14 вересня відбулось засідання Комітету з питань цифрової трансформації, під час якого народні депутати України – члени Комітету розглянули ряд законопроектів:
· № 9523 «Проект Постанови про затвердження переліку завдань та проектів Національної програми інформатизації на 2023 рік».
Ця Постанова спрямована на побудову інформаційного суспільства в Україні. Вона забезпечує інтеграцію галузевих інформаційних систем до загальнонаціональної мережі, моніторинг основних показників перебігу цих процесів в країні, окремих регіонах та галузях економіки що допоможе прискорити процеси соціально-економічного розвитку держави.
Основна увага при визначенні завдань приділена створенню та впровадженню інтегрованих проектів, спрямованих на активізацію цифрового розвитку, які дозволять сформувати сучасну інформаційну інфраструктуру держави.
Комітет рекомендує за результатами розгляду прийняти її за основу і в цілому в редакції запропонованій Комітетом.
· № 0225 «Про приєднання України до Розширеної часткової угоди про Реєстр збитків, завданих агресією Російської Федерації проти України».
Законопроект розроблено з метою виконання внутрішньодержавних процедур, необхідних для приєднання України до Розширеної часткової угоди про Реєстр збитків, завданих агресією Російської Федерації проти України.
Робота Реєстру, включаючи його цифрову платформу з усіма даними про претензії та докази, зафіксовані в ньому, має стати першою складовою майбутнього міжнародного компенсаційного механізму, який буде створено окремим міжнародним інструментом у співпраці з Україною.
Комітет рекомендує за результатами розгляду прийняти цей законопроект за основу і в цілому.
· № 9578 «Про внесення зміни до підпункту 140.5.9 пункту 140.5 статті 140 Податкового кодексу України щодо звільнення від оподаткування податком на прибуток операцій з безоплатної передачі нематеріальних активів».
Метою законопроекту є забезпечення звільнення від оподаткування податком на прибуток господарських операцій з безоплатної передачі суб'єктами господарювання державного сектору економіки органам виконавчої влади, до сфери управління яких належать такі суб’єкти, нематеріальних активів, які створені, модернізовані та/або придбані за рахунок коштів державного бюджету в рамках виконання проектів інформатизації та/або програм електронного урядування, та/або отримані за результатами реалізації проектів міжнародної технічної допомоги.
Народні депутати України – члени Комітету підтримують законодавчі ініціативи, щодо внесення зазначених змін до Податкового Кодексу України.
· № 9549 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедури відведення земельних ділянок для розвитку цифрової інфраструктури».
Законопроект спрямовано на спрощення процедури отримання постачальниками електронних комунікаційних послуг та мереж права на користування земельними ділянками для розгортання та експлуатації електронних комунікаційних мереж та інфраструктури.
Також прийняття законопроекту призведе до пришвидшення процесу відведення земельних ділянок для розміщення об'єктів цифрової інфраструктури, що в свою чергу забезпечить більш швидке покриття території України мобільним зв’язком четвертого покоління та мобільним широкосмуговим доступом до мережі Інтернет.
Розглянувши зазначені законопроекти Комітет рекомендує прийняти їх за основу.
· № 9637 «Про внесення змін до Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" щодо впорядкування процедури надання статусів (їх категорій) ветеранам».
Законопроект розроблено з метою спрощення процедури набуття статусу учасника бойових дій на основі інформаційних обмінів між різними реєстрами; запровадження окремого статусу Захисника та Захисниці України для осіб, які захищають суверенітет та територіальну цілісність сьогодні, визначення категорій Захисників та Захисниць України в залежності від умов проходження служби, а також передбачення пакетів соціальної підтримки в залежності від відповідної категорії Захисника чи Захисниці.
Народні депутати України – члени Комітету зауважили, що зміни, запропоновані проектом Закону, є необхідними, та такими, що значно спростять процедуру отримання статусу учасника бойових дій та Захисника чи Захисниці України практично без залучення військовослужбовця, а на основі інформаційних обмінів між Єдиним державним реєстром військовослужбовців та Єдиним держаним реєстром ветеранів війни.
· № 9515 «Про внесення змін до Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» щодо проведення щорічної незалежної зовнішньої оцінки діяльності Національного агентства та забезпечення функціонування Єдиного державного реєстру активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні» та альтернативний до нього законопроект № 9515-1.
Ці законопроекти направлені на вдосконалення механізму незалежного зовнішнього контролю за діяльністю Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, у тому числі механізму підзвітності керівника АРМА, а також встановлення гарантій відкритості Єдиного державного реєстру активів, на які накладено арешт у кримінальному провадженні.
Обговоривши законопроекти члени Комітету зазначили, що їх положення необхідно привести у відповідність до Закону України «Про публічні електронні реєстри».
Розглянувши зазначені законопроекти Комітет рекомендує врахувати викладені у Висновках до них пропозиції та зауваження при їх підготовці й розгляді.
Також на засіданні Комітету було розглянуто звернення НКЕК щодо виділення коштів для забезпечення мінімальної потреби для ефективного функціонування у 2024 році, затверджено Рекомендації слухань у Комітеті на тему: «Смарт інфраструктура для післявоєнного відновлення та розвитку громад та територій», Резолюцію Круглого столу Комітету на тему: «Законодавче забезпечення з питань цифрової трансформації», а також Розклад засідань Комітету на вересень 2024 року.
Продовжуємо роботу над вдосконаленням законодавства!