Відтепер отримати відповідні дозволи на користування надрами бізнес може через електронний кабінет надрокористувача. Набув чинності наказ Міндовкілля, яким затверджено Положення про електронний кабінет надрокористувача. Відповідний документ був зареєстрований у Міністерстві юстиції та вже офіційно опублікований.
Метою створення та ведення даного електронного кабінету є забезпечення подання заявниками документів в електронній формі для отримання, продовження строку дії спеціальних дозволів на користування надрами, їх переоформлення, внесення до них змін, а також електронної взаємодії між фізичними, юридичними особами, фізичними особами-підприємцями, органами державної влади, органами місцевого самоврядування під час опрацювання таких документів.
У електронному кабінеті суб’єкти господарювання вже можуть:
· подавати заяви та документи в електронній формі для отримання дозволу на користування надрами, продовження строку його дії чи внесення змін до нього;
· вносити зміни до угоди про умови користування надрами;
· ініціювати ділянки надр для виставлення на електронні торги;
· подавати заяви та документи для реєстрації артезіанських свердловин.
Після затвердження оновлених форм звітності щодо обліку запасів корисних копалин 5-ГР, 6-ГР, 7-ГР у е-Кабінеті також з’явиться сервіс подачі звітності онлайн. Функціональними можливостями кабінету передбачена і онлайн реєстрація робіт і досліджень з геологічного вивчення надр 3-ГР та реєстрація нафтових і газових свердловин».
Робота у е-Кабінеті дозволить підприємствам:
· скоротити строк від подання заяви до отримання бланку;
· уникнути допущення технічних помилок, а отже мінімізувати кількість відмов;
· переглядати журнал всіх дій щодо поданих й отриманих документів з датами та часом їх відправлення і отримання відповідей.
Функціонал електронного кабінету також забезпечує електронну взаємодію з іншими інформаційними системами та реєстрами органів державної влади та органів місцевого самоврядування.