 

________________. Да, і все це обговорювалось. Тобто досить часто рішення, одне рішення, яке спрямоване проти певних там негативних дій, які були в попередні десятиліття, накопичувались державою, вони б'ють по легітимних компаніях. Тому тут ми, я тут, знову ж таки, готовий всім розповісти, що коли ми проти таких речей виступаємо, це ми не захищаємо корупціонерів, ми вважаємо, що просто треба чіткіше, якось хірургічніше підходити, а не одним рішенням бити і по одних, і по других. Або хіба що розуміти тому за що будуть страждати білі цивілізовані компанії. Тому тут не бачу великої проблеми там у звинуваченнях лобізму, бо знову ж таки можна по-різному ставитись до голосу бізнесу, але максимально прозорі.

Друге питання, що по-перше, пункт "а",  тобто  в нас із законопроектом  є робота певна провелася, це дуже добре. Це тут всі брали участь, дискутували. Але в силу того, що на сьогоднішній день, я бачу принаймні, що не лише ми, але й ще там ..... Інтернет-асоціація, наскільки я розумію, теж....

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, Інтернет-асоціація – нема заперечень ніяких. У "Теласа" є.

 

_______________. "Телас".

 

_______________. ..... є заперечення.

 

_______________. Я просто, я не по формальних ознаках, Олександр. Давайте так, по формальних ознаках, можливо, там і НАУ щось сказало спочатку. Так, ми теж там якісь там пропозиції висловлювали. А на сьогоднішній....

 

_______________. Я хочу зафіксувати, що і НАУ не надало після робочої групи проведення, ІНАУ повністю задовольнилося тими поправками, які були. Є лист від "Теласу"....

 

_______________. (Не чути).

 

_______________. Я просто... Я теж спираюсь більше на позицію... я просто листів всіх не бачу і тому...

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Є "Телас" дійсно, який усюди, повсюди його розповсюджує – знайомі нам люди.

 

_______________. Так. Дивіться. Я просто, в мене позиція є така, що нам... ми, зрозуміло, заборонити винести на перше читання і схвалити в першому читанні законопроект, ну, не можемо. Правильно? Тобто ми можемо висловлювати свою позицію. Ми вважаємо, що для того, щоб зняти цю таку напругу, яка наростає, я просто боюся, що ми тут виявилися просто такими першими, хто найголосніше сказав, тобто зараз там підтягнуться інші або суб'єкти ринку, які досить голосно можуть себе вести. Тобто там вчора, здається, там Пітер Чернишов досить чітко висловлювався проти цього законопроекту. Для того, щоб ми не збурювали таку дискусію, таку вже на емоціях, можливо, варто тоді  в той текст законопроекту, який напрацювала, принаймні той текст законопроекту,  який був напрацьований, переподати як на заміну раніше....

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А чому ви не хочете зробити... Дивіться, в мене  таке питання перше. Чи можливо, ви ж – американська торгова палата, чи навіть в думці можливо в Сполучених Штатах Америки, щоб оператор або громадянин Сполучених Штатів Америки користувався контрабандним товаром.

 

_______________. Я поясню…

 

_______________. Чи таке можливо…….? У мене друге питання. Як ви вважаєте, я тут захищаю інтереси держави у цьому питанні. Як ви вважаєте, я ще раз наголошую, коли обклали 15-відсотковим налогом пенсіонерів, як я вважаю, це було неправильно зроблено. І ця економія дає 640 мільйонів гривень на рік, пенсіонерів. Чи правильно чекати наступні 4-5 місяців нового законопроекту, який ті сили, які і вас підбурюють, будуть старатися не прийняти, тому що вони будуть за контрабандистів. А це дає 1,3 мільярди гривень як мінімум, Тарас. І ми з тобою були на цій комісії. І ти пам'ятаєш, що коли ми опрашували імпортерів, вони всі згадували про ці норми, …… в позитивному. Митниця, і вони всі казали. То в мене до тебе питання, і в нас іде війна. От ти як громадянин України, да, у нас іде війна. Ми обкрали наших пенсіонерів на 600 мільйонів гривень. Я так вважаю, це моя позиція і як народного депутата також. Але нас продавили, парламент, для того, щоб отримати ці 40 мільярдів гривень від МВФу, і це дуже важливо було для країни, да.

Я дуже хочу, щоб ці контрабандисти, які зараз, і я розумію, що цим повинна займатися митниця. Але чи повинні ми сидіти-ждати, коли митниця запрацює, а це ми можемо зробити прямо зараз. І тій же нашій армії, тим же нашим пенсіонерам отримати додатково в бюджет як мінімум 1,3 мільярди. Це моя позиція, чому я не хочу.

Друга моя позиція, що, ви знаєте, повинен бути компроміс. Я масштабно пішов на компроміс. Я зараз просто попрошу, щоб передали операторам, що комітет, я персонально, особисто відбиваю від військових. Ви цього не бачите просто, тому що я не хочу бути популістом і вам розповідати. Якщо прийняти те, що військові пропонують, ніякого 3G, нічого не буде. І комітет повністю стоїть, ми все відбиваємо. У нас тут настільки все йде жорстко.

Тобто я намагався зробити якийсь компроміс. Да. Потрібно було у грудні зробити по-іншому. Але, панове, вибачайте. Ви прийшли тільки тоді, коли я вже довів ситуацію. А що ж було?  Де були всі  чотири місяці? Я і до Андрія Осадчука питаю. Тарас, і до…  А що відбувається, давайте тепер з іншого боку. Да?  Тепер мене, народного  депутата, людина, яка з галузі і дуже багато чого розуміє, людина, яка стоїть на захисті… якби цей законопроект я не забрав, ніхто б з вами не розмовляв. Я не можу вам це довести, але наступного разу і його переламали через коліно у Верховній Раді… ви спитайте, як з іншими галузями. Я намагався зробити добро. І я нормально це  зробив. Да? І тепер останні два тижні ви мене  "ламаєте". Тобто ви розумієте, що ви мене поставили в ту позицію точки невозврата, і тому я хочу… ви мене поставили. І тепер я розумію, я повністю підтримую ваші опасіння з  точки  зору, що в першому читанні. Але комітет проголосував за перше читання. І ми з вами відпрацювали. Тому, Тарас. Я хочу сказати, що якщо ми намагаємося знайти компроміс, і я розумію, що будуть зал розхитувати. Навіть кошти будуть носити. Я це також знаю.

 

______________.  Ні, Олександр Іванович, давайте… (Шум у залі)

 

 ______________.  Як тільки буду знати, я одразу напишу… (Шум у залі)  Я поки що…. Добре.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Юрій Миколайович, Олександр Іванович, давайте так. власне ми тому тут зараз для того, щоб ми уникнули ситуації, коли ми один одного грубо кажучи, звинувачували…

 

______________.  Я прошу прощения…

 

______________.  Поки що звинувачують тільки мене!

 

______________.  Я прошу прощения, я возьму слово, потому что я чувствую, что Александр Иванович сегодня предоставит все-равно.

 

_______________. Так я хочу відповіді від Американської торгівельної палати.

 

______________.  Я сейчас задам тот же вопрос торговельной палате, а потом…

 

_______________. Ні, так не буде!

 

______________.  Так буде! Извините, по два часа тут… слушать!

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Алексвандр Иванович!

 

_______________. Я хочу обратить внимание…

 

_______________. Давайте так. Олександр Іванович….

 

______________.  О! Хорошо!  Отлично.

Значит я прошу прощение, коллеги.

 

______________. (Не чути)

 

_______________. Олександр Іванович, давайте тоді тут завершимо цю розмову в присутності всіх, щоб ми, щоб я не вибирав між двома народними депутатами. Олександр Іванович.

 

_______________. (Не чути)

 

_______________. Так, давайте, Юрій Миколайович, давайте я тоді…

 

 _______________. …. знову нормальний процес.

 

_______________. Я хочу обратить внимание на ваше безобразное поведение как председателя комитета и народного депутата.

 

_______________. Залишайтеся, будь ласка.

 

_______________. И это вас не ООО, это у вас не ОО "Датагруп", а это комитет Верховного Совета.

 

_______________. Юрий Николаевич, давайте так…

 

_______________. Где каждый депутат имеет свои права, а вы тут фыркаете ходите, как капризная девочка.

 

_______________. Юрий Николаевич, ну дайте…

 

(Не чути)

 

_______________. В комитете идет сплошная фальсификация, вы меня извините. Честно и прозоро называется. Вы посмотрите висновки комитета. Главное научное экспертное управление підтримало, комітет підтримав главні зауваження, та мы их вообще не рассматривали, абсолютно, законопроект вообще не рассматривался, его за 2 минуты приняли, законопроект, который всю отрасль ставит на уши, тайно собрались на 3 минуты, не обсуждая, не заслушивая, не пригласив ни отрасли, никого, несмотря на многократные, так сказать, убеждения комитета сделать это. Теперь дальше пишут, что, от высновки комитета, это высновки комитета вообще не голосовались комитетом, они не рассматривались, более того, эти высновки совершенно были другие розданы членам комитета, не те, которые опубликованы сегодня и розданы Верховному Совету, в которых написано: " Законопроект пройшов обговорення з громадськістю, яка підтримала законопроект як важливий, своєчасний, спрямований на реальний захист інтересів держави та споживачів телекомпослуг". Ну это ж абсолютная фальсификация. Александр Григорьевич, что за фигня? Это не было совершенно текстом и комитет его не рассматривал вообще, как комитет вообще ничего не рассматривал.

Более того, Торговая палата американцев. Я почитал их материал, вы меня извините, та им надо спасибо сказать, в ноги поклониться. Обґрунтування позиції експертної палати, ну, документ абсолютно серьезнейший, со ссылкой на резолюции европейских документов, ну, абсолютно серьезный, адекватный документ, о чем можно говорить. И когда комитет ведется таким безобразным образом. Игнорируют отрасль как можно ожидать, что во втором чтении что-то будет принято. Да, ничего во втором чтении не будет принято. Идет обыкновенная фальсификация совершенно ситуации. Как так можно? Никого не пригласили и продолжают тайно продавливать. Я просто хочу присутствующих предупредить сразу, ко второму чтению ничего не будет учтено.

Более того, это концептуальные проблемы. Вот, Торгівельна палата американська у нее идеологические расхождение с законопроектом. Они говорят, что идеология, а в первом чтении определяется идеология. Во втором чтении там только можно, ну, более-менее редакционные правки внести. Зачем обвинять всех во всем, во всех грехах и все коррупционеры, и все, все за рынок не переживают, и, ну, это же безобразие полное.

 

_______________. (Не чути)

 

_______________. Да. Точно.

 

_______________. (Не чути)

 

_______________. Это вы абсолютно правы.

 

 

 

 

ПІСЛЯ ПЕРЕРВИ

 

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Доброго дня, панове.

Так, у нас першим у порядку денному – стан виконання та фінансування заходів передбачених Законом України "Про національну програму інформатизації". І презентація. Правильно? Так.

Я прошу, так як нам треба відпустити Міноборони, тому це дуже і дуже є важливим… Олександр Григорович, ми перейдемо до обговорення. В нас … Я просто хочу сказати, що комітет відбувся сьогодні вже, і ми якимось чином … ,але ми не відміняли зустрічі для того, що комітет доручив мені і Роману доповісти про наше рішення.

По першому питанню,  всі депутати ознайомилися з презентацією. Ми домовилися таким чином, що сьогодні… бо я зацікавлений, Роман зацікавлений, Ми з вами спілкуємося, і в десятиденний термін наш комітет приймає рішення. Тобто сьогодні ми все беремо до відома, і в десятиденний термін ми відпрацюємо, кожен депутат комітету і через 10 днів ми …

Так, у нас питання два проекту Закону про загальну чисельність Державної служби спеціального зв’язку про захист інформації України, ми його зняли. Зняли, тому що його вчора в залі вже  проголосували.

Так, проект Закону про внесення змін до статті 143 Закону України про статут внутрішньої служби  Збройних Сил України. В нас є яке питання, яке б ми хотіли… Ми підтримали його, але ми пропонуємо…

Телефони, про використання телефонів. В  нас є пропозиція, ми вчора спілкувалися там з  …….. бригадирами, якраз я це спитав. Нам здається, що можна більш чітко виписати не "заборона користування", це більш юридична… Тобто ми його повністю підтримали, ми проголосували за нього. Але ми пропонуємо внести… Як ми  там казали "заборону використання", тобто тому що "заборона користування" це подвійний термін і це нам натовці підказали, тобто він може бути включений і вам солдат чи офіцер буде казати, але ж я їм не користуюся, тобто "заборона використання", це тільки юридично… Ось така пропозиція. Якщо ви згодні з нею, я не знаю, там просто можете…  Ви розумієте це…

 

______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А не виключений і щоб до вашого відома, я б ще прописав би бо натовці сказали, що…  Ну, я як фахівець знаю. Що, коли вони на складі чи там десь лежать, батарейки повинні бути витягнуті з апарату, від'єднанні від апарату, тому що він все рівно ви ж знаєте на зв'язку. Тому це наші такі технічні пропозиції, якщо ви з ними згодні. Комітет проголосував, рішення комітету є. Просто у нас сьогодні в залі було там, то нам було потрібно проводити терміново комітет. Тому я дуже дякую, що ви приїхали. Ми повністю підтримали, в залі буде підтримка, а це просто така технічна норма. Добре? Дякуємо вам.

 

______________. (Не чути)

 

______________. Як у нас обстановка на травневі свята? Можливо ви в курсі?  Мене цікавить Харків, зокрема.    

 

______________. І ще одне питання, якщо ви будете розглядати 2127…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Це, що таке?

 

 

______________. Це про мобілізацію.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми не приймаємо його.

А все ж таки, що по Харкову? Що по Харкову яка ситуація?

 

______________. Зі Львову частини переведені вже? На минулій нараді у вас у вашому відомстві говорилося про те, що будуть переведені підрозділи зі Львова до Харкова. Переведені? 

 

______________. (Не чути)

 

______________. Що ви пройдетесь  це буде правильний.

Ні-ні, просто тут є питання, які …

Дякуємо вам.

 

_______________. …. Ми відхилили цей закон.

Так ми відхилили одноголосно цей закон, протокол буде  через півгодини-годину. Ось і ми, і всі інші депутати ми довели до відома, що ми відхиляємо і  не приймаємо цей  законопроект.

І повідомили про це інші комітети.

Тому я вам дуже дякую за вашу підтримку.

Так, що все нормально. Копію висновку одразу ми  вам надамо. Дякую.

Я хочу сказати про цю презентацію, сьогодні там дуже  багато позитивних відгуків там було від людей. Ми обговорювали сьогодні це  дуже серйозно були позитивні відгуки від багатьох людей, які … знають. Вони навіть намалювали систему захищену  електронну …………… органів державної влади, яким чином вона зараз є як там є.

Тому я думаю, що  ми зараз вислухаємо. Тут є присутні помічники народних депутатів.

Тобто і як я уже казав, ми прийняли рішення, що в  десятиденний термін ми ще  подивимося і будемо вирішувати тут як робота ця в подальшому.

Але яке у нас є питання? Це більше мабуть все ж таки до агенції, я так думаю, бо  ми не можемо, тобто ми можемо оцінювати. Для того, щоб відповісти на частину питання … в необхідність  виділення коштів у бюджеті 2016 року на  якісь питання там, ми не можемо розглядати   це просто так, за необхідністю. Тобто це потрібно розробити проекти, потрібно зробити, бо тендери в цьому році ви проводити не можете, у вас коштів немає. І бюджетних призначень немає.

Але для того, щоб правильно працювати в 2016 році, у мене пропозиція, вона буде до всіх державних органів. Таким чином. Давайте закінчимо займатися єрундою. І бюджети зараз формуються як. Скільки дадуть або скільки виб'ємо, а потім кудись потратимо.

У мене пропозиція буде інша. І деякі міністерства вже мене підтримали. І вона так працює. Проведіть попередній конкурсний відбір. Зробіть його публічним. На основі цього ми з вами можемо теоретично бачити ті суми вже, да, які. Тобто це так і називається, попередній конкурсний відбір у Європі. У нас, на жаль, такого в законодавстві немає. Я щось, до речі, не бачу цих фантастичних груп по електронним торгам більше. А де вони? Ні, взагалі щось я не бачу електронних торгів там і ще щось. Ну, закупівель.

Слухайте, ну, це вже, я хочу сказати, це я ж завжди кажу. Хочеш завалити якесь питання, створи робочу групу. Що там можна так довго робити? Ні, я розумію. Але, ну, це робиться за 5 секунд. Тому у мене є пропозиція, буде, да, провести ось такий комерційний збір, там огляд ринку і як він там з точки зору. Щоб на початок серпня місяця, наприклад, і в комітеті, і в агенції вже було те, за що ми можемо боротися при формуванні бюджету 2016 року.

Тому що ви ж знаєте, воно все буде проходити читання у Верховній Раді і ми це будемо .... Тому давайте подивимося, які там вартості будуть. Це за умови, якщо ми не зможемо з вами разом залучити якісь гранти, а це також можливо і вони можуть бути.

Ну, і третє – це питання вже, звичайно, більш політичне, надо, щоб ви там якось розібралися, хто це буде робити: Мініч, Риженко чи Звєрєв? (Сміх)

 

_______________. Я думаю, буде четверта особа. Але... (Сміх)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, я назвав особу, а розумію під цим нові органи.

 

_______________. Да. Значить, по-перше, те, що ви сказали і запропонували, чітко прописано в Законі України про Нацпрограму інформатизації, це вже прописано і 2000... 1998 року, але в 2012 році було внесено зміни в Нацпрограму інформатизації, де окремим абзацом виділено, що до формування бюджету на наступний рік державний замовник повинен проводити конкурсний відбір, це прописано в законі.

Справа в тому, що закон, який зараз є, крім експертизи програми інформатизації повністю відповідає, я кажу чесно, да, сучасним реаліям, які є, там реально прописано, крім експертизи і крім деяких нюансів – закон України. Ми хочемо там готувати ті чи інші речі, там є конкурсний відбір, там є координація проектів, там є отримання цих проектів, там є, що Верховна Рада розглядає перелік програм інформатизації чи заходів інформатизації до затвердження бюджету на наступний рік.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Від кого?

 

_______________. Від генерального державного замовника.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Хто є генеральний державний замовник?

 

_______________. На сьогоднішній день є це Державне агентство з питань електронного врядування.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я не знайшов такого.

 

_______________. Що агентство є державним замовником?

 

_______________. В положенні про агентство – особисто писав.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Це положення – це не є підтвердженням того, що  ви є держзамовником.

 

_______________. Значить, згідно Закону України про Нацпрограму інформатизації, генерального державного замовника визначається указом Президента. Але в 2014 році повноваження Президента були скорочені Конституцією України, да, і питання, хто вибирає державного замовника зараз в законі чітко у нас програма інформації не підписана. Тобто замість…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Я не просто так кажу, тому що…

 

_______________. Ні.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Інші точно также мені тут розказують, що вони…

 

_______________. Ще раз кажу – це правда. Але тут є один нюанс.  Державне агентство з питань науки, інновацій та інформації в 2012 році указом Президента було визначено державним замовником  Нацпрограму інформатизації. Тобто згідно Закону про Нацпрограму інформатизації, а Державне агентство електронного врядування з'явилося шляхом перейменування Державного агентства з питань науки.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тарас, це масло масляне…

 

_______________. Да.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Це, давай…

 

_______________. Да.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давай чесно собі признаємося, що замовника поки що…

 

_______________. Я абсолютно з вами згодний…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Давай так, це не питання сьогоднішнього обговорення.

 

_______________. Да. Ми готові, мало того, ми готові і зобов'язані виконувати закон і готувати цей конкурс збирати і так дальше, і подавати вам, проводити відкритий конкурс, тому що порядок проведення конкурсу, він повинен був затверджуватись Держінформнаукою. Але він не був затверджений,  конкурсу не було. І це пов'язано ще з однією ситуацією. В 2012 році Міністерство фінансів викреслило, викреслило бюджетну статтю, яка називається "Нацпрограма інформатизації" в порушенні Закону про Нацпрограму інформатизації. Але її зараз немає. Так воно теж сталося.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Але ж була ще Інвестиційна агенція Каськіва.

 

_______________. Ну…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Яка також займалася програмою інформатизації.

 

_______________. Да. Тому ми готові, вот, найближчим часом, там, в продовж місяця підготувати ті чи інші законодавчі зміни до закону і вам представити для того, по-перше, щоб привести його у відповідність до сьогоднішнього законодавства, а, по-друге, щоб ці процеси реально зробити відкритими. Ми хотіли, зразу скажу, ми хотіли на сайті нашого агентства зробити окремий розділ – це пропозиції міністерств і відомств по регіональним програмам інформатизації галузевим, тому що, наприклад, Міграційна служба нам прислала…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Зараз, хвилиночку. До Іри Геращенко хтось йде? Я з нею переговорив, вона чекає когось, я тільки зараз… Ні, ми домовились, що я не піду.

Ви вдвох тоді краще, мабуть, добре? Добре, на 15-у. Ви попросіть її, що можливо вона там раніше… Тільки візьміть всі ці наші…

 

_______________. Ось, тому що навіть останнє, що в нас прийшло цікаве – це Державна міграційна служба, яка в нас попросила погодити 2 мільярди 400 мільйонів гривень на створення реєстру населення.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Вони вже вкрали мільярд.

 

_______________. Але вони ще просять 2 мільярди 400.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Хай…

 

_______________. Я вам кажу, що є. Інші теж саме хочуть. Ми б хотіли б цей зробити процес відкритий, щоб люди побачили, куди йдуть гроші, а згідно закону не маємо права це робити. Тобто ми теж хочемо вам запропонувати.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Зате ми маємо згідно закону це робити.

 

_______________. Да, тому… Ви можете це в нас запросити, ми вам це дамо, а ви далі робіть що хочете з цим, це таке. Але ми на сайті це не можемо зробити. Ми хочемо зробити цей процес відкритим. І будемо пропонувати Верховній Раді IT комітету підтримати це внесення змін, де буде затвердження і конкурсних правил, і про те, що воно повинно бути відкритим, і про те, що воно повинно бути на сайтах відповідних органів.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре, давайте, переходимо до самої презентації. Олю, де зустріч буде?

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. …….. А на коли перенесли?

 

_______________. Нет слов.

 

_______________. (Не чути)

 

_______________. Не знаю, вроде нет. Это только этот, если открутить, там технический специалист.

Представлюсь. Андрей Денищик, советник губернатора Одесской области. Одесская областная государственная администрация внесла на рассмотрение комитета соответствующее предложение по организации загальнодержавної территориально распределенной системы защиты ……………..

 

_______________. (Не чути) Мы вас…………..

………. со своими основными……………………

 

_______________. Да-да. Почему территориально распределенной? По двум причинам. Во-первых, ……. направление развития Украины на децентрализацию, во-вторых с точки зрения безопасности, чем больше узлов в системе, тем больше ее же участь.

 

_______________.  Что касается так сказать, общеевропейской тенденции? Как  мы знаем, Евросоюз принял закон прямого действия Регламент номер 9102014 или как его еще называют? Регламент ………. – про электронную идентификацию доверительные услуги для электронных трансакций в пределах внутреннего рынка европейского и отмена директивы  номер  93 ………….. 1999 года    об электронной подписи.

Данный 47-страничный документ, так  скажем, посвящен пяти доверительным услугам, одна из которых есть как раз, вот заказная электронная почта.  Причем как мы видим, так сказать, по объему это все занимает меньше странички? Почему? Вот мы видим с преамбулы пункт  66 этого документа, что  в принципе эта услуга в Европе находится на самом начальном этапе своего развития.

А больше всего, так сказать,  в этом  плане    продвинулись  две страны – это Италия, вот у них есть система  созданная, и Германия, которая создала  Национальный сервис …………………..

Но, тем  основная идея – это было  создать электронный аналог бумажного заказного письма. И поэтому Регламент говорит о том, что он только определяет  основные функциональные требования к данной  системе и приглашает страны, как  говорится развивать эти  технологии. И в этом плане, я скажу так,  в принципе Украине,  есть что предложить и Европейскому Союзу исходя из имеющегося опыта.

Вот статья  44,  как  раз отражает вот эти требования, я красненьким выделил, то есть основные, это то, что это должно быть квалифицированная услуга. То есть она должна отвечать определенно техническим  требованиям, она  должна поставляться  квалифицированными поставщиками  услуг, которые  прошли соответствующие, так сказать,  отвечать   соответствующим  требованиям. (Шум у залі) Нет, нет, там….

 

______________.  А я це розумію, що повинно бути, але знаєте, який популізм у нас там зараз…

 

______________.  Нет. Что касается  вот прохождения квалификации, в Регламенте ………. Все выписано. Это ж закон прямого действия. Это нормы как говорится, для всех стран Европы одни и те же. То есть они должны проходить аудит. Раз в два года обязательно аудит. То есть результаты  аудита подаются соответствующему органу, и  он, как говорится, отправляет это в Европейскую комиссию, которая публикует……… в соответствующем списке квалифицированных поставщиков. С тем, чтобы европейские пользователи могли проверить действительно он квалифицирован или нет.

Дальше. Значит. Система должна однозначно ………….. отправителя сообщения  электронной почты и получателя.

Дальше. Система должна быть защищенной. Защищенной почему? Потому что как бы даже в нашей Конституции статья, по-моему, 63 гарантирует тайну переписки. Поэтому естественно надо обеспечить защиту передаваемой информации.

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. (Не чути)

 

 _______________. Совершенно верно. Это неэтично. Это неэтично, в первую очередь. (Шум у залі)

 

ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. (Не чути)

 

 ______________.  Защита должна осуществляться с помощью квалифицированных электронных подписей либо электронных печатей. Время отправки и прийома документов должны, так сказать, фиксироваться метками времени. Европейская комиссия должна установить перечень стандартов которые…

 

______________. (Не чути)

 

______________. Вот на этом слайде мы видим, так скажем, технические спецификации которым должна удовлетворять система заказной электронной почты. То есть вот внизу стандарты РВЦ-2822…….. говорит о том, что это должен быть классический эмейл, стандарт …… это говорит о том, что это должен быть однозначно традиционный эмел, то есть это не веб емейл, потому что веб почта она не совместима с этим стандартом.

Ну и опускаясь на перед, вот все, что здесь эти требования выставлены Европейского Союза и так далее, у нас это все реализовано в Одесской областной государственной администрации, я имею в виду сама система региональной, заказной электронной почты и мы эту систему еще подняли, так скажем, в 2005 году.

 

 ______________. (Не чути)

 

______________. Почтовый клиент.

Ну, вот вы на этом слайде видите Арсений Петрович Яценюк, я и Игорь Анатольевич Рубан, как раз обсуждаем, тогда он был у нас, Арсений Петрович, руководителем региональной программы информатизации, вот мы как раз обсуждаем этот вопрос, как строить эту систему.

 

______________. (Не чути)

 

______________. Да, сейчас покажу.

 

______________. (Не чути)

 

______________. Ну, он у нас не долго был руководителем.

Так скажем… Значит показаны основные этапы. Почему она в принципе до сих пор не введена в промышленную эксплуатацию? Потому что основным камнем преткновения стала при переходе на электронный документооборот канцелярия, а что сдавать в архив? И только в 2015 году были приняты соответствующие нормативные документы, которые позваляют документы отправлять электронные, что называется, в загробную жизнь дальнейшею. Вот. И мы, вот, сейчас как раз занимаемся уже поддержкой вот этого ………

Ну, в целом система, которая у нас построена, она направлена на развитие уже действующей системы, которая у нас регулируется 733 постановлением Кабмина, вот. Оно ее дополняет и развивает. То есть, основное, что у нас, эта система обеспечивает гарантированную защищенную доставку в сообщение электронной почты с подтверждением о доставке. Вот, то, что как раз мы и говорим это заказное письмо. Вот.

Дальше, значит, поддерживается интерфейс для ………. Модулей, которые позволяют, так скажем, формировать выходные документы, исходящие в соответствии с форматом 1207. Вот этот формат он был апробирован в 2010 году в ходе реализации пилотного проекта правительственного по внедрению технологий электронного управления. И в 2011 году по его результатам, вот, он уже был, как говорится, официально принят. То есть благодаря этому, так скажем, для тех организаций, которые не могут позволить себе промышленную автоматизированную систему деловодства этого сельского уровня, районного уровня, вести документооборот могут непосредственно в почтовом клиенте.
дальше мы реализовали еще такую вот уникальную технологию как взаимодействие с удаленными базами данных через сообщение электронной почты, о которой я расскажу ниже. И также очень важно, это обеспечение антивирусного контроля в зашифрованных почтовых сообщениях, потому что, если сообщения будут зашифрованы, к сожалению, антивирусы не могут проверить зашифрованные сообщения на предмет наличия в них вирусов. Поэтому мы специально сделали интерфейс для разработчиков антивирусных средств, чтобы они могли делать соответствующие модули, которые позволяют проверять наличие вирусов в зашифрованных сообщениях. Вот.

Значит, мы предполагаем, что в этой системе должны на первом этапе функционировать, так сказать, 2 типа документов передаваться. Это непосредственно документы, которые изначально родились в электронном виде и подписаны электронно-цифровой подписью, то есть как бы не имеет бумажного оригинала, вот.

 И второе, значит, это заверенное электронной подписью или цифровой печатью отсканированные копии бумажных документов, вот. И нужно и в принципе начинать со второго. Почему? Потому что люди привыкли работать с бумажными документами. Проблема, особенно руководителей, тяжело будет на первых порах, чтобы руководители подписывали своей цифровой подписью документы.

 

________________.  У нас сегодня было заседание комитета… Понятно, да?

 

________________. Просто порядок денний отримувати… У нас есть члены комитета, которые заявляли, они не готовы к новому виду работы.

 

________________. Ну, я вам так скажу, мы в 2010 году, когда вот проводили этот пилотный проект правительственный, там 2 области, там 2 области участвовали в реализации этого проекта, это Днепропетровская и Одесская, вот. Так мы вот 2 области, как участники этого проекта, 22 апреля 2010 года заключили договор о научно-техническом сотрудничестве, именно в электронном виде, то есть интерактивно, так сказать в режиме телеконференции. То есть руководители областей подписали эти документы, обменялись, прошел полный цикл электронного документооборота с регистрацией в электронных канцеляриях, вот. И эти документы у нас лежат на сайте, вот то есть у нас руководители – пожалуйста, пользуйтесь. Было бы желание.

Так вот, я же говорю, на первом этапе как бы есть предложение это сохранить существующий порядок подготовки исходящих документов, а уже пересылать их чисто в электронном виде, тем более, что нормативная уже база это позволяет делать.

 

________________. Я просто добавлю. З 15 червня по проекту Постанови Кабінету Міністрів, яка буде прийнята зараз. Порядок денний Кабінету Міністрів буде розсилатися по міністерствам, відомствам, Верховній Раді, Адміністрації Президента виключно в електронному вигляді, завірено цифровим підписом через систему обміну електронними документами. Ну, тобто… І зараз Міністерство економіки, і Секретаріат Кабінету Міністрів    переходять на  повністю безпаперовий документообіг. Секретаріат Кабінету Міністрів уже підписує  навіть деякі розпорядження Кабінету Міністрів, візування цифровим підписом уже. Міністерство економіки це зробило у грудні місяці, і документообіг всередині Міністерства економіки безпаперовий.

 

_______________.  ……..

 

_______________.  ………. Я би дуже  багато чого сказав, но краще це зробите ви. Да. (Сміх у залі)

 

_______________.  ……… розглядався, і на нашому комітеті  ті …………, які мають безпосереднью………………… на жаль, відхилити.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  В Адміністрації Президента, дійсно, нічого не зроблено. /Це була нарада у ............ Аніщенко. Це  з приводу того, що Шимків сказав, що Секретаріат Кабінету Міністрів не надсилає їм документи або він надсилає пізніше, ніж приходить воно по пошті, то провели нараду, були працівники Апарату Президента України, і підтвердили, що в Адміністрації Президента зараз тільки планується впровадження системи документообігу. А старою системою вона була тільки система канцелярії. Ну, а вони нею вже перестали користуватися. Так що тут така ситуація.

 

_______________.  Дальше я продолжу, да?

 

_______________. Давайте я скажу. Мы …

 

_______________. Теперь давайте я, на самых серьезных моментах хочу остановиться. Я пропущу вот это дело.

 

_______________. Також  ми розуміємо, про що йде справа.

 

_______________. То есть здесь вот написано, каким образом формируется исходящее сообщение. То есть открытый текст подписывается ЭЦП потом зашифровывается, потом опять подписывается. Почему это реализовано? Потому что чтобы по принципу есть ЭЦП или нет, отсеивать входящий трафик. Это как бы  (Загальна дискусія)

Я вот сейчас хочу остановиться на идентификации. Это  очень важный ответственный момент, и у меня тут есть конкретный …

 

_______________. ……….

 

_______________. ……відхилили той законопроект. Тому що питання …… там не вирішувалося зовсім. А без цього …… бути не може.

 

_______________. Вот сама квитанция о получении, так сказать, органом государственной власти сообщения электронной почты. Это то, что может в суде являться как раз доказательством, которое будет разрешать споры, связанные с электронным взаимодействием. Когда одна из сторон будет отрицать, что кто-то что-то прислал.

 

_______________. А ви знаєте ………. Администрации Президента, что все это …………… полная? Не надо ничего…

 

_______________. Ну, я считаю, что одно дело, если бы это заявление делал человек далекий от IT-технологий, я бы еще это мог понять. Но пускай он съездит в Европу и скажет, что…

 

_______________. Тобто тут у вас позиція однакова з агенцією, що…?

 

_______________. Але можна, я її не буду озвучувати?

 

_______________. Олександр ………., у нас все-таки парламентсько-президентська держава. І Адміністрація Президента займається канцелярією.

 

_______________. Там просто, возможно, кто-то из его помощников-консультантов неправильно доносит ему. Просто ему нужно с ним встретиться.

 

_______________. Слухайте, але він же людина не з вулиці, я вибачаюсь.

 

_______________. Ну, да, поэтому мне было очень. Он же тогда, когда электронный парламент был, он же эти громкие заявления, типа, что ЭЦП равняется коррупции. Ну, это вообще! И заявление делать, ну. В чем тут инструмент, так сказать?

 

_______________. Microsoft і ЕЦП.

 

_______________. Конечно, есть. Все номера подписаны ЭЦП. Пускай Microsoft скажут, чтобы они отказались от ЭЦП! Дальше. Вот эта квитанция, в чем ее особенность. Она подписывается почтовым сервером. Вот видно, текст идет. И она содержит то письмо, которое было отправлено в адрес органа государственной власти. Вот это, кстати, уникальная функция. Только наш почтовый сервер ее поддерживает.

Дальше, что касается меток времени. Видите, фиксируется метка времени, когда, в какое время сервер получил данное письмо. То есть письмо идет зашифрованное, его можно расшифровать и проверить, что было отослано. Вот первая проблема, да, которая тоже не позволяет внедрить эту систему.

 Вот это сертификат электронного открытого ключа электронно-цифровой подписи. Вот в этом, видите, я красненьким специально выделил. В соответствии с приказом Министерства юстиции и Госспецсвязи, там должно быть полное и буде скорочена назва …. особа, да.

 

_______________. Что мы видим в красненьком, от кого она идентифицирует? Вы можете догадаться, что за этим вот скрывается Одесская областная государственная администрация. То есть фактически данный сертификат, он никого не идентифицирует, это все равно что Петрову выдать паспорт и там написать Сидоров, понимаете, хотя он на самом деле является Петровым. И это…

 

_______________. Это проблема …

 

_______________. Ну да, это они ж контролирующий орган.

 

_______________. Подожди, ну и Минюста тоже, потому что…

 

_______________. Ну и Минюста тоже, да. В принципе за такие вещи надо решать аккредитации, потому что это ж, представьте себе, это миллионам налогоплательщикам выдаются такие вот сертификаты, которые фактически, данный инструмент помещен в профанацию.

 

_______________. (Не чути)

 

_______________. И, кстати, мы писали, то есть мы говорим, что мы не можем пользоваться такими сертификатами. Мы писали…

 

_______________.  А вы можете письмо официальное на комитет написать?

 

_______________. Да, я могу вам и переслать всю переписку с налоговой и официальное письмо написать.

 

_______________. Нет, нет. Письмо на комитет, что в результате внедрения возникла вот это, вот это. Потому что иначе я эти проблемы знаю, если я сейчас буду инициировать, они сейчас попрячутся и никого не будет. Но мы это все равно будем делать.

 

_______________. Более того, они выдавали органам государственной власти сертификаты, которые были не действительны  с момента его издания.

 

_______________. Вы знаете, мне Кужель передала вчера, это вообще ситуация. Значит, "Днепрооблэнерго" ввело электронную подпись и ключи на там подписание актов выполненных работ и монопольно установило цену что-то там 20 тысяч за ключ.

 

_______________. Це було раніше.

 

_______________. И сейчас знову таке зробили, а у бумажному вигляді не приймають нічого.

 

_______________. Ну да, искусственно создается проблема, да, и …

 

_______________. І повідключали половину своїх клієнтів від "Днепрооблэнерго", по-моєму так, надо уточнить. Поэтому тут у меня уже есть, вообще нужно систематизировать как-то это все.

 

_______________. Дальше. Вот что касается модификаций. Я вот тут привел пример 2007 года, да, вот, а мы как раз в 2008 году, совместно с областной налоговой администрацией и  как-раз через эту систем реализовывали подачу отчетности. Вот как-раз возникла идентификация ………. электронному взаимодействию. То есть важно  не только подпись проверить, но и убедиться в том, что содержимое документа подтвердить авторство, что это автор…

 

_______________. Ну вот здесь вот у меня вопрос. Ведь электронный ключ он должен автоматически… я не понимаю, почему задвоение, то есть если все правильно сделано, то электронный ключ должен гарантировать и то, что подпись, и то,  что текст есть. То есть он не должен  давать возможность изменения…

 

_______________. Должен! Да. Нет, так имеется в виду: вот вы документ написали, а подписал его я. Но это, я считаю, административная…

 

_______________. Подпись верна, но вы – не автор документа. Вот поэтому в налоговой и была вот эта дырка. Я не знаю, ликвидировали они ее или нет… чтобы налогоплательщик мог создать  отчетность другого  налогоплательщика, подписать свою подпись и отправить …..она прошла.

 

_______________. Так вот как мы эту проблему у себя решили в 2008 году. То есть вот смотрите. Вот мы разработали специальную технологию.  Она кстати является уникальной. Эту технологию мы назвали "картфайл". Вот в даном случае….

 

_______________. Когда разработчики и программисты говорят, что у них уникальная технология, мне сразу не хочется это покупать, потому что потом уникально будешь платить деньги сумасшедшие. Поэтому… вот вы не хвастайтесь этим, я вам серьезно говорю. Особенно в госорганах. Я так не рекомендую говорить при других, потому что сразу это идет: "Ага…"

 

 

_______________. Ну тут такое. Из песни слов не выкинешь.

 

_______________.  Подсадите потом на платежи и будете "Майкрософтом номер два".

 

_______________. Эта проблема ведь  решается очень просто. То есть все решается стандартами. То есть чем больше стандартов, стандартами регулируемые вопросы, тем выше…………..

 

_______________. Ну вы же понимаете. Давайте возьмем пресловутого Антона  Яценко. Да,  были стандарты, были все. Но…

 

_______________. Ну там же другая задача  ставилась. Мы то совершенно другую цель преследовали, то есть не эту. 

А смотрите, что получается. Вот этот вот "картфайл", то есть саму форму запроса, вот она как бы  аналогична той. Которую мы заполняем обычно на…….. ее создает администратор базы данных и рассылает, подписывает   ее своей цифровой подписью и рассылает всем своим клиентам. Почтовый клиент автоматически  ее подхватывает и с этого момента, допустим, налогоплательщик уже может подавать…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ясно. Скажите, пожалуйста, где она сейчас функционирует? Вот давайте ее имплементация, то есть это обладминистрации, да?

 

_______________. То есть вот это все живые, это реальные слайды?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. То есть вся Одесская область работает на вот этом…. Я во Львове тогда буду…

 

_______________. Имеется в виду областная администрация и райдержадминистрация.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Вы будете не против, если комитет, ну, мы как народные депутаты мы достаточно заняты, да, если комитет направит к вам делегацию от комитета со специалистами, мы сами ее составим и по… Предварительно они, конечно, вам передадут, по предварительному перечню вы сделаете ему там тест системы в живую, где будет, ну, меня будет интересовать, какая нагрузка в системе, да, то есть плюс мы там сделаем опрос, например, пользователей. То, что на презентации это все красиво, ну, например, да, то, что мы были с вами во Львове тогда… Роман, це я був, виступав во Львові там на це, на конференція. Львів пішов іншим шляхом зараз, так. Мені як голові комітету і представнику фракції "Самопоміч", да, тобто я  ж в тому вигляді повинен львівському меру також щось сказати, чому я, наприклад, як голова комітету буду Одесу там підтримувати. Я ж йому не скажу, що ви приїхали навіть з пустими руками, ні, щоб там якусь тараньку там привести з Привозу чи ще щось. Це я шуткую.

 

_______________. Кстати, я вашу инициативу поддерживаю, более того, я хотел, мне ж именно об  этом и сказали ….

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Для того, щоб….

 

_______________.  …комитету проводить выездные заседания…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Виїзні засідання в нас будуть. Ми зараз формує, да, це передбачено Регламентом і ми зараз формуємо. І я, можливо, зміню, а, може, ми проведемо там 2 засідання – у Львові і в Одесі. Тому що всі інші, я хочу сказати, ініціативи не проявляють, я не бачу. У Львові – це не тому, що там "Самопоміч", а тому що там, слухайте, ну, там зараз створюється Мекка ІТ, ну, там реально люди працюють над цим.

 

_______________. Правильно. Правильно.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. А в Одесі – тому що ви вийшли з пропозицією. Я вважав, вона – шикарна. Наприклад, те, що зроблено, теоретично, бо я його ще ручками не в Одеській губернії, в Облдержадміністрації воно мені поки що більш цікаво ніж те, що планується робити у Львові. Тому що там, по-перше, це планується  робити …

Це ж воно одно й теж саме – територіально розподілені підрозділи і там тільки починається  планування. Мені не подобається звідки там Microsoft, наприклад.

 

_______________.  З Microsoft?  Но это как бы…

 

_______________. Але це дуже велике питання.

Тому я б найближчим би часом ось, тому що я про цю систему знаю ще й від інших. І мені все рівно, буде потрібно, якщо  це, можливо, без запиту  ви можете зробити розрахунок самостійно, так, це таке як домашнє завдання. Ви знаєте структуру Держобладміністрації, мерії там наприклад, ви можете пропрацьовувати скільки все ж таки потенційно це буде  коштувати для кожного  і для всієї країни. І також, ви ж пам'ятаєте, я людина, з бізнесу прийшов, я буду  пропонувати те, як я  в бізнесі тендери проводив, там  же відкати нікому не потрібні. То і це потрібні  зміни ………… в законодавство про закупки, потрібно виставляти вартість володінням продукту. Тобто, наприклад його …  і повний … за  5 років – не за 3 роки, а за 5 років.

І я не хочу чути там від … чи від кого, що все ж може змінитися?

Слухайте, … це є дуже важливим. Тобто мені потрібна вартість  володіння продуктом, давайте так на 3 та 5 років. Тоді можна будувати якусь стратегію держави там і щось вимагати, три роки для держави  це за мало. Тобто повинно бути 5 років. Ось.

Скажіть, будь ласка, мені дуже гарні відгуки були від Прикордонної служби від…  ще когось, де діє. Ви яким чином з ними співпрацювали чи вони просто знають про ваші напрацювання?

 

_______________.  Ну я ж говорю, мы этим в принципе  всеми вопросами занимаемся с   1998 года, на всех конференциях участвуем,  все это…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ну ви  щось  робили для них чи ні?

 

_______________.  Для пограничников –  нет.   

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, не тільки, для державних установ, ще крім одеської…

 

_______________.  Кроме Одесской госадминистрации никто не……….

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.   А ви не будете проти, якщо наприклад комітет  запросить одну людину від вас. Я хочу провести дійсно  такий, я як законодавчий орган не можу аудит проводити, але по моєму запиту там можу…  порядком нагляду можу…

 

_______________. Хтось має  дати фахову незалежну сторонню оцінку.

 

_______________.  Я могу, так сказать, ну что касается  там допустим наград, у нас полно  наград…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, награди мене не цікавлять. Мене… Тобто якщо  вас  запросити, вибачаюсь, вас  чи когось із ваших…

 

_______________.  Я готов, я готов…….. Несколько рабочих мест у вас развернуть.  Мы у себя…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ні, я про інше.  Дивіться, це інше питання.

Я хочу сказати,  що я маю наміри якимось чином, я не знаю, тому що  дуже важко  працювати з  депутатами старої формації. Як тільки ти відходиш від  Регламенту, вони кажуть: слухайте, це питання Кабміну……… Я тепер розумію, чому  у нас нічого немає, тому що нам, не нам, а тим депутатам старої формації, старої влади їм всім по барабану. Якщо тут написано, а як воно буде працювати в  Кабміні, це не наше питання. У мене все ж таки підхід трішки інший. І дуже хотілось би зараз провести, а що ж там   у наших державних органах дійсно відбувається.  Тому що для того, щоб… Є врядування щось інше  робити, потрібно розуміти, а що там є. Бо коли мені там починають, що там під грифом "Т", митниця мені там щось розповідала. Я дуже  швидко це розбив, немає  у них митниці грифу "Т".  І захищати нічого  там не потрібно. Тобто  вони захищали, навпаки   вони захищали своє від інших, щоб  ніхто його не бачив. А це зовсім інша історія. І це я на слідчій комісії по фіскальній службі я розбив в пух і прах. Та ж сама була ситуація, що фіскальна служба Податкова казала, що ми не можемо вас пустити, щоб подивитися всі ці таблиці по додатку номер 3. Що там таємне? Нічого там таємного немає.

Да, по 5, по 5…

 

_______________. (Не чути)

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. ПДВ, ці перехресні ПДВ. Ось, це є там надважливим для мене. З іншої точки зору у них там дірки в захисті, це інша справа. Давайте таким чином, тобто давайте, моє… Да, Роман.

 

_______________. Я доповню те, що каже Олександр Іванович, дуже важливе, оскільки ми дійсно не маємо регламентних якихось процедур. Умовно кажучи, перевірити, протестувати ваш програмний комплекс, перевірити ваші послуги. Нам все рівно хочеться залучити якихось спеціалістів, які б дали на громадських засадах, якщо ви не проти, дали б якусь свою незалежну оцінку просто як ринковому продукту в принципі. З різних, і з технічної, з інших точок зору. Правильно, Олександр Іванович?

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, да.

 

_______________. Нам це дуже важливо, отримати коментарів фахівців. І це нам дуже допоможе для того, щоб популяризувати і втілювати ці напрацювання, якщо вони дійсно є такими як є. Бо тут має, розумієте, працювати принцип – довіряй, а – довіряй після перевіряй.

 

_______________. Да, совершенно верно. И более, я абсолютно поддерживаю насчет этого. И считаю, это абсолютно правильное решение. Предложение то, что проводить предварительный конкурсный отбор технических решений,..

 

_______________. Вернее технико-экономических.

 

_______________. …потому что, вы ж заметьте, я еще ни разу не назвал название продуктов, да. …… Я это умышленно делаю. Не обязательно на нашем продукте строить эту систему. Можно и на других продуктах. Просто государству в данном случае нужно из всех имеющихся технических решений выбрать лучшее, конкурс устроить.

 

_______________. Ну і те, що ви почали говорити, в мене також на це є ідея. Наприклад, я вам даю технічне завдання. Є Комітет з питань зв'язку, інформатизації. Якщо це можливо з точки зору Регламенту перевірити. Чи можете ви, якщо це Регламент буде допускати це,… взяти від нас технічне завдання і нашому комітету зробити там на місяць таку систему чи на тиждень. Комп'ютери у нас є.

 

_______________.  Так я уже это сказал,  я готов развернуть эту  систему.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді я це прошу… Якось ……. Секретаріат – це, буквально…

 

_______________. Мне… определитесь с количеством машин, я приеду и за один день вам все поставлю.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Але тут ще велике питання, щоб ми могли користуватися цією поштою на мобільних пристроях.

 

_______________.  Нет, ви на мобільних пристроях не зможете. Ну, так скажемо, я еще не…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Два в одному зробити.

 

_______________.  Имеется в виду, что здесь в качестве операционной системы используется Windows. То есть там, где есть… операционный Windows, там будет работать.

 

_______________.  Я службовою поштою користуюсь, мій помічник, він переадресовує, бо я все  одно користуюсь, основний мій потік інформації …

 

_______________.  І всі так роблять………

 

_______________.  І зі своїм ………….. що це півтори сотні листів, і, ну…

 

_______________.  Дивіться, ми не можемо, народні депутати, сидіти прив'язаними до конкретного місця. Це єрунда повна. Ми повинні працювати.

 

_______________. Ну, вот, у меня эта система, она стоит, у меня на ноутбуке. Я получил почту, проверил…

 

_______________. Ні. Тому я хочу сказати, щоб ви одразу розглянули можливість …

 

_______________.  Просто если, допустим, смартфон работает под Windows, да, оно будет работать, а если под…

 

ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну, Windows

 

_______________.  …………..

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ні, дивіться, тут же інша справа, я хочу з планшетом прийти в зал Верховної Ради  і бачити ті законопроекти… Поки що навіть про свій комітет кажу.

 

_______________. Нет, смотрите, так скажем, что касается … Тут же вопрос идет о том, что в данной системе вся почта идет в зашифрованном виде. Ее должны расшифровать. То есть, если вы посылаетесь…. Можно посылать в открытом виде. В открытом виде, да, …

 

_______________.  Я вже шість місяців Верховної Ради, я не зрозумів, що ми захищаємо ось тут, у мене в кабінеті, коли ми потім приходимо до зали і знімають всі телеканали світу, Росія. Що ми захищаємо?

 

_______________. В данном случае, нарушается гарантия Конституции – тайна переписки.

 

_______________. Ні, так у нас немає нічого у Верховній Раді  таємного. Нічого немає. (Загальна дискусія)

 

_______________.  Правильно. Это ваш выбор. То есть если вы говорите, что вот эту информацию не надо шифровать, вы ее передаете в открытом виде. То, что вы передали в открытом виде, вы ее получите.

 

_______________.  Я теж не розумію, ну, от що йде? Це постанови, звернення громадських організацій.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.   Які потім всі валяються ………………

 

______________. На сайті

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.   … іде пряма трансляція на весь світ.

 

______________. Постанови, проекти постанов, правки…

 

______________. То есть если оно не зашифровано то вы будете читать, без проблем.

 

ГОЛОВУЮЧИЙ.  Ну, тобто, а можна, щоб був вибір такий, тут играем, тут не играем, тут колбасу заворачивали.

 

______________. За ваши деньги любой каприз.

 

______________. Дивіться. Ми, коли розглядали цю систему наше агентство і в першу чергу ми розглядали цю систему для пересилки між органами державної влади службових документів з грифом "ДСК", саме з грифом "ДСК". Для відкритих документів у нас з вчорашнього дня тестується система обміну електронними документами яка розроблена там на принципі Естонської, Латвійської поєднаної моделі. Але, є така система і вона якраз повинна забезпечувати обмін відкритих документів між органами державної влади і навіть інтеграцію системи електронних документообігів між, ну, різних систем електронних документообігу між різними органами виконавчої влади. І забезпечення отримання тих чи інших документів від інших юридичних осіб і тоже інтеграція системи електронних документів по такому ж самому форматі.

Тобто ми розглядаємо два нюанси. Перший, це є захищена електронна пошта з гарантією доставки для "ДСК" документів і хто хоче, раді Бога, хай будуть відкриті документи, нема питань. І система для обміну відкритих електронних документів, це те, що буде, постанови Кабінету Міністрів, підписання, погодження…

 

______________. (Не чути)

 

______________. Да. Тобто це одна, це інше. Тобто використання системи, поле використання системи вони різні.

 

______________. (Не чути)

 

______________. Так скажем, что у нас есть такая версия, мы сделали мобильную…

 

______________. Ви знаєте я перепрошую. Мені терміново Тобто давайте буквально 

 

_______________. Давайте я на одном моменте очень важном остановлюсь, чтобы именно вы это послушали. Что сейчас агентство, так скажем, рабочая группа при вице-премьере по електронному врядуванню разработала ряд белых книг. Одна из них.

 

_______________. Це хто? Це хто віце-прем'єр?

 

_______________. Зубко.

 

_______________. Ще одна робоча група.

 

_______________. Ну, она еще Гройсманом была создана. По наследству она просто перешла. Имеется в виду, что..

 

_______________. А чим займається пані Мінічева?

 

_______________. Слушай, забудь про белые книги и все остальное. Причем здесь белые книги?

 

_______________. Понятно. Не, я имею в виду, что авторы белой книги, которая касалась электронной идентификации, они провели аналитический обзор. Они пришли к выводу, стоит большая проблема. Что использовать в качестве идентификатора, допустим, физического лица?

 

_______________. Дима младший Дубилет хочет страну подсадить всю на "Приватбанк". То есть идея, между прочим, классная. Во всем мире так проходили, через мобильщиков и банки. Если бы это не был "Приватбанк"!

 

_______________. Саме в нашому домі є дівчина, яка …… цю тему, я так само скажу. Це насправді, якщо ви думаєте, що це донор-"Приватбанк", насправді це безпека…

 

_______________. Безпеки національної.

 

_______________. В данном случае я хотел не об этом сказать. То есть они провели аналитический обзор и посмотрели все параметры, которые можно связать с физическим лицом, они у нас по закону могут меняться. Фамилия может меняться, имя может меняться, отчество, даже пол может меняться и так далее.

И авторы приходят к выводу, что на сегодняшний день единственным в принципе возможным вариантом, к какому идентификатору прировняться, это индивидуальный налоговый номер, который выдает налоговая администрация. Либо запись в демографическом реестре.

 

_______________. Демографического реестра нет в Украине.

 

_______________. Да, совершенно верно.

 

_______________. Закон есть.

 

_______________. А? Закон есть, а где реестр? Нет.

 

_______________. Вы 2 миллиарда выделите и будет.

 

_______________. Кому?!

 

_______________. Послушайте, послушайте, послушайте идею.

 

_______________. Пусть они отчитаются о миллиарде 700, которые они уже потратили под грифом …..

 

_______________. И это проблема большая в принципе для всей Европы. Потому что, допустим, если брать индивидуальный налоговый номер, то в Германии запрещено его использовать в качестве идентификатора. Разные правовые системы и так далее.

Так вот, что касается, допустим, Италия и Германия. Они создают эти системы. При этом, допустим, Италия она  говорит о том, что мы адреса электронной почты на вот этой  государственной системе будем выдавать каждому гражданину, каждому юридическому лицу. С 1 июля  2013 года  все юридические лица должны взаимодействовать с государством только через эту систему – систему заказной электронной почты.

Я предлагаю пойти еще  дальше, имеется в виду, присваивать вот этот электронный адрес с момента рождения и он не будет меняться никогда, и он будет  всегда и поэтому вот  адресу…  

 

_______________. Дивіться…

 

_______________. Мы это против.

 

_______________.  Але…

 

_______________.  Мы будем против, и это не правильно.

 

_______________.  Є проблема, рано чи пізно на якісь треба створити  най… реєстр………………..

 

_______________. Так.

 

_______________.  Я не бачу  іншого  … як створити ……….

 

_______________. Як?

 

_______________. Паспорт потерял, все.

 

_______________. Новый паспорт выдается.

 

_______________.  Не причем …

 

_______________.  На базі…

 

_______________. …                 …. Фіксує смертність і  саме МВС фіксує виїзд … 

 

_______________. І приїзд.

 

 

_______________.  Якщо ми зараз будемо надавати для тих, хто народжується, добре.

А що буде з тими 40 мільйонами, які …

 

_______________. Нет так я говорю, всем надо присваивать, всем, всем.

Почему? Потому, что  он получается уникальный это не  цифра. Поэтому по религиозным  убеждениям как  ............... нельзя от него отказаться.

 

 

_______________.   Я хочу просто … чим закінчилася наша робота з …

 

_______________. Так я же и говорю…

 

_______________. … протягом двох тижнів. … вже вона розроблена ……..

 

_______________. Це Сидоренко.

 

_______________. А вони разом…

 

_______________. І вони пропонують навіть проводити  … засідань.

 

_______________. … вони хочуть поставити веб-камеру …

Тобто я хочу сказати…

 

_______________. А наші правки  внесено…

……………………той самий там …………да, десь так.

 

_______________. …………. зараз, дивіться, щоб не було………… Ні-ні-ні, по електронній агенції…

 

_______________. И я вот закончу. Можно я закончу. Вот смотрите, вот 3 ведомства есть. Обо мне информация хранится и в этом ведомстве, и в этом, и в этом. И надо обратиться к этим 3 базам, чтобы найти информацию по мне. Какой уникальный идентификатор используют?...

 

_______________. Вот это будет персоналог….. потом.

 

_______________. Так вот я говорю, что можно использовать email в качестве такого уникального модификатора.

 

_______________. Мы против вот этого, потому что нам ………….

 

_______________. …………. на государственной почте……… Мой адрес.

 

_______________. Мы не Германия, и никогда не будем германцами, немцами никогда не станем……… менталитета. Наше агентство, скажем так, не будет поддерживать по поводу каждому давать электронную почту. Это неправильно.

 

_______________. Это надо обсуждать. Я же не говорю о том, что я вношу предложение.

 

_______________. (Не чути)

 

_______________. Всем.

 

_______________. То есть здесь не надо путать присвоение электронного адреса и реальное им пользование. То есть активация этого адреса. Когда человек достигнет совершеннолетия, захочет….. моделироваться.

 

_______________. …………. у реальності.

 

_______________. 20-30 відсотків реальність.

 

_______________. (Не чути)

 

_______________. Я же не об этом говорю. О количестве пользователей….. Я говорю об идентификаторе, как вот мы будем информацию собирать в разных базах данных? Что…

 

_______________. Это будет Personal IT

 

_______________. Ну какой Personal IT. Тебе, допустим, INN – 200 тысяч человек не имеет INN.

 

_______________. INN нельзя использовать.

 

_______________. А Personal IT какой…… также будет …………..

 

_______________. Давайте ми це питання…….. я готовий тут …….. працювати, але…

 

_______________. Это я вношу для дискуссии, не более того.

 

_______________. Personal IT – це фундамент, все решта фактично …………………

 

_______________. Крім Германії. І то в Германії є Personal IT. Да, да.

 

_______________. (Не чути)

 

_______________. В мене просто вже 15 хвилин, як ………. Хорошо.

 

_______________. Зараз принесуть.

 

_______________. ………….. у Олександра Івановича підпишіть.

 

_______________. Да. Там Шумар мала все зробити, там…

 

_______________. Приглашайте. Приеду, поставлю, как договорились. И соответственно приглашаю в Одессу. Знаете, как у нас в Одессе говорят? "Будете у нас в Одессе, что не надо, – заходите".

 

(Загальна дискусія)

 

_______________. Дивіться, ми ….. ми, я думаю, що ми раніше підготуємося і зробимо. Дуже було б цікаво якби ви на наступному тижні могли б прийняти, щоб …… Ну і те, що я попросив там.

 

_______________. А давайте всіх запросимо ….

 

_______________. Вот эта вот задача, кстати, в первую очередь для Минобороны нужно и для МЗС.

 

_______________. (Не чути)

 

_______________. Министерство иностранных дел. Кстати, мы Минобороны написали…

 

(Загальна дискусія)

 

_______________. Я дуже дякую, що приїхали, дуже дійсно цікаво.

 

_______________. И вам спасибо.

 

_______________. І реально ваша пропозиція зацікавила, я можу сказати, всіх членів комітету, тому давайте будемо наступного разу, я що подумав, наступного разу ми зробимо спільну зустріч з Комітетом по правоохоронному і Комітетом по МВС, і ми тоді втрьох, три комітети можемо…

 

_______________. Еще бы из безпекова.

 

_______________. А вони ж вже є там, оборони і безпеки це один комітет.

 

_______________. Я понял, а где эти комитеты?

 

_______________. (Не чути)

 

 

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку