Результати засідання Комітету 23 вересня 2022 року
26 вересня 2022, 11:30
23 вересня відбулось засідання Комітету з питань цифрової трансформації. Під час засідання було детально розглянуто проект Закону № 8000 «Про Державний бюджет України на 2023 рік», внесений Кабінетом Міністрів України. Члени Комітету рекомендують Верховній Раді прийняти законопроект за основу з урахуванням запропонованих змін.
Водночас народними депутатами в межах компетенції розглянуто:
· Законопроект № 7616 щодо удосконалення державного регулювання в галузі рибного господарства, збереження та раціонального використання водних біоресурсів та сфері аквакультури.
Члени Комітету зазначають, що запропоновану редакцію певних статей необхідно викласти у новій редакції та доповнити. Крім того, наголошено, що оприлюднення програми на проведення дослідного вилову водних біоресурсів засобами Порталу Дія є супровідною інформацією, яка повинна публікуватися на профільних ресурсах відповідних центральних органів виконавчої влади.
· Законопроект № 7574 щодо обов’язкової реєстрації та використання офіційних електронних адрес в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі представниками правничих професій, юридичними особами та фізичними особами-підприємцями та альтернативний до нього № 7574-1 щодо обов’язкової реєстрації та використання офіційних електронних адрес в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі представниками правничих професій, юридичними особами та щодо особливостей судового провадження в умовах воєнного чи надзвичайного стану.
Члени Комітету зазначили, що положення документу № 7574 необхідно привести у відповідність із вимогами Закону України «Про електронні довірчі послуги» та за текстом замінити відповідні слова. Певні статті законопроекту № 7574-1 пропонується доповнити. Відповідно до Закону України «Про електронні комунікації» та задля узгодження термінології, в обох законопроектах необхідно слова «інформаційно-телекомунікаційна система» у всіх відмінках і числах замінити словами «інформаційно-комунікаційна система» у відповідних відмінках і числах.
· Законопроект № 7508 щодо вдосконалення механізму залучення приватних інвестицій з використанням механізму державно-приватного партнерства для пришвидшення відновлення зруйнованих війною об'єктів та будівництва нових об’єктів, пов'язаних з післявоєнною перебудовою економіки України.
Члени Комітету зауважили про слушність та доцільність підтримки норм законопроекту, які спрощують процедури для відбудови зруйнованих війною об’єктів інфраструктури і побудови нових. Це сприятиме залученню інвестицій та створенню нових робочих місць. Однак, термінологія, яка застосовується у документі потребує приведення у відповідність до термінології, передбаченій Законом України «Про електронні комунікації».
· Законопроект № 7513 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо підтримки закладів освіти.
Члени Комітету зауважили про слушність та доцільність підтримки норм проекту Закону, які створюють податкові стимули для збільшення позабюджетних надходжень до закладів освіти для відновлення їхньої знищеної і пошкодженої під час воєнних дій матеріально-технічної бази. Проте, необхідно привести у відповідність термінологію.
Крім того, під час засідання було розглянуто звернення Міністерства цифрової трансформації України та Міністерства юстиції України щодо підтримки проекту Закону № 6146 про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо вирішення батьками питань тимчасового виїзду дітей за межі України.
Наразі правовідносини щодо тимчасового виїзду дітей за межі України потребують подальшого врегулювання з урахуванням викликів сьогодення, у тому числі у період та після припинення/скасування воєнного стану. В Україні основною проблемою є те, що дитина, яка не досягла 16 років, має право на виїзд за межі України лише за згодою батьків, що посвідчена нотаріально.
Надання згоди на виїзд дитини за кордон передбачає ряд незручностей для батьків, а саме:
- необхідність особистої присутності обох батьків у визначений час у нотаріуса з пакетом документів;
- сплати коштів за оформлення такої згоди;
- додаткового часу на оформлення такої згоди;
- у випадку перебування одного з батьків за межами України, звернення до компетентних органів іншої країни та додатковий час на передачу такої згоди іншому з батьків.
Законопроектом пропонується врегулювати відносини щодо тимчасового виїзду за межі України дитини, яка не досягла шістнадцяти років та є громадянином України, в супроводі одного з батьків. Тож процедура надання згоди спрощується та стає безоплатною. Батьки самостійно, без нотаріуса, можуть оформити згоду в електронній формі за допомогою Дії в режимі реального часу. Для встановлення родинних зв’язків між дитиною та батьками використовуватимуться відомості з Державного реєстру актів цивільного стану громадян.
Оформлення заяви засобами Порталу Дія, зокрема його мобільного додатка, забезпечує віддаленну ідентифікацію фізичних осіб з використанням віддаленого кваліфікованого електронного підпису «Дія.Підпис» («Дія ID») та засобами ідентифікації, які дають змогу однозначно встановлювати особу.
Таким чином, перевагами оформлення батьками згоди на виїзд дитини за межі України самостійно за допомогою мобільного застосунку Дія є: безоплатність, що мінімізує витрати на вчинення нотаріальних дій та враховує інтереси дитини й батьків, скорочення часу на звернення одночасно обох батьків до нотаріуса та відсутність необхідності подання додаткових документів.
Всебічно обговоривши питання, члени Комітету рекомендують підтримати прийняття проекту Закону в другому читанні та в цілому.