20 травня Комітет з питань цифрової трансформації провів чергове засідання. Члени Комітету розглянули 3 законопроєкти та рекомендували прийняти їх за основу з урахуванням зауважень:
– № 3327 щодо удосконалення порядку складення протоколів про адміністративне правопорушення за порушення права на інформацію.
– № 3455 щодо впровадження договірного порядку надання дозволу на кабельну ретрансляцію.
– № 3113 щодо усунення перешкод для функціонування систем електронного квитка та стимулювання впровадження безготівкових методів оплати на транспорті.
Також в режимі відеоконференції до засідання підключилися представники органів виконавчої влади — Мінцифри, Міненерго, Мінрегіону, Мінінфраструктури, а також Держспецзв’язку, НКРЗІ та профільних організацій — АППК, Асоціації «Телас» та Телекомунікаційної палати України.
Представники органів влади та асоціацій презентували інформацію щодо практики застосування Закону України «Про доступ до об’єктів будівництва, транспорту, електроенергетики з метою розвитку телекомунікаційних мереж» та одноголосно підтримали необхідність прийняття законопроєкту №2042, який вносить зміни до зазначеного вище закону.
На сьогодні органи місцевого самоврядування, комунальні підприємства та ОСББ ігнорують виконання чинного законодавства. Оператори та провайдери зіштовхуються з низкою проблем:
– не затверджуються розміри плати за доступ до об’єктів комунальної власності;
– окремі ОСББ, керуючись власними статутами та рішеннями загальних зборів, відмовляються укладати договори з доступу та пропонують операторам укладати договори сервітуту на невигідних умовах;
– власники (володільці) або управителі об’єктів доступу намагаються вносити до договору з доступу умови, що не передбачені Законом про доступ, зокрема, додаткову плату за доступ, або в односторонньому порядку припиняють дію попереднього договору з метою отримання одноразової плати.
Прийняття нового закону повинно вирішити всі згадані вище проблемні питання, які наразі виникають у операторів телекомунікацій під час розбудови телекомунікаційних мереж з метою надання якісних послуг споживачам.